Importspiller fra Kina?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Importspiller fra Kina?

Jeg har en stund nå siklet på en dedikert CD-spiller til mitt anlegg. Og i disse tider som import blir mer og mer "stuerent" (ref. SVS f.eks.) og vi har gode erfaringer med både produktene og leverandøren, så er jeg lysten på å ta inn en spiller fra Kina. Her er jo penger å spare! (Og ja jeg vet om ulempene 8) ) Vet om at endel av dere der ute har gjort dette før meg, og kanskje har noe imformasjon om spilleren jeg sikler litt på?

De det står mellom nå er:

Shanling CD-A10T

http://www.shanling.com/images/image_e/CD-A10Td.jpg

Denne er rørbasert, og har et litt klassisk elegant utseende. Og rør er jeg litt sugen på å teste.

Original 2008

http://www.prisjakt.nu/forum/index.p...=original+2008

Denne spilleren er en del annerledes utseende-messig kan man si :shock: Veier 15 kg, solid aluminiumschassis og er skikkelig solid bygget. En god del svensker på prisjakt.nu har kjøpt denne og er strålende fornøyd.

For ikke å lage noen pristråd ut av dette oppgir jeg ikke navn på butikk e.l. man kan si at begge spillerne ferdig inn til Norge ligger på rett over 4k inkl. alt.

Noen erfaringer eller synspunkter fra folket der ute?

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rett over 4k ferdig "regga" i norge. Det er ikkje noko å sei på det. Den orginal spelaren ser jo meget bra ut. Solid virkar den og. Når svenskane er godt fornøyde med den, så er vell det lite å lure på Anfield. Ville ha testa den eg.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Rett over 4k ferdig "regga" i norge. Det er ikkje noko å sei på det. Den orginal spelaren ser jo meget bra ut. Solid virkar den og. Når svenskane er godt fornøyde med den, så er vell det lite å lure på Anfield. Ville ha testa den eg.
    Original 2008 kommer nå i en MKII-utgave. Har enda ikke fått helt oversikten over alle endringene, men vistnok så kommer denne med balanserte utganger.

Kan ikke benytte de balanserte utgangene i dag, da resten av utstyret mitt ikke har samme muligheter. Men er dette et "must" å ha med på ens nye spiller? Regner vel med at spilleren vil bli stående en stund, og at det er andre deler av utstyrsparken som vil bli byttet før den..... :wink:

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De bildene du viste meg av innmaten på Originalen avdekket vel i grunnen en ganske billig spiller. For 4k synes jeg du får mye design for pengene, men jeg er ikke så sikker på om du får så veldig mye CDspiller for pengene. Jeg har ikke hørt spilleren selv.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan godt være det Snickers...

Når det gjelder Original er det jo vanskelig å vite, da disse ikke selges i Europa, og en ikke har en "norsk" pris å sammenligne med....

Muilig jeg også må finne noen andre bilder, for på andre tekniske forum så beskriver de spilleren som ekstremt godt bygget, med gode komponenter....

Men ta Shanlingen da. Poenget er at når det gjelder D/A-konvertere, strømforsyning, drivverk samt rørtyper på de som har det, er akkurat det samme som på spillere her i Norge som koster både 10 og 12k. Ref. Shanlings CD-A10T. Denne spilleren tar en ikke navngitt importør inn til Norge, og videreselger for 9k. Dersom det låter bra, så burde vel det tilsi at en gjør et godt kjøp allikevel..... :wink:

Data som:

Phillips CDM 12.10 drivverk
    CD7II servosystem
    Burr Brown 1732 D/A-konvertere
    Rør: 2 x 6N3
    Burr Brown Op-amps

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt i bilde av innmaten på Original 2008. Tar gjerne imot flere innspill på hvordan dette ser ut.....

PS! Vet at denne tråden balanserer på en egg for å plasseres her, men i og med at vi er på det tekniske så fortsetter jeg her....... :wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •