HDMI nødvendig?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDMI nødvendig?

Heisann,

jeg har tenkt på og kjøpe en ny HDD recorder, og har spesielt tenkt på Sony HX710 eller HX910 og Pioneer 530H og 630H.

Nå ser jeg også overalt at HDMI utgangen blir så veldig interessant. Nå vil jeg gjerne vet litt mer om det, og vil gjerne vet om det er nødvendig som noen synes.

Min TV har ikke HDMI og skal ikke kjøpe en nye so fort tror jeg, så jeg tror på grunn av dette at jeg trenger ikke en HDD recorder med HDMI. Men kanskje TV skal skades og jeg treng å kjøpe en nye alikevel, da kan det være greit og ha HDMI.

Men hvis du optaker fra TV, blir det bedre kvalitet med HDMI da? Eller når du spille en vanlig DVD, blir det bedre med HDMI da? Jeg mener at TV og DVD har allerede en fast resolution, blir det skarper da? Når det kommer HD DVD og BlueRay, da kan jeg forstår at de blir bedre kvalitet og at det vises på TV.

Så da blir min spørsmål også om det er lurt og se på Pioneer 920H, Sony HX1010 eller LG HR-7900H.

Hilsen,

G.I.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei. jeg ville ikke kjøpt en brenner med hdmi så lenge dette fordyrer produktene for mye. har en 630 hjemme nå som leverer fine bilder via komponent. savner ikke hdmi
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men siden jeg vil i hvertfall bruke denne HDD recorder for neste 5 år ... tror jeg at det kan vær lurt ... men siden jeg vil også ha en PS3 når den blir litt billiger, trenger jeg ikke HDMI for å se på DVD, bare for det jeg tar opp fra vanlig TV eller satellit ... derfor er jeg ikke helt sikker på dette enda nei ... og men denne HX1010 ser interessant ut ... har noen noe ide hvor mye den skal koster?

Hilsen,

G.I.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •