Yamaha DVD-S657 - noen som har erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha DVD-S657 - noen som har erfaringer?

Leser med interesse den siste sammenligningstesten i DVD&Hjemmekino nr5 av DVD-spillere, og i tillegg til testvinneren, så er det en spiller til som trekker 18 av 20 poeng. Det er Yamaha DVD-S657. Den har ikke HDMI/DVI, men har tydelig mye å fare med på lydsiden.

Kort om features: SACD, DVD-A, 12bits/108MHz Video-DAC, 24bits/192kHz Audio-DAC, valgfri 2x eller 4x oppsampling av lyden på CD. Vet ikke om den dekoder DD5.1 eller DTS til 5.1-utgangen.

Ser lyden beskrives som "ren og myk" og "tilbakelent og prydelig". Men så sies det også at den vinner seg over tid.

Kunne være interessant med andre synspunkter på lydgjengivelsen i denne, for til 2400 kroner veilledende, så har jo denne alt som trengs på lydsiden sånn featuremessig, og vil være et interessant valg for dem som er på budsjett og har fokus på lyden. Burde være et alternativ til Panasonic S97 hvis man ikke trenger DVI/HDMI.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    toms hardware har ihvertfall en anmeldelse her: http://www.tomshardware.com/hardnews...22_105202.html
    men der står prisen oppgitt til 1000 dollar i japan... sikker på at det er den modellen du mener?
    edit: ingen anmeldelse nei, kun en pressemelding. men den ser dyr ut da...

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EivindLunde
    toms hardware har ihvertfall en anmeldelse her: http://www.tomshardware.com/hardnews...22_105202.html
    men der står prisen oppgitt til 1000 dollar i japan... sikker på at det er den modellen du mener?
    Bildet stemmer ikke overens, og jeg tipper at modellen som vises er DVD-S2500 som er omtalt i samme pressemelding.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Sitat Opprinnelig postet av EivindLunde
    Bildet stemmer ikke overens, og jeg tipper at modellen som vises er DVD-S2500 som er omtalt i samme pressemelding.
    ja, kan godt hende. men prisen på 950$ refererer ihvertfall til s657.

"A rather surprising Yamaha product is the new DVD-S657 which will support DivX, MP3 and WMA. The player will go on sale in the next few weeks for about $950 in Japan."

men dette veit du mer om enn jeg, så jeg skal ikke mase mer om det. :wink:

Newcomer Henke sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ser spennende ut!
    Hva er forskjellen mellom den og DVD-S557?

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det sånn og forstå at denne spilleren er bedre som musikkformidler enn den utgående S-1500? Den gamle har etter det jeg kan se i spesifikasjonene bedre forutsetning for å lage god lyd når man ser på det tekniske. Men det behøver egentlig ikke å ha noe og si på det man opplever da. Hadde vært interessant med en kommentar fra noen som har testet begge spillerene.

Intermediate MorJohan sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.yamaha-hifi.com/ kan du sammenligne 557 og 657 ved siden av hverandre i en tabell. Etter hva jeg kan se er forskjellen at 657 har 5.1-utgang, subwooferutgang, DVD-Audio og SACD-avspilling. Jeg har forøvrig nylig kjøpt en 557, og er kjempefornøyd med lyd og bilde. Det eneste jeg har å utsette på den er at den er litt treg til å starte opp,- samt at man må peke ganske nøyaktig med fjernkontrollen. Skulle tro at dette også gjaldt 657, da de ellers er like.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg handlet denne spilleren på mandag, og er derfor noe uerfaren med den så langt, men jeg er dyktig imponert! Spesifikasjonene til den prisen er nå èn ting, men den ser jo faktisk riktig så lekker ut også...

Opplever den som direkte og rett på i CD-modus, kanskje i større grad enn den anmeldelsen som er sitert ovenfor, og dette med direkte vinkel for fjernstyring ser overhodet ikke ut til å være noe problem. Oppstartstiden og initialiseringen er så langt det eneste jeg kan ha noe å utsette på.

Gnistrende farger, krystallklar kontrast og jevne, rene, uforstyrrede bilder i DVD-modus. Har prøvd den litt på PJ og mest på TV (fant fort ut at det faktisk er en grunn til at det selges DVE...bestilt i dag) og liker veldig godt det jeg har sett så langt! Kan trygt anbefale denne spilleren, og spesielt i konkurranse med andre spillere i prisklassen.

J+

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kva er "DVE"? Og er det fortsatt berre positive erfaringer med denne spilleren? Har vurdert å kjøpe den.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVE er "Digital Video Esentials" og er en DVD som innehloder mellom annet testbilder for å kalibrere TV/Projektor, samt masse lydspor for å teste systemrespons, sette opp surroundannlegg osv

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært lenge borte pga. sommerferie og diverse beslektede fenomener, men nå er jeg tilbake med en aldri så liten oppdatering:
    -Har testet spilleren noe mer, først og fremst på billedrørsTV via scart, men også litt på prosjektor med komponent og progressiv scan. Er uhyre fornøyd med fargenivå og bildestabilitet, lite eller ingen flickering eller ujevne vertikale striper ved panorering og bevegelse. Flott fargegjengivelse med skikkelig sprut og knall i toppen av fargeskalaen, godt sortnivå. Lydmessig er den nokså tilbakelent (CD), jeg har spilt alt fra klassisk via hardcore, elektronika, jazz og pop med den og er såre fornøyd! (Spesielt jazz låter merkbart bedre nå...Miles Davis og "Bitches Brew" har fått noen timer på seg, for å si det slik...)
    Menyene er relativt oversiktlige og enkle med et vell av justeringsmuligheter på farge o.l.

Progressivt signal via komponent er fantastisk; lekte meg såvidt med dette i dag på inFocus 4805 og merker stooor forbedring!

Reaksjonstid ved oppstart er noe lang, kanskje så mye som 8 sekunder. Ikke merket noe til lav følsomhet på IR fra fhernkontrollen, slik det er beskrevet tidligere i denne tråden. Har ennå igjen å teste ut SACD og DVD-Audio skikkelig, men kommer tilbake med mer info da.

J+

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •