Philips 963SA vs. Momitsu 880DX

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,800
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips 963SA vs. Momitsu 880DX

Har en Momitsu 880DX som jeg benytter med DVI-VGA RGBHV mot en CRT projektor (BG808s), men lurer på om det er noen som både har hatt Philips 963sa med RGB modifikasjon og Momitsu 880DX, og har noen formening av hvilke av disse spillerene som gir det beste 720p eller 1080i bilde. Sliter litt med "BlackCrush" fra Momitsuen å lurer på om den aldrende Philips 963SA vil være et bedre valg, eventuellt vet om det finnes noen andre løsninger løsninger enn å gå over til en dedikert scaler D-VHS eller en spesial byggd HTPC i stedenfor. :roll:

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Phillipsen gir vel ikke ut 720P. En kan bruke 1080I, men det er varierendes hell med dette og BG808S.

Behold momien og spar til en scaler er mitt råd.

Kjelli

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,800
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for raskt svar kjelli

Høres fornuftig ut også :wink:

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, vet ikke hvorfor det ikke skulle funke med Barco, men med Philips´ens firmware oppgradering har du valget imellom 480I, 576P eller 1080I RGsB ut på komponent utgangen. Jeg bruker 1080I med Sony D50 og synes det funker fint....
    Kanskje der kommer noen firmwares til den nye Philips, 9000 modellen, vet ikke, men har set i dette forum den giver knall bilder. Ikke set den selv dog, jeg er 963SA fan til denne dør !!!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,800
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innlegget ditt Niels Nielsen, hvordan er inntrykket ditt av sortnivået for Philipsen?

Har litt lyst å teste ut en Philips 963sa spiller i mitt opsett , får se om jeg får kjøpt en slik spiller på avtorget, om ikke det virker så bra med projektoren, så kan jeg om ikke annet for å få testet ut spillerens lyd egenskaper i tilegg, noe den også visstnok skal være bra på. :wink:

Momitsuen har vel ingen analog audio kvalitet å snakke om, men den har den store fordelen at den har en custom innstilling for DVI-RGBHV utgangen, noe som er til god hjelp med crt projektor oppsettet, når man vil få tilpasset frekvens, plassering av bildet innenfor rasteret osv.

Vet fra enkelte plasser på nettet at det finnes en SDI utgang modifisering til 963sa spilleren,(http://www.crtprojectors.co.uk/sdi_d...#mod%20service) noen som vet om det finnes noe tilsvarende for Momitsu eller disse Sigma 8500 baserte DVD spillerene, så de kan egne seg sammen med en god scaler.... :wink:

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SDI modden har jeg sett, man kan kjøbe printet fra USA, der er det billigere tror jeg. De anbefaler ikke man monterer selv, men på nettet ligger en bruksveiledning med fotos, så jeg vet ikke helt hvor vanskeligt dette kan være hvis man er sikker på å ha det rette SDI printet...

Ellers, jeg må innrømme jeg har svært lite å sammenlikne med her altså. Vet at noen ikke er tilfredse med sortniveauet fra 963SA, men, ja, vet ikke. Den avleverer sortere enn sort på DVE, og jeg har sett at der er enorm forskjell egentlig på sortniveauet på filmer også, så jeg må innrømme jeg ikke savner så mye, men, det er jo sikkert bare til jeg får å se noe bedre selvfølgelig. (Med komponentutgangene kan man bare regulere Gamma, True Life, Sharpness, kroma og DCDI on/off, fargeinstillinger, kontrast og brightness osv kan ikke justeres.)
    F.eks. scenen i Nemo hvor fiskene dykker ned i dybet etter masken, da blir det jo helt svart, og jeg synes egentlig det er ganske svart jeg, men det var dette med en sammenlikning da, det har jeg ikke.
    Var det Skalg der mente hans andre dvd spiller gav mere svart enn hans 963SA ? Mener det...
    Audio delen i 963SA er meget bra, med sacd mulitikanal også, og upsampling til 24/192. Jeg har oppgradert den med LCAudio kittet og er meget happy med dette. Føler absolutt ingen trang til ny cd spiller....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •