Den offisielle Blu-ray/HD-DVD-tråden - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 15 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 288
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    PS3 blir sikkert den billigste blue-ray spilleren i starten. Og så får man med en del ekstra på kjøpet også, for å si det sånn

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    314*6,8*1,25 = 2700kr.
    Hvorfor beregne etter $314 når det er $368,08 du må betale. Da blir det plutselig 3.129,- du minst må ut med, og i tillegg kommer diverse fortollingsgebyr.

Uansett er det jo en billig inngangsport til dette mediet da... :-)

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok ikke med frakt og amerikansk mva... Spillerne kommer i fra Kina el japan så den amerikanske mva'en er ikke relevant, men det er dog den Norske. Nå virker det vel som majoriteten på avsforum mener dette er en feil (ved nærmere lesning) fra BB sin side så da blir det vel ikke relevant uansett. Jeg tenkte det kunne komme lignende greier i Norge, men hvis det er feilprisning fra BB sin side så er det nok ikke så sannsynlig

Det er en interessant krig, hvor mange propaganda trix blir brukt. Men det virker som pris kan være avgjørende også. Så får vi se hva BD har i ermet..

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Tok ikke med frakt og amerikansk mva... Spillerne kommer i fra Kina el japan så den amerikanske mva'en er ikke relevant, men det er dog den Norske. Nå virker det vel som majoriteten på avsforum mener dette er en feil (ved nærmere lesning) fra BB sin side så da blir det vel ikke relevant uansett. Jeg tenkte det kunne komme lignende greier i Norge, men hvis det er feilprisning fra BB sin side så er det nok ikke så sannsynlig

Det er en interessant krig, hvor mange propaganda trix blir brukt. Men det virker som pris kan være avgjørende også. Så får vi se hva BD har i ermet..

Mvh
    Jeg synes at prisen på 3k for HD-DVD er helt strålende.Nå ligger pris og tidspresset på BlueRay.Jeg er overbevist om at hadde den ene eller den andre parten vunnet så hadde prisene gått opp! Utvalget av filmer på HD-DVD er heller ikke til å kimse av.Med denne prisen på ca.3K så har jeg ingen problemer med å kjøpe en.men-det blir selvsagt også kjøpt en Blue/ray.
    Det ser ut til å lysne litt.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror vel ikke Blu-ray-leiren legger seg på rygg og lanserer sin første spiller til over dobbelt så mye som den billigste HD DVD-spilleren. (Billigste annonserte BD-spilleren er vel en Samsung til $1100?) For selv om BDA har PS3 "i ermet", så kan det jo ta lang tid før denne lanseres.

Jeg vil tro at det innen mars/april vil annonseres BD-spillere ned mot $500-merket for å kunne konkurrere med HD DVD fra dag 1.
    Hjemmekino: Samsung 75" KS8005 - Samsung UBD-K8500 - Apple TV - Chromecast - Sonos all around
    Stue:
    Samsung 65" JU7005 - Apple TV - Chromecast - Sonos playbar

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.xbiz.com/news_piece.php?id=12735

Digital Playground Chooses Blu-ray Format

The company’s first releases in Blu-ray formatting will follow the release of PS3, most likely beginning with “Fever Island 3” and “Pirates.”

Mvh

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tiden renner ut for PS3..

http://www.dagensit.no/min-it/article696374.ece

Sony sliter med tiden - ingen vet når PlayStation 3 blir å finne i butikkhyllene. Enkelte analytikere tror nå at PS3 ikke kommer ut før langt ute i 2007...
    Dårlig nytt for BD og Sony. Godt nytt for HD-DVD og Toshiba/MS..

Mvh

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er den første HD DVD spilleren fra Toshiba, kikket litt rundt på siden og fikke estimert levering 27.03. Kanskje på tide å glede seg da? Forstår jeg specs riktig når jeg antar at HD 720 eller 1080 kun leveres over hdmi utgangen?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke helt bestemt enda.. Det er godt mulig de kommer med HD på komponent også for å glede j6p som har HDTV i dag.

Ellers så leverer den ut "kun" 1080i da.. så da kan man begynne å spare til crystallio2 eller lignende prosessorer...

Mvh

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD-Jon vil knekke Blu-ray

http://www.itavisen.no/php/art.php?id=287493

Han har allerede registrert domenet "deAACS.com"

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Disse nye boksene vekker litt gamle minner fra VHS tiden...denne er jo like svær som en VHS spiller...designmessig ikke særlig spennende.

Heldigvis er det innmaten som teller

Når det gjelder han der DVD Jonne-mann, bør han "ta seg ei pæra". Han er jo "puddingen i gjengen"...er jo en mer garvet gjeng som knekker koder, Jonne-gutten liker rampelyset bedre, de tøffe kara holder en betraktelig lavere profil

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Designet synes jeg virker mer tillitsvekkende enn om de hadde lansert en 3cm tynn spiller. Der det er husrom er det hjerterom vettu :-D, i hvert fall er det plass til seriøse komponenter, godt dempet drivverk osv. Ikke minst kan det vise seg å være tweakers delight...Ofte er det pakket med komponenter i dagens elektronikk, noe som gjør det svært vanskelig å modde.. Smaken er som baken, men jeg syntes designet var kult jeg, den vil sikkert gjøre seg med siden av Crystalioen min :-D Ser ikke bort i fra at jeg bruker kontakter i statene for å skaffe meg en sånn spiller nei.....Når man ser at også filmene begynner å annonseres, tror jeg seriøst at jeg vil ha problemer med å vente prisen tatt i betraktning. Steikje, med sånne priser kan vi jo ha både HD dvd og Blue Ray i kinoen :-D

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste jeg har å sette på designet er det som ikke synes foran men bak.. Der sitter det nemlig ei vifte som er like stor diameter som boksen er høy... vi liker ikke å ha flere vifter enn vi må i kinoen

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Har slutta å bekymra meg for viftene i AV produkter. Disse er ikke som pc viftene. Det står 3stk i min T773 og 1stk i DVHS spilleren. Jeg hører intet fra dem.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD-Jon vil knekke Blu-ray
    http://www.itavisen.no/php/art.php?id=287493
    Han har allerede registrert domenet "deAACS.com"
    Hrmph!! Om noen fulgte med på annet en populærmedia nå deCSS ble sluppet, så var det vel kjent at "DVD-Jon" i sin tid kun skrev windows brukergrensesnittet til deCSS. Samt fungerte som frontfigur for hackergruppen med fremdeles anonyme medlemmer. (antatt tyskere) Disse personene er dem som laget selve CSS dekrypteringsrutinen som idag er basis for alle kjente CSS exploits.

Om du ser på ting "DVD-Jon" selv har laget i nyere tid, så er dette av mye lavere teknisk kaliber enn deCSS. (Enkle ting som hooking av digitalstream til lydkortet etter offisiel dekryptering osv.)

Men jeg antar det er mye mer sexy for massemedia om en person som i står bak det hele. Spesielt om denne personen kun er 15-16år gammel.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey hey, godt nytt for oss CRT eiere....Fant dette på AVS forum:

"Good news! Just received confirmation from Toshiba that their players indeed support 480P/720P/1080i on component output. We are asking them to have their retailers/specs updated to properly reflect the capabilities of the player."

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noe mer info om denne spilleren gut_man?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, men det står endel info på AVS forum. Dessuten skal visst nok specs ligge på Toshiba sine websider nå. I tillegg skal det visstnok ligge rimelig grei info på Amazon. Har ikke sjekket dette selv. Jeg vurderer sterkt å prøve å skaffe meg en slik fra statene. Best Buy har lagt ut både spiller og HD-DVD titler for forhåndsbestilling på sin webshop. Vet ikke om de sender ut av USA, men det finnes det i tilfelle andre måter å få til på ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant intervju med Pioneers 'senior vice president' Andy Parson:
    http://www.thedigitalbits.com/articl...interview.html

Utdrag:
    Bill Hunt: Another question about the BDP-HD1... the price point is around $1800. How quickly do you anticipate that that will drop? And will you have other, lower priced models available later in the year or next year?

Andy Parson: We'll certainly be looking to introduce lower priced models as quickly as is warranted by market demand. As we were saying before, I think it really comes down to getting the early adopter market satisfied on the performance side, and then as the market matures, people who are a bit further down on the consumer pyramid will be addressed. As you go deeper and deeper into the market, that's when price becomes more important. When that time comes, we'll definitely be ready with product that's priced accordingly. But I think right now, with the format launch, we're really targeting this to the the early adopters - the videophiles - with the right price to performance ratio for that market. The idea - as it seems HD-DVD is trying to do - of trying to accelerate demand by lowering price right from Day One seems a little bit out of sync. I don't think the early adopters are most focused on price. They're focused on performance.
    Hjemmekino: Samsung 75" KS8005 - Samsung UBD-K8500 - Apple TV - Chromecast - Sonos all around
    Stue:
    Samsung 65" JU7005 - Apple TV - Chromecast - Sonos playbar

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er fristet til å bestille en HD-DVD spiller fra USA, men tror det er lurt å vente. For det første har jeg litt lyst å få mer informasjon om sonekoding. Greit nok at de fleste filmene kommer til å bli kjøpt fra USA uansett, men det er greit med info. Så er det iHD / Java basert ekstramateriell som trengs nett-tilkobling for å fungere, ihvertfall slik jeg har forstått det. Så kan det være greit å lese noen anmeldelser på div. spillere fra begge leirer før en svir kredittkortet

Side 9 av 15 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •