Philips DVP9000S

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 9 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 178
    Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips DVP9000S

Hei og hå!
    Elgiganten annonserer at Philips DVP9000S skal komme i april. Siden vi nå er i mai så ringte jeg idag. En selger der sjekket med Philips, og fikk beskjed om at den var på lager hos Philips! Håper det stemmer.
    Jeg spurte så selgeren om han kunne sjekke om spilleren har HDCP på HDMI utgangen (regner med det), og om det var mulig å slå den av.

Jeg har Panasonic PT-AE700 så jeg kan vel ikke kjøre HDMI fra en spiller med HDCP, eller?
    Håper det fungerer som på Samsung, at man kan slå det av, evt. samtidig som den gjøres sonefri.

Mvh C

Klippet fra Prisjakt forumet i Sverige:

HD-bild
    Förbättrad videoupplösning med 1080i-rader
    216 MHz/12-bitars videouppsampling
    Digital Crystal Clear och DCDi™ från Faroudja

HD-ljud
    Multi-channel Super Audio CD som vid live-framträdande
    Metallchassi och audiofila kretsar
    DSD-uppsampling för mjukare och härligare ljudupplevelser
    Audio Direct-läge eliminerar videostörningar
    Avancerad bashantering ger optimal basklang

Toppmodernt användargränssnitt
    Använd HD-video tillsammans med din storbilds-TV.
    Enkel anslutning av din TV eller projektor via HDMI

Bild
    Bildförhållande : 4:3, 16:09
    Funktioner : Digital zoom

Ljud
    Crosstalk (1 kHz) : 108 dB
    D/A-omvandlare : 192 kHz/24-bit/ DSD-hybrid
    Distortion och brus (1kHz) : 95 dB
    Signal/brusförhållande : 115
    Ljudförbättring : 3D virtuellt surroundljud, Nattläge, Uppsampling till DSD
    Ljudsystem : AC-3 Dolby Digital-avkodning, Dolby Digital, Dolby Digital (AC-3), Dolby Prologic, Dolby Prologic II, Dolby Prologic-surroundljud, Dolby Surround, DTS

Videouppspelning
    Komprimeringsformat : MPEG1, MPEG2
    Skivuppspelningsmedia : CD-R, CD-RW, CD-R/CD-RW, DVD, DVD+RW, DVD+R, DVD-RW (videoläge), DVD-R, DVD-video, MP3-CD-skiva, Picture CD, SVCD, Video-CD, Video CD/SVCD
    Skivuppspelningslägen : Repetera A–B, CD-text, Kapitelrepetering, Skivmeny, Snabbt framåt, Snabbt framåt/omvänt (2 hastigheter), Val av favoritspår, Introscan, OSD, Paus, Repetering, Återuppta spelning från stopp, Avsökning, Skärmsläckare, Hoppa över, Sakta bakåt, Sakta framåt, Slow Motion, Standarduppspelning, Stillbild, Rubrikrepetering, Zoom
    System för videouppspelning : NTSC, PAL
    Videoförbättring : 720 bpkt och 1080i, Digital Crystal Clear, Faroudja DCDi, Rörelseanpassad de-interlacing, Smart Picture, Förbättrad videoupplösning
    System för videouppspelning : NTSC, PAL

Ljuduppspelning
    CD-uppspelning : Nästa/Föregående spår, Repetering, Återuppta spelning
    Komprimeringsformat : Dolby Digital, DTS, MP3, Flerkanals-MPEG2, PCM
    Skivuppspelningsmedia : CD-R, CD-RW, MP3-CD-skiva, CD, MP3-DVD, Flerkanals-SACD, SACD-stereo
    Skivuppspelningslägen : Repetera A–B, Avsökning, Visning av CD-text, Nästa/Föregående albumsökning, Nästa/Föregående spårsökning, Repetera en/album/allt, Repetera spelning, Återuppta spelning från stopp, Shuffle album/alla, Shuffle-uppspelning
    Samplingsfrekvens för MP3 : 8, 11 025, 16, 22 050, 32, 44,1, 48 kHz

Stillbildsvisning
    Skivformat : Picture CD
    Bildkomprimeringsformat : JPEG
    Bildspel : Ja

Anslutningar
    Förbättrad anslutningsbarhet : Cinema Link
    Andra anslutningar : Analog ljudutgång vänster/höger, Analogt flerkanalsljud, Komponentvideoutgång, progressiv, Composite-videoutgång (CVBS), Digital koaxial utgång, Digital optisk utgång, 6 DVD-kanaler, HDMI-utgång, S-videoutgång, SCART, SCART 1x

Bekvämlighet
    Barnsäkert : Barnlås, Föräldrakontroll
    Bättre bekvämlighet : Compass-gränssnitt, Menyspråk
    Skärmtyp : LCD, På skärmen
    OSD-språk : Engelska, Franska, Tyska, Italienska, Norska, Portugisiska, Spanska, Svenska
    Fjärrkontroll : Gemensam fjärrkontroll

Tillbehör
    Tillbehör : Ljudkabel, Batterier för fjärrkontrollen, Nätkabel, Säkerhets- och garantibroschyr, SCART-kabel

Storlek
    Produktdjup : 315 mm
    Produkthöjd : 79 cm² mm
    Produktbredd : 435 mm
    Produktvikt : 5,3 kg

Övriga data
    Strömförsörjning : 100-240 VAC, 50/60 Hz

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI leveres ikke uten HDCP og dermed har projektoren din HDCP.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, er du sikker? Synes å huske jeg har lest innlegg her på forumet om at Samsung HD945 ikke kunne brukes med AE700 uten å slå av HDCP...

Jeg trodde det var slik at HDMI leveres ikke uten HDCP idag, men at det kun gjelder nyere produkter. At f.eks Panasonic PT-AE700 som kom ifjor høst ikke har HDCP, siden det var før HDCP ble "standard".
    Noen som vet?

Men jeg håper jo du har rett, da slipper jeg jo å bekymre meg om dette HDCP fjaset... :-)

Mvh C

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PTA-E300 med DVI hadde ikke HDCP. HDMI har HDCP. Basta bom :-)

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ringte akkurat Panasonic for sikkerhetsskyld, ikke at jeg ikke tror på deg altså :roll: De bekreftet at den støtter HDCP, så da er jo det i boks.

Da bestiller jeg en Philips DVP9000S hos Elgiganten idag, så får vi se om den virkelig er på lager.

Mvh C

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De den fikk faktisk inn til butikken idag, så jeg drar til Drammen imorgen ettermiddag og kjøper ny dvd-spiller...

Mvh C

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fortell snarest hvordan den presterer da

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken butikk som har spilleren og hvor mye den koster er prisjakt og hører ikke hjemme her.

Har laget en passende tråd:
    http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=21020

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og hopp

Jeg fikk min 9000 i dag. Har hatt min 963 på garantireparasjon, og fikk beskjed om at den ikke gikk å reparere. Jeg skulle få den nye modellen. Det tok 4 måneder, men nå er den i hus

...og det var verdt å vente på. Har bare såvidt fått prøvd litt, men det er klasseforskjell mot min forrige spiller. Jeg så en halvtime av Fellowship Ext. og jeg så detaljer og ting jeg aldri har sett før. Nå tror jeg endelig jeg har fått en DVD-spiller som passer resten av systemet Yamaha RX-V2500, Action! model One MK3, Klipsch Reference Series.

Mer utfyllende kommer etter noen dager testing og kalibrering

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøvekjørte denne litt selv i dag jeg, men kun på musikk. de som vurderer denne har noe å glede seg til ser det ut til. skal se litt film på den i morgen
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tidligere sett et bilde av DVP900SA i sort utgave. Finnes DVP9000S også i sort?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat sett Open Range på nytt, så den for noen dager siden på min Sony HX900 DVD-opptaker. Og Philipsen virker bedre ja, ser noe mer detaljer. Virker som den har bedre kontrast, det føles som jeg ser flere lysnivåer enn på Sony'en. (Hvis dere forstår hva jeg mener ops: ) I tillegg er bildet roligere. (Jeg har kun prøvd via komponent foreløpig)

Ellers så virker maskinen OK. Ved første øyesyn virker menyene greie, de har en litt annerledes navigasjon enn jeg har sett tidligere men det er helt OK.
    Den er ganske tung og solid, utenom plateskuffen som er skikkelig flimeste plastikkkkk og fjernkontrollen som har sånne løse knapper som må presses helt i bunn for at de skal virke.
    Ellers ser den jo ganske flott ut.
    Men design har jo sin pris, displayet er umulig å lese fra sitteposisjonen, litt fordi det er lite, men mest fordi det ikke tåler at du ser på det fra skarp vinkel. Så hos meg der spilleren står 20 cm fra gulvet så blir det uleselig. I tillegg er lyset på spilleren hvitt, og det er MYE lys. :shock: Når jeg først skrudde på spilleren så kunne jeg fra sitteposisjonen se refleksjoner av lyset fra displayet og kontroll knappen i gulvet... aldri opplevd det før. Heldigvis kan man kan dimme lyset, men trist nok ikke skru det helt av.

Mitt nye lerret kommer imorgen, og hvis Eltek får inn 12m Supra HDMI kabel på fredag så skal jeg teste skikkelig i helgen.

Mvh C

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke mulig å slå av displayet på en spiller i denne prisklassen? Utrolig!

Hvor mye lys gir egentlig den laveste innstillingen i en helt mørk hjemmekino?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, litt vanskelig å beskrive akkurat hvor mye da...
    Men jeg ser allerede nå at det vil bli et irritasjonsmoment. Min spiller står under lerretet) Men det er det vel bare å leve med. Det er ikke full krise altså, bare litt irriterende at det ikke kan skrues helt av.
    Det som gjør at det lyser mer enn andre spillere er jo at i motsetning til f.eks Denon 2910 som har lysende skrift på sort bakgrunn, så har Philips'en mørk skrift på lysende bakgrunn. Så hele displayet lyser hvitt, ikke bare skriften på det. Og fra min sitteposisjon så blir skriften usynlig p.g.a av vinkelen, så for meg ser det ut som et rundt hvitt lys + en sirkel med lys rundt navigasjonsknappen til høyre på spilleren.

Men, så over til noko heilt anna og meir morosamt...
    Den har skikkelig god lydgjengivelse når man bruker oppsamplingen til DSD! Nå har sikkert spilleren mer å gå på, siden den kun har stått på siden jeg kom fra jobb idag. Men allerede nå spiller det utrolig flott. Mye bedre enn noen av de 4 tidligere DVD-spillerene jeg har hatt. Og milevis foran min Sony HX900 opptaker.
    Den spilte så bra at jeg koblet den analogt til min rørforsterker og digitalt til min Electrocompaniet DAC. Slik at jeg kunne sammenligne lyden ved bare å bytte inngang på rørforsterkeren. Så testet jeg med et par cd'er jeg kjenner godt.
    Og la det være sagt, EC DAC'en spiller endel bedre det er helt klart, den er mer detaljert, den gir bedre romfølelse, den skiller de ulike instrumentene bedre fra hverandre. Og har endel mer pondus i lyden, Philips'en blir litt spinkel i forhold. I tillegg har EC DAC'en en noe bedre og mer detaljert bass og mellombass gjengivelse. (Merkes bl.a på gjengivelsen av mørke mannsstemmer)
    MEN, Philips'en spiller ikke så gæli. Og hvis jeg ikke allerede hadde hatt EC DAC'en som jeg kan sammenlignemed så hadde jeg kanskje vært helt fornøyd med Philips'en som cd-spiller til hifi.
    Og bedre kan den kanksje bli utover i neste uke etter at den har fått stått på en stund.

Nå gleder jeg meg bare til jeg får testet bildekvaliteten ordentlig...

Mvh C

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan står denne spilleren seg imot Denon dvd 3910 og dvd 2910? Er det verdt prisforskjellen å gå opp til en av de to denon spillerene?

Er inne i en aldri så liten oppgraderingsfase se....
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har fått testet HDMI?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lysene er en irritasjonsfaktor. kan dempes men ikke nok. displayet er også uleselig hvis man ikke er vinkelrett på det og innenfor en meters avstand.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er spennende. Du får forte deg å få testet videobiten da Jørn. Som arvtaker til 963SA må jo dete bli bra. (Forhåpentligvis uten så mange bugs)

Newcomer SuperHeMan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan måler denne spilleren seg mot Panasonic's S97? Funker oppskaleringen kun på HDMI/DVI, eller kan man skalere opp via component også?

Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SuperHeMan
    Hvordan måler denne spilleren seg mot Panasonic's S97? Funker oppskaleringen kun på HDMI/DVI, eller kan man skalere opp via component også?
    Oppskaleringen fungerer også med komponentvideo.

-Kjetil-

Side 1 av 9 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •