Ettermontere DVI utgang?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ettermontere DVI utgang?

Lurte plutselig litt på om det er mulig å ettermontere en DVI utgang på en DVD spiller som ikke originalt kommer med DVI ut?

Det går jo an å ettermontere SDI etter som jeg forstår, så da synes jeg det er rart om man ikke kunne gjøre det samme med DVI?

Hvis det er mulig, hvor skulle jeg i så fall henvende meg?

Et annet spørsmål: Hvor mye bedre er egentelig DVI enn komponent med en god komponentkabel? Er det verdt det å bytte (en god)DVD spiller kun for å få DVI/HDMI?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... Er det ingen "elektronikere" her? Jeg mener - hvis man allerede har en god DVD spiller, må det vel være bedre å ettermontere DVI utgang enn å "kaste" spilleren(å sette den på bruktmarkedet er jo nesten i prakis å "kaste" den...) for å kjøpe en ny med DVI?

Siden det er mulig å montere SDI rett på MPEG dekoderen i spilleren, skjønner jeg ikke at DVI skal være så vanskelig å ettermontere. Bortsett fra at butikkene SKAL selge det nyeste utstyret, og at man derfor SKAL "kaste" det gamle utsyret da.

Hvis ettermontere ble et for langt og vanskelig ord: etter montere; altså montere i etterkant av kjøp. 'Etter kant', mener jeg.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Ettermontere DVI utgang?

Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Et annet spørsmål: Hvor mye bedre er egentelig DVI enn komponent med en god komponentkabel? Er det verdt det å bytte (en god)DVD spiller kun for å få DVI/HDMI?
    Dette er litt vanskelig å svare på, for det kommer helt an på hvilket utstyr som brukes.

Komponent kan være meget bra. I noen tilfeller han det godt yte bedre enn DVI/HDMI. Andre ganger får du best resulatet med det digitale signalet. Jeg ville nok forsøkt å låne hjem en spiller med digital utgang før du tar noen avgjørelse.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette ikke vitsen med det vidunderlige kjøb og kast samfundet vi har idag da ? Vitsen er at man kjøber noe der ikke passer med det man har, og da må man ha nytt...
    Stikk imot alverdens reklame kan man aldrig være sikker på HDMI/DVI er bedst, noen ganger er digitalt eller analog bedst. :?
    Noen programmer kan ikke kjøre samtidig, lipsync fås bare med digital utgangen, upsampling av bilde skjer kun via den utgangen man ikke skal bruke, subwoofer management er en labyrint uten utvei, dæven dytte, hvad gjorde vi før internettet var oppfundet ????
    Ja, jeg er ganske så sur idag for jeg finder ikke ut hvorfor jeg har mørke striper i venstre side av bildet, desuten har jeg ikke svar på dit spørgsmål...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det jeg mener også. Kjøp og kast.
    Jeg er klar over at hvis jeg gidder å betale 3499,- så vil jeg kunne få montert SDI-kort inn i DVDO iScan HDen min, og antagelig for omtrent samme pris(forøvrig blodpris, spør du meg) vil jeg vel kunne få gjort det samme med DVD spilleren.
    Men å betale kanskje 7000,- bare for å få en heldigital signalvei, som kanskje ville være bedre enn komponent... Tru'kke det.

DVDOen har jo allerede DVI inngang og utgang, så å montere en DVI utgang i DVD spilleren ville i denne sammenhengen lønne seg, mener jeg. Avhengig av hvor mye det ville koste selvsagt, men 7000,- kunne det vel uansett aldri bli(?). Ja ja - skal vel aldri si aldri i "alt vi selger er i rent gull - eller ser ihvertfall sånn ut og koster deretter" Hi-Fi verdenen, men...

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper det vil være mulig, på f.eks XBOX kan man montere inn optisk, coax, component og vga utgang med litt lodding og triksing. Men nå er jo xbox mer en PC også, artig om det hadde funket.

Intermediate magking sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok ikke så enkelt. Sier HDCP deg noe? :wink:

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er HDCP aktuellt ved 576i / 576p da? iScan HD takler vel ikke HDCP kryptert materiale(det går rett igjennom uprosessert), så da ville jeg ikke kunne koble på en DVI utgang uansett. Faktisk ikke engang om jeg kjøpte en helt ny spiller med DVI.

Ja ja - drit i hele det digitale opplegget da. Alt skal være så #€%€"#€ vanskelig hele tiden...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •