PS3 som DVD spiller med støtte for 1080p og Blue Ray

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 36
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PS3 som DVD spiller med støtte for 1080p og Blue Ray

Er vi i mål da med denne tror Dere? Støtte for Blue Ray plater, 2 HDMI utganger Cell prosessor og grafikk som er raskere en 2 stk Geforc 6800 Ultra kort. Med støtte for 1080P så må da vel denne være et meget bra kjøp som dvd spiller framover. Skal undre på hvordan dette ser ut? Blir vel et år til tenker jeg

http://www.tomshardware.com/game/200...tation-02.html

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Den blir nok en begynnelse, men det er ikke den spilleren vi baserer oss på i framtiden.
    Husk, mange fikk sin første dvd-spiller via PS2. Jeg var en av de. Da var jo bildet konge.
    I dag ser vi at med PS2 som dvdspiller, mjo det går nok greit det , men ikke akkurat kongebilde.
    Samme vil skje med Blu-Ray. Vil nok komme spillere med adskillig bedre drivverk til en høyere pris, men som gir mye bedre bilde.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det som skjer nå er jo en forandring på oppløsninga og signal ut. Før har det jo vært rettet mot TV og atter TV med Composite. Nå snakker vi HDMI.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Dvd også har en helt annen oppløsning enn VHS.
    Da vi gikk fra VHS og til Dvd fikk jo tv-en "bedre grafikk".
    Vi skal nå gjennom samme fase en gang til, bare mot HD-TV.
    Vi skal få bedre grafikk.

Likevel er det ikke nok med bare høy oppløsning. Må ha et godt drivverk også.
    Selv om vi får PS3 med Blu-Ray til rundt 3.000,- kommer det HD-Spillere til mer enn det dobbelte, og de vil garrantert vise bedre bilder enn PS3 etter hvert.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke drivverket som avgjør kvaliteten på en dvd-spiller..

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony kommer nok til å bruke PS3 som en døråpner for BR som de gjorde det for DVD.

Om det blir noe fart i sakene vil tiden vise.

Drivverket er noe av det som har minst å si for bilde og lyd kvaliteten i en spiller. Det sier seg selv at en spillmaskin som "tilfeldigvis" spiller BR ikke vil ha noe å stille opp mot en dedikert spiller.

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, og prosessoren som sitter i spilleren er jo heller ikke noe særlig sammenlignet med dagens hjemmepcer, sånn rent bortsett fra at den knuser dem på alle punkter. Og bare 1080p og 2 x hdmi ut da, det er jo nesten ingenting...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Sony kommer nok til å bruke PS3 som en døråpner for BR som de gjorde det for DVD.

Om det blir noe fart i sakene vil tiden vise.

Drivverket er noe av det som har minst å si for bilde og lyd kvaliteten i en spiller. Det sier seg selv at en spillmaskin som "tilfeldigvis" spiller BR ikke vil ha noe å stille opp mot en dedikert spiller.
    Hmmm... Vet ikke helt om jeg er enig. Evnen for en HTPC med en brøkdel av kraften i forhold til PS3 kan jo gi et meget bra bilde i HD oppløsning. Det er vi vel helt enige i om, så hvorfor kan ikke PS3 med doble ytelsen av feks et geforce 6800Ultra kunne klare dette? Regner med at disse nye nVidia korta burde klare dette minst like bra.

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på at en av de første tech-demoene av cell-prosessoren var en sesjon der den kjørte tolv (!) åpne vinduer med 720p HD video tror jeg ikke videoprosessering blir noe problem for denne enheten. Det eneste jeg lurer på er hva de andre produsentene kan stille opp med for å konkurrere.

edit: svarer meg selv - sonefrie spillere.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, plasmaboy!

Forklar meg da hvorfor det er så mye bedre bilde på en Denon DVD 2910 i forhold til en Denon 1910. Begge kjører jo digitalt via DVI ikke sant?
    Det er ikke noen mangler sånn rent teknisk på prosessorkraften i 1910 heller.

Det er mange andre ting enn en hurtig video prosessor som bestemmer bildekvaliteten.

PS2 har en sinnsykt overdimensjonert video prosessor i forhold til det puslete DVD bildet, men likevel så suger bildet på PS2.

VI får se når PS3 har vært på banen en stund sammen med de rene spillerene så kan jeg nok si "hva var det jeg sa" :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Arendal sier, vil nok sony prøve å innføre blueray gjennom ps3.
    Dessuten er ikke grafikkortet delen av ps3 ferdigutviklet, så det gjennstår fremdeles å se om ps3 faktisk vil vise hva de forskjellige demoene har vist på e3 osv.

-OEH

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OEH
    Dessuten er ikke grafikkortet delen av ps3 ferdigutviklet, så det gjennstår fremdeles å se om ps3 faktisk vil vise hva de forskjellige demoene har vist på e3 osv.
    det er nok ikke maskinen det står på når det gjelder de spillene, det er nok mer om utviklerne klarer å lage gode nok spill.
    allerede nå sliter de med å utvikle "tunge" nok spill til å presse maks ut av konsolene og pc'ene vi har idag så.. :wink:

anyway. jeg tror at i likhet med flere her inne at ps3 vil spille like stor rolle for HD mediumet(dvs. BR her) som ps2 gjorde for dvd. If you catch my drift :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mg_martin
    det er nok ikke maskinen det står på når det gjelder de spillene, det er nok mer om utviklerne klarer å lage gode nok spill.
    allerede nå sliter de med å utvikle "tunge" nok spill til å presse maks ut av konsolene og pc'ene vi har idag så..
    Tullprat. Jeg kunne med letthet programmert et spill i java selv som ville tyne maks ut av både grafikkortet og prosessoren din. Det som virkelig er vanskelig er å finne opp smarte algoritmer som gjør beregningene mer intelligente og dermed får kjøretiden ned, samtidig som resultatet blir bedre (penere og se på). Å bare lage et vilkårlig program greier "alle".

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da skjønte du nok ikke helt det jeg mente :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller så skjønte du ikke hva du mente selv. Som nevnt kan jeg fint lage et dataprogram som beregner antall tørk igjen på en dorull ved hjelp av femten kodelinjer og som kjører med O(n) kjøretid, dvs sanntid.

Eller så kan jeg lage et dataprogram som med samme beregning kjører med O(n^50) kjøretid og som en trenger en tungregnemaskin med flere hundre Itanium2 prosessorer for å kjøre på samme tid.

Det er med andre ord en balanse mellom datakraft og effektive algoritmer som avgjør kjøretiden på en maskin.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ikke PS3 kunne være en grei start på Blu-ray og HD matriale for litt fler en de som er "hardcore" på hjemmekino.
    En vil jo få en spillkonsoll som samtidig spiller Blu-ray med en kvalitet som burde overgå dvd ? Og det til en pris som er til å leve med.
    Vil jo selvfølgelig komme andre spillere til høyere pris som leverer bedre kvalitet, skulle jo bare mangle.

Vil ikke mange kunne tenke at de får en spillmaskin attpå samtidig som de får HD avspillingsmulighet som er brukervennlig ?

Jeg selv har for dårlig pc kompetanse til å ha HD på nåværende pc som kunne vises i kinoen. Men Blu-ray/HD-dvd som standalone maskiner kan bli et alternativ fordi de følges opp med nye HD filmer til en levelig pris (forhåpentligvis).

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Vil ikke mange kunne tenke at de får en spillmaskin attpå samtidig som de får HD avspillingsmulighet som er brukervennlig ?
    Sannsynligvis jo. Jeg startet med DVD på en PS2. Den ga et kongebilde da jeg fikk den da den var ganske ny, sammenliknet med VHS. Regner med at mange tenker som så at spillkonsoll OG BR-spiller i ett er et genialt kompromiss. De trenger kanskje ikke BR-delen, men jeg tror det er et godt argument for mange når de vurderer hva de skal kjøpe.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier som Chuck D: Don`t belive the hype!
    Sonys PR avdeling jobber overtid fortiden, det har sikker noe med de stadige utsettelsene av PS3, problemene med å implementere BD og at Sony selv også skjønner at denne maskinen ikke vil selge like bra som de foregående da prisen mildt sagt stiv. Dell selger ferdige pcer med skjerm for mindre... At microsoft allerede har solgt 10 millioner xbox 360 er nok heller ikke god lesning for sonys økonomi avdeling.

Bare for å ha gjort det klart: jeg er ikke fan av noen av konsollene og mener at spill er best på pc.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting som du ikke tar med i beregningen er at Xbox360 ikke selger noe særlig i Asia, som tross alt er Sony's kjerneområde. Her venter "alle" på PS3.

Jeg tror også at det er smart å putte en BR spiller i PS3. Kvalitetsløftet vil uansett være stort i forhold til DVD. det vil sannsynligvis oppleves som godt nok av de aller fleste (bortsett fra oss entusiater). Jeg tror PS3 blir en av de mest avgjørende faktorene som avgjør hvilket HD-medium vi ha om 5 år.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Bare for å ha gjort det klart: jeg er ikke fan av noen av konsollene og mener at spill er best på pc.
    Ditto...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •