Den offisielle Blu-ray/HD-DVD-tråden - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 15 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 288
    Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    De kjører safe med andre ord.

De har jo plenty med båndbredde å leke seg med, og det blir sikkert minimalt med ekstramateriale.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BluRay er helt drøye med sin kopisikring. Før likte jeg Sony godt, men nå synes jeg de gjør utrolig mye dumme ting. De gjør alt de kan for å beholde makten. For dem blir det det samme om det går utover sluttbrukeren. Sony rett og slett irreterer meg om dagen...

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg aner ikke om dere er klar over hvor store problemer Sony har om dagen, de taper både penger og markedsandeler. Før var de størst på bærbare spillere, nå er de helt ute av det markedet pga. mislykket satsing på proprietære systemer. Før var de ledende på TV, men nå er de så lite konkurransedyktig på flatskjermer at de er ute av de største kjedene. Grunnen til at de åpnet en egen "Consept Store" i Oslo er rett og slett at man ikke får sett sonys produkter andre steder.

Sony vil ikke kunne fortsette mange årene i dagens form, men merkevaren er fremdeles sterk så den vil sikkert overleve i en eller annen form. Tullet de holder på med når det gjelder kopibeskyttelse kan virke som en siste krampetrekning.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke så mye å tenke på, vi ( forbrukerene )vinner uansett.

Hvis de lager ett produkt som er vanskelig eller tungvint å bruke kjøper ikke folk det likevel og da hjelper det ikke med all hverdens kopibeskyttelse.

Det er selvagt synd hvis ikke de kommer opp med noe bra med en gang, men hvis ikke, åpner de opp markedet for andre.

Det er vi som bestemmer med lommeboka!

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.digi.no/php/art.php?id=282298

Mer om MPEG2... Virker som Sony kjører MPEG2 hele linjen. Selv om BD skal støtte MPEG4/h.264

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sålenge det er nok plass på platen så er det ingen kvalitetsforskjell mellom mpeg-2 og h.264. Forskjellen kommer når du må ned i bitrate pga. plassmangel.

Velget om å bruke mpeg-2 i førsteomgang er nok gjort med tanke på tilgjengelig avspillingshardware/software. Du klarer f.eks. ikke å spille av 1080i h.264 på en P4 3.2ghz eller lignende. Noe som går fint med mpeg-2.

Ps. Artig feilbruk av begrep i den artikkelen foresten.. :-)

Sitat:
    "Disse formatene skal gjøre det mulig å kode innhold ved langt høyere bitrater uten at filstørrelsen blir veldig mye større."

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nyhetstørke

Lite nytt om HD-DVD vs Blu-Ray om dagen?

Hva skjer i Japan? HD-DVD-siftware i butikkene før jul slik Toshiba har lovet?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, men derimot er det masse butikker som fremdeles selger VHS.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Nei, men derimot er det masse butikker som fremdeles selger VHS.
    :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Lite nytt om HD-DVD vs Blu-Ray om dagen?

Hva skjer i Japan? HD-DVD-siftware i butikkene før jul slik Toshiba har lovet?
    Vel ser ut som Blu-Ray har overtaket for tiden ettersom de aller fleste (om ikke alle) filmstudioer nå støtter dette formatet og PS3 kommer med den som standard.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sagt det før og sier det igjen. Dette vil ta lang tid. En del har liten tro på at PS3 dukker opp i Europa i det hele tatt neste år. Det er møter i BluRay-gruppen i januar, og ingen vet om de blir helt ferdige da heller, og da skal det bli vanskelig å få PS3 ut på markedet før sommeren.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Har sagt det før og sier det igjen. Dette vil ta lang tid. En del har liten tro på at PS3 dukker opp i Europa i det hele tatt neste år. Det er møter i BluRay-gruppen i januar, og ingen vet om de blir helt ferdige da heller, og da skal det bli vanskelig å få PS3 ut på markedet før sommeren.
    Jeg er enig med Per Johnny.Det som også har kommet frem er problemer med prøveproduksjon av SW (discer) p.g.a skjiktet på 0,1 my. Videre så holder BluRay antagelig på å lage ris til sin egen ræv ved å pålegge en kobling til internett for kontrollere at du putter i godkjente plater. Dette begynner å bli overhysterisk og vanskelig å bruke og nesten umulig å akseptere. Dette kan ta tid! Jeg er ikke sikker på at vi skal avskrive HD-DVD enda.Det ser ikke ut til at HD-DVD trenger å gjøre noe for å vinne, når Sony gjør hva de kan for å tape.
    Stølen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Det ser ikke ut til at HD-DVD trenger å gjøre noe for å vinne, når Sony gjør hva de kan for å tape.
    Det var dagens

Jeg synes det er rart det her, altså. For noen måneder siden fikk vi høre fra de som hadde vært på IFA-messen at HD-DVD var totalt over og ut og fortapt for all tid. Blue-ray var det eneste det dreide seg om og det var bare et tidsspørsmål om NÅR. Og vips så er tingene snudd på hodet! :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Videre så holder BluRay antagelig på å lage ris til sin egen ræv ved å pålegge en kobling til internett for kontrollere at du putter i godkjente plater.
    Blir det utfallet, kommer jeg ikke til å kjøpe en BR-spiller. Da holder jeg meg til DVD så lenge det fins, deretter er det stopp.

Ett sted går grensen, og for meg går den der.

(Jeg tror også de kan få problemer med å få solgt en så komplisert teknologi til vanlige forbrukere, men det er jo mer et praktisk problem)

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD-DVD biter seg selvfølgelig fast, men faktum er at de fleste Hollywoodstudioene støtter utelukkende BD, og de som er igjen på HD-DVD siden sier som Ole Brum "Ja takk, begge deler".

De viktigste komponentene av DRM'en er jo lik på både BD og HD-DVD. BD har bare tatt det ett steg lenger ved å legge til verifisering.

Mvh

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Det var dagens

Jeg synes det er rart det her, altså. For noen måneder siden fikk vi høre fra de som hadde vært på IFA-messen at HD-DVD var totalt over og ut og fortapt for all tid. Blue-ray var det eneste det dreide seg om og det var bare et tidsspørsmål om NÅR. Og vips så er tingene snudd på hodet! :roll:
    Tja, BluRay gutta er bedre til å drive PR?

I alle tilfelle; Toshiba dreit seg ut på IFA - makan til uforbredt HD-DVD pressekonferanse har jeg aldri sett før.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    HD-DVD biter seg selvfølgelig fast, men faktum er at de fleste Hollywoodstudioene støtter utelukkende BD, og de som er igjen på HD-DVD siden sier som Ole Brum "Ja takk, begge deler".

De viktigste komponentene av DRM'en er jo lik på både BD og HD-DVD. BD har bare tatt det ett steg lenger ved å legge til verifisering.

Mvh
    Jeg håper at din optimisme vedr. verfisering bare blir en enkel og ukomplisert affære,men-jeg er redd for at dette bl.a. stopper mulightene for import av sone 1 HD-plater???? Det er ganske sikkert at sone-begrensningen vil forbli. Du kan tenke deg hva slags kontroll de har på oss dersom vi prøver å få spilt en sone 1 disc på en spiller kjøpt for det amerikanske markedet? Vi er på internet?? Jeg stiller meg også litt usikker til at dersom HD-DVD kommer først på markedet om ikke de filmselskapene som spiller på begge hestene, vil kaste seg på. Og da vil de andre mye sannsynlig følge etter i redsel for å tape markedsandeler.EX Sony fordi de sitter på begge sider av bordet! Det er heller ikke uvesentlig at Microsoft støtter HD-DVD.Dette er bare tanker og jeg håper at BD tar til vett og vinner denne kampen,men......?
    Stølen

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Warren Lieberfarb: Blu-Ray har vunnet

http://www.release.no/content/news/15599476

"Eks Warner-direktør Warren Lieberfarb har drevet lobby for HD-DVD, men innser nå at Blu-Ray har vunnet."

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RE:Stølen.

BD's eneste mål er å blidgjøre Hollywoodprodusenter. Hva som skjer etter at BD (hvis så skjer) har blitt det neste formatet bryr de seg sikkert ikke så mye om. Da selger de jo hw og sw i bøtter og spann. Om du får kjøpt sone1 det spørs vel sikkert ja, men de fleste filmer kommer jo etterhvert til Europa også.

En ting til, om HD-DVD kommer et halvt år-1.5år før BD ser ikke jeg på som noe stort problem. Jeg tviler på at formatet blir solgt til å mange i starten. Husk det tar tid før folk flest kjøper slike spillere. Vi snakker selvfølgelig om mange år. Det er jo ikke alle som har kjøpt seg DVD enda.

Mvh

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kikket litt nærmere på en blue-ray-spiller her om dagen. Til min store overraskelse kommer jo diskene omgitt av et digert cover ala minidisc, bare mye større. Ikke nok med det, men disse skal visst være "umulige" å fjerne, og dersom man lykkes i det vil disken bli ødelagt! Hva er dette for noe tull? Er vi tilbake på VHS-stadiet i beslaglagt hylleplass? Er det dette som må til for å beskytte det supertynne fantomlaget av plast som sony skryter av på BD-diskene sine? Jeg trodde jeg aldri mer skulle komme til å skyve en diger kassett inn i en filmavspiller. Da blir det vel fort samma ulykksaligheten på PS3 også..

Side 5 av 15 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •