Sony HX710 minianmeldelse

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony HX710 minianmeldelse

starter med å opplyse om at jeg ikke leser manualer med mindre det står om livet, så det kan hende enkelte ting jeg er usikker på står forklart i manualen.

sony hx710 er en 160gb dvd opptager med støtte for dual layer opptak på dvd. den er slank og ganske elegant i designen, med et display av "70 talls kalkulator" typen. lysstyrken i displayet kan heldigvis dempes så det ikke blir så plagsomt i kinomørket.

den er logisk og enkel å bruke, med et behagelig stilfullt grensesnitt. det er ikke norske menyer desverre, kun dansk/svensk og engelsk som vil være aktuelt.
    hvis man ikke er en racer i finsk da.

specs hentet rett fra sony:

DVD-R/DVD+R/DVD-RW/DVD+RW-opptak (dobbel RW-kompatibilitet).
    Harddisk med stor kapasitet: 160 GB.
    God bildekvalitet: HQ+-opptak og dynamisk VBR-kopiering ved hjelp av harddisk
    D-Matrix støyreduseringssystem.
    PCP (Precision Cinema Progressive) med 12-bit / 108 MHz Video DAC.
    Stans direkte TV midlertidig.
    Intelligent sceneinndeling og visuelt søk (HDD og DVD-RW VR-modus).
    DV-terminal (i.LINK™): Programkopiering / One Touch-kopiering / avansert programkopiering.
    Avspilling av MP3 og JPEG (CD-R/RW).
    Kompatibel med dobbeltlags +R-plate (på 8,5 GB).
    Etterfølgende avspilling.
    Avansert grafisk brukergrensesnitt med rask responstid.
    Avspilling av DVD-video/CD/Video CD og DVD-R/DVD-RW/DVD+R/DVD+RW.
    Hurtigavspilling med lyd (harddiskstasjon): x1,5.
    Hurtigkopiering: Opptil x64 (x8-stasjon).
    S-Video inn/ut / analog AV inn/ut / komponentvideoutgang
    2x Scart (én med RGB-inngang) og digital lydutgang.
    ShowView®/VIDEO Plus+® og VPS/PDC.
    Synkront lyd-/videoopptak og synkront STB-opptak.
    Automatisk programnavngivning av innspilte programmer (navn hentes fra tekst-TV).

den spiller dvd-a, men ikke sacd desverre. den har også s-video og dvi i front.
    har bare hatt min noen få dager, men kan si meg fornøyd sålangt, i HQ er opptaket nesten ikke til å skille fra originalen og med 160gb disk får man plass til endel også.
    et to timers opptak i HQ tar omtrent 13gb plass, noe som betyr omtrent et døgn med opptak på 160gb. det kan virke som den ikke kan gjøre lengre sammenhengende opptak enn 8 timer, for jeg satte den på for å ta opp hele natta og da stoppet den av seg selv etter 8 timer og 53gb brukt plass. mulig det har med max antall kapitler å gjøre?
    kan ikke skjønne at det skulle være noe problem uansett.

den lager automatisk kapitler og man kan skippe reklamene ved å hoppe til neste kapittel. funka ihvertfall fint på mine tester. kapitlene ser ut til å være 5-6 minutter lange ellers. opptakene merkes med et minibilde tatt fra opptaket, men du kan selv velge et annet bilde om du ønsker det.

har bare testa a-b redigering, som jo er enkelt og selvforklarende. bare sett a punktet og b punkt på opptaket og den spør hva du vil gjøre med det som er imellom.
    man kan fryse tv bildene, noe som medfører automatisk oppstart av opptak, så man kan ta en pause fra det man ser på.

som dvd spiller er den ganske bra, testet LOTR på min benq6100 projektor og vil vel si den er klart bedre enn min gamle toshiba sd220e, men ikke så god som min pioneer 575. bør vel duge flott til tvbruk for en som ikke er forferdelig opptatt av bilde. man kan justere endel på farger, skarphet, lys og de forskjellige støyfiltrene så man bør kunne finne et bra bilde med litt fifling.
    fjernkontrollen er fin, men mangler lys. det følger med batterier og en meter komposittkabel.

har ikke spilt cd`r med den ennå, så jeg kan ikke si noe om lyden.

av litt irriterende småting er støy det som ligger høyest. denne boksen bråker en del i bruk faktisk. det er ikke på grunn av resonanser i underlaget, for den bråker like mye om jeg holder den i hendene. tror det ville hjelpe fært å fjerne det gitteret som ligger foran vifta, mye av lyden er nok derfra.
    men støyen er der kun når den tar opp, og man venner seg til det etterhvert. ikke forkast den på grunn av støy før du har levd med den en liten stund!
    den kan heller ikke gjøres sonefri, ihvertfall ikke i øyeblikket.

bortsett fra dette har jeg bare gode ting å si om den. enkel i bruk, stor kapasitet og meget bra bilder er oppsummeringen. den har også blitt svært godt mottatt på andre fora, som f.eks

www.recordere.dk

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    liten rettelse: vifta går også i dvd avspillermodus.

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan gjøres sonefri

Hei

De spillerne som kom nå i juni kan gjøres sonefri, men da kun ved bruk av sony "systemfjernkontroll". Det er ikke mange forretninger som har en slik, men sony sentrene og enkelte andre har den (bl.a tronika.no).

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Kan gjøres sonefri

Sitat Opprinnelig postet av Payen
    Hei

De spillerne som kom nå i juni kan gjøres sonefri, men da kun ved bruk av sony "systemfjernkontroll". Det er ikke mange forretninger som har en slik, men sony sentrene og enkelte andre har den (bl.a tronika.no).
    takk, nyttig opplysning.
    for min del er det ikke så farlig at den ikke er sonefri, for den er ikke god nok som dvd spiller for meg uansett. burde være fler som laget opptagere med kun harddisk!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Flott omtale. Hvis du også hadde lagt den ut på AVnytt, hadde det vært gliiiiiiimrende!

http://avforum.no/avnytt/showproduct...cat/all/page/2

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Flott omtale. Hvis du også hadde lagt den ut på AVnytt, hadde det vært gliiiiiiimrende!

http://avforum.no/avnytt/showproduct...cat/all/page/2
    litt redigert omtale er lagt tll der nå.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ypperlig!

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt min Sony 910 og jeg kan bekrefte det EivindLunde skriver. Når man har lært seg å operere spilleren er det en helt ny verden som åpner seg.
    Savner norsk språk - det hadde vært prikken over i'en. Da hadde sønnen på 7 også kunnet operere den.
    Masse plass, godt bilde, selv med kompositt på min 29" Sony tv, herlige opptaks- og avspillingsmuligheter - i kombinasjon.
    Viften høres og fjerkontrollen har dårlig rekkevidde trekker litt ned. Rekkevidden på fjernkontrollen er vel ikke dette noe problem, all den tid de fleste har en programmerbar som styrer oppsettet uansett.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •