Nye formater sa-cd dvd adio

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Active wolfer sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye formater sa-cd dvd adio

God Søndag til alle..

Jeg er på utkikk etter en ny cd spiller, men hva er det beste og kjøpe nå? tenker da på og oppgradere til ny systemet, men hva ble egentlig standard formatet.?

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har ikke blitt noe standard av de to. begge er tilgjengelig å få kjøpt. Hvis du tenkerpå en multispiler til musikk, hvilket budsjett og annet utstyr har du?

Active wolfer sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Format

Sitat Opprinnelig postet av Burre
    Det har ikke blitt noe standard av de to. begge er tilgjengelig å få kjøpt. Hvis du tenkerpå en multispiler til musikk, hvilket budsjett og annet utstyr har du?
    Jeg har 2stk Parasound hca 1000, embla preamp, Patos 402mk11, wire world orbit3 h.kabler..signal kablene skal jeg bytte helt ut, men jeg venter med det til jeg har funnet meg en ren cd spiller for og finne den rette matchen, Parasound er som kjent litt hard i toppen så det trenger strengt tatt ikk og være 192khz spiller.

Active wolfer sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Format

Sitat Opprinnelig postet av wolfer
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    Jeg har 2stk Parasound hca 1000, embla preamp, Patos 402mk11, wire world orbit3 h.kabler..signal kablene skal jeg bytte helt ut, men jeg venter med det til jeg har funnet meg en ren cd spiller for og finne den rette matchen, Parasound er som kjent litt hard i toppen så det trenger strengt tatt ikk og være 192khz spiller.
    Budskjettet på spilleren blir på 5000kr..brukt eller nytt..

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Nye formater sa-cd dvd adio

Sitat Opprinnelig postet av wolfer
    Jeg er på utkikk etter en ny cd spiller, men hva er det beste og kjøpe nå? tenker da på og oppgradere til ny systemet, men hva ble egentlig standard formatet.?
    SA-CD og DVD-Audio ble begge lansert i forrige årtusen og begge floppet. Det blir fremdeles utgitt et par titler, men du finner disse ikke i vanlige butikker.

Det som ble standard for musikk er vanlig CD, MP3 og DVD-Video.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blablabla, selv om cd er det klare førstevalget så finnes det over 3000 sacdtitler og en god bunke dvd-a. jeg synes i allefall det er det er et kjekt å ha format som i tillegg låter godt. utvalget kunne selvsagt vært mye større. det viktige er at vi forbrukere etterspør og kjøper disse formatene. i mine ører er mp3 et bærbart format. har lite å gjøre i et seriøst hjemmeoppsett. unntaket er sef fester etc.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    blablabla, selv om cd er det klare førstevalget så finnes det over 3000 sacdtitler og en god bunke dvd-a. jeg synes i allefall det er det er et kjekt å ha format som i tillegg låter godt.
    Joda det hadde vært kjekt, men nå er nå engang begge formatene i praksis døde. Nye titler utgis ikke på formatene, men enkelte spesialutgaver av gamle plater kommer fremdeles.

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At nye titler ikke utgis på disse formatene,stemmer ikke.Har selv flere.
    Kan nevne Blondie,Porcupine Tree og Bruce Springsteen. 2 av disse er DualDisc som er CD på ene siden og DVD-A på andre siden.Er flere,men disse jeg kom på i farten. 8)

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    siste plata til sting var vel en sacd hybrid. sacred love.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om DualDisc kan spilles på de fleste spillere for CD og for DVD-Audio så følger den hverken standarden for CD eller for DVD-Audio. Kan du se noen logoer som sier noe annet? ;-9

Ingen av de 3 artistene du nevner har nyere titler tilgjengelig på SA-CD eller DVD-Audio.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart jeg har dem da! 8) Bruce Springsteen "Devils and Dust" DualDisc
    Blondie "The Curse of Blondie" Dualdisc , Porcupine Tree"Deadwing" DVD-A.Dette er de siste utgivelesene med disse artistene.De to siste har jeg kjøpt fra Play.Den første fra AcousticSounds i USA.
    At DualDisc ikke følger standaren tar jeg ikke så tungt.De spiller i alle fall OK både som CD og DVD-A!

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg lurer litt på det trådstarter etterspør..
    finnes det multispillere CD/DVD-A/SACD, eller er det bare kombinerte DVDspillere som har alle de 3?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var på pressekonferansen for SA-CD der nyheten om dette ble lansert. Den platen skulle kun være tilgjengelig på hybridplate med SA-CD i Europa og ville derfor bli den klart mestselgende utgivelsen på SA-CD, men skjedde det da platen kom i 2003? Neida, SA-CD utgaven var ikke å se i noen butikker. Ikke solge CD-utgaven noe særlig heller.

På pressekonferansen var det mange hifi-journalister som var veldig kritiske til at det ikke var noen større utgivelser som kom på SA-CD. "Sting is a grandfather" husker jeg en si. Folkene fra Sony var ganske overrasket over at journalistene ikke var fornøyde med at kun en eneste tittel ble annonsert.

SA-CD og DVD-Audio er i praksis døde formater.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nemesis
    Rart jeg har dem da!
    Kun en av de 3 titlene du nevner er tilgjengelig på DVD-Audio eller SA-CD og det er en plate som ble utgitt for over et år siden. Jeg regner den derfor ikke som en "ny" tittel.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Jeg var på pressekonferansen for SA-CD der nyheten om dette ble lansert. Den platen skulle kun være tilgjengelig på hybridplate med SA-CD i Europa og ville derfor bli den klart mestselgende utgivelsen på SA-CD, men skjedde det da platen kom i 2003? Neida, SA-CD utgaven var ikke å se i noen butikker. Ikke solge CD-utgaven noe særlig heller.

På pressekonferansen var det mange hifi-journalister som var veldig kritiske til at det ikke var noen større utgivelser som kom på SA-CD. "Sting is a grandfather" husker jeg en si. Folkene fra Sony var ganske overrasket over at journalistene ikke var fornøyde med at kun en eneste tittel ble annonsert.

SA-CD og DVD-Audio er i praksis døde formater.
    sting kjøpte jeg faktisk på free record shop på jessheim. tviler på det var noen i butikken sim visste at det var et sacdspor på den skiva :wink: nei man må dessverre ty til utenlandske butikker. ala play og linn
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kun en av de 3 titlene du nevner er tilgjengelig på DVD-Audio eller SA-CD og det er en plate som ble utgitt for over et år siden. Jeg regner den derfor ikke som en "ny" tittel.
    Jeg kan nevne at jeg kjøpte "Once" med Nightwish og "Chapter V" med Hammerfall i DVD-A format i april. Da hadde de akkurat kommet ut. Er det nytt nok eller?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, "Once" kom ut for over et halvt år siden, "Chapter V" kom ut for over 2 måneder siden.

Tror uansett ikke noen av disse er utgitt på DVD-Audio i Norge.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke kjekt å alltid ha rett! Jeg koser meg daglig med mine +200
    SACD/DVD-A uansett hvor døde formatene er. 8) Og nye titler kommer det hele tiden,selv om de ikke er nye nok for deg. :wink:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SA-CD og DVD-Audio har idag samme status som LP. Gamle utgivelser blir fremdeles trykket med begrenset distribusjon og entusiastene koser seg med dem. I massemarkedet er alle disse 3 formatene uansett døde.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, nå får du gi deg. Once skulle komme ut for en stund siden, men ble forsinket og på hjemmesiden til Nightwish står det at den er tilgjengelig fra 21.3.05. Og den er å finne i norske butikker, har selv sett den på en av de lokale musikksjappene. Og når er det en to mnd. gammel cd ble for gammel? Gjelder kun for samleplater ala McMusic og annet skvip.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •