Momitsu 880N problem med lyd fra dvd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Momitsu 880N problem med lyd fra dvd

Har en Momitsu 880N modell (lett modifisert med vanlige modder). Har nesten ikke brukt den siden jeg kjøpte den, sjekket kun at jeg fikk bilde.

Når jeg skulle koble den opp her om dagen for full bruk, fikk jeg kun lyd fra cd ikke fra dvd ??
    Sjekket bruksanvisning og har sett på oppsettet i spilleren men ser ikke at noe er satt opp galt.
    Bruker analog utgang (phono) da min prosessor ikke tar digitalt signal. Dvi-D til prosjektor.

Trenger hjelp med dette da jeg tydeligvis ikke er kompetent til å finne ut hva som er galt.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Inne på setup menyen kan du velge audio output. Denne må du sette til analog eller stereo (husker ikke helt hva som står der).

Har du gjort dette?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal sjekke, men tror det

edit: har nå sjekket og den sto på stereo, det forandret ingenting å prøve å bytte frem og tilbake mellom ac3 og stereo heller.
    Fremdeles lyd fra cd men ikke dvd :cry:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå konferert med Kjelli som moddet spilleren uten at det ga noen løsning.
    Er ikke logisk for meg at spilleren gir lyd på cd plate men kutter lyden når det settes inn en dvd.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er et utdrag fra Momitsu V880N brukermanualen angående problemer med lyd.

No sound or incomplete
    sound output
    Check audio connections and audio setup.
    Verify that the TV and amplifier/receiver connections are secure, and that they
    are powered on, and set to the correct audio format.
    Press the Audio button to select other audio tracks. The disc or track may be
    defective.
    Verify that the Mute function of the DVD-V880N, TV or amplifier is not
    active.
    The following operations disable sound output: reverse play, pause, step, slow,
    and search. This is normal.
    Det som kankje er mest aktuellt for den problemstillingen du beskriver med dvd avspilling, er å trykke på Audio knappen med DVD avspilling for å teste de forskjellige lydformatene som eventuellt er på plata. DTS lydsporet vil for eksempel ikke kunne avspilles på stereo utgangen bak, da trenger man en extern digital kobbling til en DTS dekoder som gjerne er innebygget i dagens Surrond recivere.

Momitsu spilleren har jo også en volum kontroll +- og en mute knapp. du har sikkert testet disse, men det kan jo være lurt å teste disse hvis det fremdeles er problemer.

Noen andre spekulasjoner fra min side er hvis du har f.eks har SCART kontakt bak på spilleren og den for eksempel er tilkobblet TVen samtidig som du skal se på bilde fra projektoren, da kan man kanskje oppleve at tven hvis den ikke står på, kortslutter lydutgangene via scart kobblingen og all lyd fra stereo utgangene vil forbli "tause"

En del av modifikasjonene som er vanlig på momitsu spillerene for å redusere mulige støykilder, er å kobble vekk den interne audio kablen fra "hovedkortet" og til hodetelefon utgangen, hvis din spiller er modifisert og du mot formodning tar ut audiosignalet fra jack pluggen i fronten, ved dvd avspilling, vil det jo bli ganske stille.

Håper dette hjelper deg litt videre i feilsøkingen.

MVH

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Dette er et utdrag fra Momitsu V880N brukermanualen angående problemer med lyd.

No sound or incomplete
    sound output
    Check audio connections and audio setup.
    Verify that the TV and amplifier/receiver connections are secure, and that they
    are powered on, and set to the correct audio format.
    Press the Audio button to select other audio tracks. The disc or track may be
    defective.
    Verify that the Mute function of the DVD-V880N, TV or amplifier is not
    active.
    The following operations disable sound output: reverse play, pause, step, slow,
    and search. This is normal.
    Det som kankje er mest aktuellt for den problemstillingen du beskriver med dvd avspilling, er å trykke på Audio knappen med DVD avspilling for å teste de forskjellige lydformatene som eventuellt er på plata. DTS lydsporet vil for eksempel ikke kunne avspilles på stereo utgangen bak, da trenger man en extern digital kobbling til en DTS dekoder som gjerne er innebygget i dagens Surrond recivere.

Momitsu spilleren har jo også en volum kontroll +- og en mute knapp. du har sikkert testet disse, men det kan jo være lurt å teste disse hvis det fremdeles er problemer.

Noen andre spekulasjoner fra min side er hvis du har f.eks har SCART kontakt bak på spilleren og den for eksempel er tilkobblet TVen samtidig som du skal se på bilde fra projektoren, da kan man kanskje oppleve at tven hvis den ikke står på, kortslutter lydutgangene via scart kobblingen og all lyd fra stereo utgangene vil forbli "tause"

En del av modifikasjonene som er vanlig på momitsu spillerene for å redusere mulige støykilder, er å kobble vekk den interne audio kablen fra "hovedkortet" og til hodetelefon utgangen, hvis din spiller er modifisert og du mot formodning tar ut audiosignalet fra jack pluggen i fronten, ved dvd avspilling, vil det jo bli ganske stille.

Håper dette hjelper deg litt videre i feilsøkingen.

MVH
    Takker for grundig svar. Bruker ikke jack i front, men phono bak og kun prosjektor med Dvi-D. Har lest og sjekket manualen (før jeg skrev innlegg) skal prøve igjen det med audio knappen under dvd avspilling. Må vel også prøve å låne en prosessor (evt kjøpe men klarer ikke bestemme meg hva jeg skal ha) som tar signal fra digitalutgang og dermed glemme den analoge phonokontakten hvis dette virker. Kan jo være noe galt med spilleren også men håper ikke det !

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemet løst

Når jeg trykker på audio knappen ved avspilling viser den "audio: en" på skjermen. Og hver gang jeg går til setup meny står den på AC3 digital selv etter at jeg setter den manuelt til stereo.
    Løsningen ble å bruke "restore factory settings" da fikk jeg lyd men mistet bilde. Heldigvis var det ikke mer enn noen trykk på tv mode knappen som skulle til før bildet var tilbake.
    Det er tydeligvis en eller annen setting som ikke vil skru seg av og kun ga digital lyd ut på dvd.

Muligens kunne det være nyttig å oppdatere programvaren i spilleren ? Men har lest at det skal være "risikosport". Vet ikke om jeg orker å lese alle momitsutrådene enda en gang for å finne ut om det er verdt å gjøre det.
    Er foreløpig ikke imponert over bildekvaliteten. Synes den presterer omtrent lik bildekvalitet som min gamle Pioneer DV 717 med s-vhs kabel når jeg A-B tester.
    Nå har jeg ikke fått kalibrert instillinger enda så det kan være mye å hente. Har bestilt DVE platen (fra Dvdsoon og de bruker evigheter på å levere.......) men den er ikke kommet. Bruker 720p 50Hz og har latt resten stå som den gjorde når jeg fikk den. men dette er "off topic"

Tusen takk til ask4me2 og LL for inspill :lol:

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter du hadde valgt i menyen, gikk du nederst på skjermen (det er utenfor skjermbildet, men det scroller når du trykker nedover i menyen) og trykket "SAVE" eller noe i den duren?.
    Høres ut som du har vært inne i menyen men ikke lagret endringene dine.

K

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Problemet løst

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Muligens kunne det være nyttig å oppdatere programvaren i spilleren ? Men har lest at det skal være "risikosport". Vet ikke om jeg orker å lese alle momitsutrådene enda en gang for å finne ut om det er verdt å gjøre det.
    Jeg synes ikke det var noen risiko å oppdatere firmware. Det er bare å koble den til nettet. Åpne setup menyen og trykke på update firmware. Enkelt og greit.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Etter du hadde valgt i menyen, gikk du nederst på skjermen (det er utenfor skjermbildet, men det scroller når du trykker nedover i menyen) og trykket "SAVE" eller noe i den duren?.
    Høres ut som du har vært inne i menyen men ikke lagret endringene dine.

K
    Det er nok her "liket" er begravet. Faktisk en enkel sak som blir vanskelig (som det ofte gjør)
    Må i anstendighetens navn si at dette ikke akkurat er noen forbiledlig måte å sette opp en meny på :evil:

Takk til deg også Kjelli

Neste nå blir vel firmvare oppgradering mens jeg venter på DVE for å kalibrere sikkelig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •