Den offisielle Blu-ray/HD-DVD-tråden - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 15 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 288
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    MS er ute med propaganda igjen ser jeg.. De gjør alt for å fremme sin egen burk (naturligvis). Tiden vil vise, men jeg tror at US $1k er for dyrt for en spillkonsoll.

Mvh
    Artikkelen er jo litt feil også. Blir den kostende 1000 dollar i USA, så vil den ikke koste 7000kr her, men nærmære 10 000 kr.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at det er mulig at det vil bli sendt ut HD på component er at fordi at siden den er analog er den ikke av like stor interesse for folk som ønsker å kopiere.

Det er jo langt enklere å ta ut det digitale signalet ikke sant?

Men selv det digitale signalet må jo ofte komprimeres og behandles hvis det er hentet fra HDMI utgangen og ikke rett fra plata.

Dessuten så kommer kopiering til å foregå rett fra plata når de bare finner ut hvordan, og det gjør de helt sikkert.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Grunnen til at det er mulig at det vil bli sendt ut HD på component er at fordi at siden den er analog er den ikke av like stor interesse for folk som ønsker å kopiere.

Men selv det digitale signalet må jo ofte komprimeres og behandles hvis det er hentet fra HDMI utgangen og ikke rett fra plata.

Dessuten så kommer kopiering til å foregå rett fra plata når de bare finner ut hvordan, og det gjør de helt sikkert.
    Det finnes heller ikke 'kommersielt' utstyr som tar opp component-HD heller.

Det er når de knekker den digitale-strømmen og kan 're-encode' til ekstremt gode dvd eller divx-versjoner at de igjen mister kontrollen.

Billige løsninger for å få analogt ut selv med hdcp finnes allerede, så den siden er tapt allerede, og dermed har de mer å tape med å utelukke det enn å tillate det.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg ser at du deltar i diskusjonen om HD-component.Dersom jeg har lest din stykkliste av utstyr,så har du ingen problemer med DVI/HDMI med din action MK III. For oss med CRT så er et rent konvertert RGB signal helt avgjørende.Det er løst med MoonJong/Moome o.s.v.Med mindre du skal skifte til CRT,så er du berget. Når det gjelder HD ut på komponent så er det et meget godt signal, som dersom dette var mulig å "tappe" på noe fornuftig vis,ville gitt meget gode resultater.Jeg har tuner idag som gir komponent ut i HD og det er meget bra.Kopiering av HD vil bli mye "søl" Pr. dato så vil en del paraboltunere i HD og med HDD(harddisc) være relativt nært forestående,men-signalet vil kun avspilles på den tuneren det er tatt opp på,og ikke kunne legges over på et annet medium og avspilles på andre spillere.
    Jeg har en gang prøvd å tukle med HDMI signalet (720p) ut fra min Philips 9000s og det gjør jeg ikke en gang til.Jeg la inn en kopiert DVD plate og etter 2 min. gikk spilleren i stå og en rulletekst internt i spilleren fra FBI fortalte meg at jeg hadde lagt inn en uautorisert plate og at ville få tekniske problemer.med spilleren, og- det fikk jeg til gangs! Jeg brukte 45 min. på å få ut platen og restarte dritten. Når den endelig hadde hadde lagt inn ny org.disc så var den ute av konvergens rødt var blått o.s.v.Da måtte jeg restarte enda en gang! Dersom dette er et tegn på hvordan vår HD verden skal være for fremtiden så tror jeg at det er smart å holde et rent løp.
    Stølen

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg kommer til å kjøpe en digital projector med HDMI\HDCP snart jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Rusty
    Tror jeg kommer til å kjøpe en digital projector med HDMI\HDCP snart jeg.
    Du må ikke svikte! Vi har løst HDMI/DVI til RGB for CRT meget elegant,og med et kjemperesultat.Det er ingenting som slår en CRT satt opp med HD-signal billedmessig. BG 808s satt opp av Bjørn H. og med HD signal er MEGET bra.
    Hold ut! Kjøp en HDMI/DVI til RGB konverter, så kan du smile deg inn i fremtiden.(med HDCP)
    Stølen

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja,får vel vente å se!til noen med CRT har fått testet Blue-ray/HD-DVD.
    Er bare litt usikker.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg et Moome adapter, og du er klar for dette til kun ca 1500kr, og med en CRT.
    Skal du få samme PQ på en digital, må du vel opp i en Sony Ruby, eller Action III, og DET koster!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Rusty
    Ja,får vel vente å se!til noen med CRT har fått testet Blue-ray/HD-DVD.
    Er bare litt usikker.
    Jeg ser HDTV hver dag på 808s.Mannen som laget konverteren MR. MoonJong hadde tilrådighet en Sony BlueRay(ment for det japanske hjemmemarked) til rådighet under konstruksjonen av sin box. Det fungerte helt bra. Jeg kjøpte min i juni 05 og den har vært meget bra hele tiden.Boxen inneholder en 2300 Faroudja scalerchip samt SDI og gjør en meget habil jobb.Kjelli her på nettet har også kjøpt denne boxen.Dette løser ihvertfall vårt problem med bruk av digitalekilder mot våre analoge 808s prosjektorer.Du trenger ikke å være usikker.Det er ingen grunn til at denne ikke skulle virke på BlueRay eller HD-DVD. Har du noen kommentarer til dette,Per Johnny?
    Jeg bruker den DVI og i "passtru" Kilden er en QualiTV HD tuner satt opp i 1080i og en Philips 9000s satt opp i720p.For å kunne kjøre flere kilder bruker jeg en Gefen 1x4 i DVI imellom tuner/spiller - MoonJong og Barco. Fungerer helt flott!
    Stølen

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Paraboltunere / kabeltunere med HD og HDD er jo "vanlige" i USA og Frankrike.

Hvor tror du alle filmene som ligger i 1080i på nettet kommer fra?

At noen "relativt" fort finner ut en måte å få filmene ut i HD kvalitet er jeg ikke i tvil om. Det som er av intersse for de store selskapene er at det ikke blir så enkelt at "mannen i gata" gjør det.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Paraboltunere / kabeltunere med HD og HDD er jo "vanlige" i USA og Frankrike.
    Frankrike???

.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Frankrike.Ett land i Europa, litt sør for Tyskland og nord for Spania.

De har mer aktivitet på HDTV siden enn alle andre land i Europa tilsammen.

På *.*.hdtv.french ligger det hundrevis av filmer som kommer fra franske TV stasjoner.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At spilleren ikke virket er vel ikke Microsoft sin feil,men at de får tusenvis av mennesker til å kjøpe X-box 360 i dag for å selge dem ett eksternt HD-DVD drev senere virker "genialt".Jeg håper Sony og gjengen grisebanker Toshiba gjengen og får HD DVD navnet i premie.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.xbitlabs.com/news/storage...110105124.html

The Blu-ray Disc Association announced that the format specification is complete and that licensing is ready to begin for BD-ROM, BD-RE and BD-R. The completion of the specification now enables content providers and manufacturers to begin the process of producing Blu-ray disc products for a wide variety of uses.

Mvh

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske interessant lesning om den opplevde kvaliteten av BD vs HD-DVD skrevet av en som var på CES. Selvfølgelig burde man ha kritikk til kildene, men det virket da som han gikk til messen med et åpent sinn.

http://www.dvdreview.com/html/new_format_war.html

Ups, den artikkelen var visst ganske gammel

Mvh

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke annet enn å trekke på smilebåndet over den håpløse diskusjonen om lagringskapasitet på HD-DVD og BRD.

Argumentet til HD-DVD at ingen trenger så mye som 50 Gb lagringplass minner meg om en annen uttalelse som lillebill kom med: " 640kb ought to be enough for everybody"

Hvor lang tid tar det før de første 2 disc spesial editions kommer ut mon tro?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD-DVD blir dumpet ut på markedet...

314*6,8*1,25 = 2700kr.

Er det Toshibas prispolitikk ett siste desperat forsøk? Vil det lykkes? Stay tuned... Til en hyggelig pris kan man finne på å kjøpe en Toshiba og en PS3. Men det vil ikke akkurat hjelpe "krigen" noe.. Mulig man får to formater som lever ved siden av hverandre?? Hmm... jaja tiden vil vise.

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det også mulig å forhåndsbestille titler;
    http://www.dvdboxoffice.com/?src=hddvd0106&class=mvi

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    HD-DVD blir dumpet ut på markedet...

[stort bilde]

314*6,8*1,25 = 2700kr.
    Hvordan får man den prisen? På bestbuy.com står den fremdeles i $499.
    Hjemmekino: Samsung 75" KS8005 - Samsung UBD-K8500 - Apple TV - Chromecast - Sonos all around
    Stue:
    Samsung 65" JU7005 - Apple TV - Chromecast - Sonos playbar

Side 8 av 15 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •