Finnes det dvdopptaker med MP3 mulighet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Finnes det dvdopptaker med MP3 mulighet?

Det jeg lurte på om det finnes en DVD opptaker med harddisk, hvor det er mulig å legge inn mp3 filer på harddisken slik at du kan bruke den som en musikk maskin i tillegg?

Det hadde vært genialt ettersom jeg både er på jakt etter stasjonær/stue mp3 spiller og dvdopptaker. 8)

Alle svar mottas med takk!

Edit: Med størst mulig harddisk da..

Edit 2: Fant selvfølgelig en "drømmespiller rett etterpå.....

Sjekk denne : http://www.hjemmekino.no/database/recinfo.aspx?ID=66

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Finnes det dvdopptaker med MP3 mulighet?

Sitat Opprinnelig postet av unIQue

Ja det er ingen tvil om at denne spilleren har mange muligheter til en rimelig penge.

Skal jeg si noe negativt om den så er det på selve brukervennligheten når det gjelder timeropptak (må settes i timermodus) og timeshift (fungerere kun ved bruk av egen timeshift knapp og ikke standard opptak)

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehh, kan du utdype det litt nærmere? Er ikke helt inne på de forskjellige "termologiene" når det gjelder dvdopptakere.... :?

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Finnes det dvdopptaker med MP3 mulighet?

Sitat Opprinnelig postet av Peakman

Ja det er ingen tvil om at denne spilleren har mange muligheter til en rimelig penge.

Skal jeg si noe negativt om den så er det på selve brukervennligheten når det gjelder timeropptak (må settes i timermodus) og timeshift (fungerere kun ved bruk av egen timeshift knapp og ikke standard opptak)
    Kan du utdype hva du mener med begrepene timermodus og timeshift på LG spilleren?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager tregt svar.

Timermodus: På videospillere var det vanlig at når man skulle time ett opptak så gikk man inn i menyen og la inn klokkeslett og kanal for opptak. Deretter måtte man aktivere spilleren med å sette den i timermodus. Da slo spilleren seg av i en spesiell stilling for å vente på tidspunktet når den skulle ta opp.

Det samme må man gjøre på LG'n. Det vil si at man ikke kan bruke spilleren når den skal ta opp et timeropptak. Hvis man kommer hjem klokka 19.45 og ønsker å se dagsrevyen samtidig som du har timet et program som startet 20.00 så vil ikke timeropptaket kl 20.00 starte hvis man slår den på å ser Dagsrevyen.

Nå skal sant sies at det er flere spillere som må settes i timermodus, men f. eks på Pioneer sine spillere trenger man bare å legge tidspunktet inn på listen og så kan man bruke spilleren akkurat som man vil og sa vil opptaket starte på tidspunktet. (hvis man manuellt tar opp noe annet vil ikke opptaket starte)

Timeshift knappen: På LG'n er det en egen timeshift knapp. Når man trykker på den starter opptak på den kanalen den står på. Da har man muliget til å trykke pause, og bildet på skjermen fryser. En indikator nederst viser hvor langt selve programmet er tatt opp og hvor langt du er kommet. Går det en halv time til du starter opp igjen så vil det indikeres at du ligger 30 min etter. Man kan også spole for å komme nærmere real time. Denne funksjonen er forsåvidt grei. Men problemet er at hvis man trykker på den vanlige opptaksknappen, eller tar opp i timermodus er det ikke mulig å se på opptaket før opptaket er ferdig. Dette er som regel mulig på de fleste harddisk spillere.

Timeshift knapp.

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for svar, ble litt klokere. Var ikke meningen å "pushe" på deg...

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde den hatt nettverk og mulighet for streaming også så hadde den vært en bombe

Newcomer christine sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg lurte på om det finnes en DVD opptaker med harddisk, hvor det er mulig å legge inn mp3 filer på harddisken slik at du kan bruke den som en musikk maskin i tillegg?
    Sitat Opprinnelig postet av geiri
    Hadde den hatt nettverk og mulighet for streaming også så hadde den vært en bombe
    Jeg har vært på jakt etter det samme. Så da jeg fant ut at KISS-558 kan dette og dessuten kan programmeres fra mobilen bestilte jeg meg en. :wink:

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,895
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Sony RDR-HX910? Jeg vet ikke om den har alle funksjonene som du trenger, men du kan kanskje undersøke dette? Den har sannsynligvis bedre bilde enn LG'en (bedre video dac). Den er nok også litt dyrere.

Lenke:
    http://www.sony.no/PageView.do?secti...ge=ProductHome

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest litt i brukermanualen til RDR-HX910, men finner ikke noe informasjon om at MP3-filer kan kopieres ned til harddisken. Det ser ut til at man spille av MP3-filer fra en CD.

Har jeg forstått dette rett? Noen med 710/910 som kan bekrefte denne begrensningen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Har lest litt i brukermanualen til RDR-HX910, men finner ikke noe informasjon om at MP3-filer kan kopieres ned til harddisken. Det ser ut til at man spille av MP3-filer fra en CD.

Har jeg forstått dette rett? Noen med 710/910 som kan bekrefte denne begrensningen.
    det stemmer desverre, hx710/910 kan ikke spille av mp3 fra disken. pioneer 530h skal vel kunne gjøre dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, Pioneer kan ikke gjøre det heller...men det er mulig og kopiere audio cd's til HD, omtrent 100 CD-er tar 10GB... eneste problem er at det kan kan bare gjøre real time, så det tar kanskje 1 time til å legg over en cd...det er litt dumt da..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GoofyIdiot
    men det er mulig og kopiere audio cd's til HD, omtrent 100 CD-er tar 10GB...
    100 CD-plater på 10 GB gir ca. 100 MB pr. plate. Da komprimeres musikken. Lurer på hvilken encoder Pioneer bruker.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •