Den offisielle Blu-ray/HD-DVD-tråden - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 15 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 288
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Stølen, folk flest kommer ikke til å kjøpe Hd-DVD/BD spiller på mange år.. Det er først og fremst entusiaster som kjøper spillerne.. og de ser gjerne etter noe annet enn pris. Slikt sett så er HD-DVD strategien litt malplassert, selv om det muligens fører til at noen flere kjøper HD-DVD. Problemet er bare at Ps3 kommer til å selge like mange BD spillere første timen som HD-DVD bruker fra lanseringen av formatet til lanseringen av PS3, selv om PS3 kjøperne primært ønsker seg spillmaskin.

Mvh
    Jeg setter stor pris på en liten kose-diskusjon på HD-DVD/BR.Som sagt vil jeg komme til å kjøpe begge systemer og da i sone 1.La oss holde diskusjonen i gang mens vi venter.Jeg håper at begge "hestene" kommer sånn noenlunde likt ut fra start slik at priser og lanseringstider blir satt under press. Det vil gi oss fordeler.
    Stølen

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer ikke som noen overraskelse dette, men det er flere ting som tyder på at vi kan vente oss en ny utsettelse i HD-DVD-saken:

Fra Digitalbits:

Finally, Video Business has a good story up today on the so-far sketchy launch of the HD-DVD format, which is supported to make its big debut on 3/28. Toshiba's first two players, the HD-A1 ($499.99 list) and HD-XA1 ($799.99), are expected on that day. A number of titles from Warner are expected on 3/28 as well, but... despite the press releases to the contrary... there's been little to no retailer confirmation of the titles so far. There are a grand total of ZERO details about the HD-DVD titles up on WHV's studio retailer site, this with less than three weeks to go before they're supposed to street (by comparison, in-depth details of most standard DVD releases are announced to retailers on the studio site months in advance). Toshiba's nation-wide HD-DVD promotional tour continues this week (click here for the latest dates and locations from Toshiba's official format site - you'll also find them in this PDF file), but I'm told by those who have seen it that the only thing Tosh reps have to show is a demo disc of movie trailers - no final product HD-DVD software is ready yet.

On that front, I've spoken with a number of my contacts within the industry - at various production and authoring houses, as well as the studios - and nearly all of them expect that the titles will end up getting delayed. I'm told that the authoring is just a mess right now - the format is being pushed to launch too quickly, and there are many problems getting the movies to work properly. Part of the problem is that the software used to author discs is still in the beta stage - not surprising given that the AACS portion of the HD-DVD spec was only finalized last month. Even IF Toshiba and Warner are able to get both hardware and software titles out on 3/28, they'll basically just be ports of existing DVD releases, with HD video and maybe a few new special features at the most. The iHD interactivity isn't really going to be a factor on the software releases until later in 2006 (after the authoring software is finalized and functioning, and HD-DVD check discs can be vigorously tested on actual player hardware). We'll have more on all this soon.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lanseres BD i Europa i August?

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=654402

http://www.watch.impress.co.jp/av/do...09/cebit02.htm

Tror det hadde vært ett godt mottrekk til HD-DVDs først til USA.. Først til resten av Verden..Selv om europa henger "litt" etter statene når det gjelder HD.

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lanseres BD i Europa i August?

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=654402

http://www.watch.impress.co.jp/av/do...09/cebit02.htm

Tror det hadde vært ett godt mottrekk til HD-DVDs først til USA.. Først til resten av Verden..Selv om europa henger "litt" etter statene når det gjelder HD.

Mvh
    Det hadde isåfall vært strålende. Men lurer på hvor enkelt (eller vanskelig) det blir å gjøre spillerene sonefrie. Mulig jeg ender opp med en Sone 1 spiller uansett, de fleste filmene bestilles fra USA/Canada uansett.

Noen som forresten vet om Sone tullet blir videreført til HD?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Det jeg mener å ha lest er at regionskodingen fortsetter. MEN: når det gjelder HDDVD skal de være sonefri, mens Blu-ray beholder regionskodingen.

Begge formatene blir bakoverkompatible med DVD-formatet. Hvor vanskelig eller om det overhodet blir mulig å gjøre spillerne sonefri for avspilling av DVDer, er en annen sak. I såfall må jo flere av oss beholde dvd-spilleren

At HDDVD blir sonefri, er nok; sammens med lav pris, en av fordelene med med HDDVD i forhold til Blu-ray. Derimot tror jeg Blu-ray dreper seg selv dersom utgivelsene blir vesentlig forskjellig i USA og Europa. Filmindustrien har nå også et ønske om å utgi filmene så fort som mulig etter kinovisning, nettopp for å unngå del kopiering. Trenden er helt klar på dvd, hvor det ikke lenger er lange tiden vi venter fra filmen ble vist på kino.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Sitat Opprinnelig postet av harol
    Det hadde isåfall vært strålende. Men lurer på hvor enkelt (eller vanskelig) det blir å gjøre spillerene sonefrie. Mulig jeg ender opp med en Sone 1 spiller uansett, de fleste filmene bestilles fra USA/Canada uansett.

Noen som forresten vet om Sone tullet blir videreført til HD?
    Faren for at HD-DVD/BD vil bruke "all-in-one chips" er meget stor og det vil etter de flestes mening bety kvelden for sone-hacking.Så da så!
    Stølen

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du vise til link hvor det står at HD-DVD blir sonefri? Det har nemlig jeg aldri hørt.. Regner med det hadde blitt nevnt utallige ganger på amerikanske fora hvis det var tilfelle.. Altså da mener jeg håndfaste bevis og ikke noe svada-rykte side.

Mvh

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.theinquirer.net/?article=30192

Der står det også om launch i europa høst/vinter 2006.. Alle av-g33ks gleder seg

Mvh

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du vise til link hvor det står at HD-DVD blir sonefri? Det har nemlig jeg aldri hørt.. Regner med det hadde blitt nevnt utallige ganger på amerikanske fora hvis det var tilfelle.. Altså da mener jeg håndfaste bevis og ikke noe svada-rykte side.

Mvh
    Jeg kjenner ingen som jobber i Toshibas indre kretser, men ut i fra dette kan det se ut til at regionskoding er uaktuelt for HDDVD:

The "DVD Forum Japan Conference 2005" is being held in Japan today, and because of the time difference, it's already over. The primary topic of the meeting was, as expected, HD DVD. Plenty of information is emerging from the conference, such as the steps towards finalizing standards that we won't bother you with (though they did announce "HD DVD-RR," a sort of HD DVD version of DVD-RAM). But one statement from Toshiba Digital Media Networks' Hisashi Yamada was particularly intriguing: "We've gotten a variety of opinions about region controls. Even in the Steering Committee, they are extremely unpopular; we decided to not put them in. HD DVD probably won't contain any region playback controls." Of course there's still that "probably" in there, but it's nice to see someone up there realizes how ridiculous DVD region codes really are.
    http://www.engadget.com/2005/10/07/n...es-for-hd-dvd/

Det er ikke heeeelt sikkert, da. Men jeg håper
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, noe sier meg at filmbransjen vil ha regionskoding og da blir det slik på begge formater

Mvh

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pressemelding på IMDb:

Sony Delays Blu-Ray

Representing a significant blow to Sony in general and to its Blu-ray high-definition DVD system in particular, the company announced today (Wednesday) that it has been forced to delay the launch of PlayStation 3 until November while it finds way to upgrade the copy-protection feature of its Blu-ray technology. Toshiba is expected to launch its first DVD players compatible with HD-DVD, which is competing with Sony's Blu-ray.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony utsetter ikke Blu-Ray, men PS3 i USA og Japan, men fremskynder det faktisk for resten av verden, iogmed at de sier at de vil lansere samtidig i November med 6 millioner enheter klare for salg på det tidspunktet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung blue ray

Ser på hjemmesidene til Samsung Norge en en link til noe fra Cebit messen tror jeg det var.
    Der presenterer Samsung en blue ray spiller,fet spiller forresten, som de mener de skal lansere våren 2006! Hørtes ikke det litt tidlig ut..
    Og litt overrasket over at de lager en blue ray.. Har ikke de hatt nært samarbeid med Microsoft blant annet med Xbox360? Og Microsoft kjører vel HD/DVD...
    Men uansett, virker som det kan nærme seg stygg fort HD spillere!
    Ps! Samsung skulle lansere først i europa virket det som..

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå braker det snart løs for alvor!

Jeg synes dette er spennende å se på fra sidelinjen, men jeg er ikke klar for å investere i noen av formatende enda selv om jeg holder en knapp på BR.

Når ankommer første spiller forumet tro?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den første spilleren på forumet blir nok en importert modell fra USA vil jeg tro. det er alltid noen som ikke greier å holde seg
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG har planer om å utvikle en spiller som spiller både BD og HD DVD:

LG to deliver dual-format HD DVD/Blu-ray

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer nok slike spillere fra de fleste produsenter, akkurat som SACD og DVD AUDIO.

Problemet er at det egentlig bare gjør "krigen" mer langvarig. Det er software som avgjør dette her, det er jeg sikker på.

De fleste undersøkelser som gjelder folks handlemønster av film konkludrer med at teknikken bak, altså lyd og bildeformat er revnende likegyldig for de aller fleste.

Folk vil ha filmen, de vil ha den nå og i ett lett håndterbart format og de kjøper den gjerne på Rimi eller Statoil.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Problemet er at det egentlig bare gjør "krigen" mer langvarig. Det er software som avgjør dette her, det er jeg sikker på.
    Hvorfor er dette et problem? Hvis det blir vanlig med multi-spillere er vel "krigen" ikke noe annet enn en fordel for forbrukerene? Da kan man kjøpe hvilket format man ønsker. Man vil ikke oppleve at filmen "ikke passer". "Krigen" vil også presse prisene. i tillegg vil de to leirene også presse hverandre til raskere utvikling av formatene.

.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hvorfor er dette et problem? Hvis det blir vanlig med multi-spillere er vel "krigen" ikke noe annet enn en fordel for forbrukerene? Da kan man kjøpe hvilket format man ønsker. Man vil ikke oppleve at filmen "ikke passer". "Krigen" vil også presse prisene. i tillegg vil de to leirene også presse hverandre til raskere utvikling av formatene.

.
    Godt poeng!
    Stølen

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut til at Samsung blir de som først leverer en BD spiller. Både Sony og Panasonic venter til høsten. LG viste også en spiller på Cebit, men jeg fikk aldri muligheten til å spørre når releasen var.

Side 12 av 15 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •