Ny DVD-spiller til BenQ PE7800

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny DVD-spiller til BenQ PE7800

Etter at jeg kjøpte meg en BenQ PE7800 til jul har jeg ikke vært helt fornøyd med bildet. Har en H/K DVD25 som er koblet til PJ med en 10M lang komponentkabel. Kjører progresivt bilde ut fra min gamle DVD spiller, men er ikke helt fornøyd med jobben denne gjør.

Er f.eks. en scene i Ringenes herre to tårn hvor kamraet panorerer langs brystværnet og du ser alle alvene som står der. Bildet ser helt ut som om det er hentet fra en elendig DivX!! :cry:

Så jeg har nå tenkt å oppgradere bildekilden, men i denne jungel av spillere. Hva skal jeg titte nærmere på?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor høyt er budsjettet ditt på ny spiller da? Masse gode spillere mellom 1500,- til 15000,- Selv har jeg en Denon dvd 1910 som jeg bruker med PE7800 med godt resultat... :wink:

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet.

Bruker du BNC inngangene? Husk at 7800 tar bare progresivt komponent signal inn på BNC og overganger BNC til RCA skal du finne du i eska.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I siste dvd & hjemmekino er det en fin test av flere modeller. Selv ville jeg gått for panasonic s97 hvis du har ca 4000 å bruke.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker å bruke ca 3-4000. Får raska på å lese DVD&Hjemmekino. Ligger et nr etter nå. Siste nr. ligger uåpnet på bordet enda.

Bruker BNC bak på PJ ja, men ser nesten ikke forskjel om jeg kjører progresivt eller ikke. Tydligvis ikke god linjedobler i H/K DVD25, men den begynner å bli gammel også nå da.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •