Philips DVP9000S - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 178
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Ja, er det en spiller som trenger en oppgradering, så er det denne.
    Merkelig at det ikke er kommet noe firmware-oppdateringer så langt(?) Er jo så mange som plages med denne... (ser bort fra dårlig kontakt da)
    nå har det endelig kommet en, og i følge forumet på minhembio.com så fikser den problemer for endel brukere. bl.a så har folk fått døde utganger til å funke igjen etter å ha lagt den inn.
    selve firmware oppdatering finnes her og under er bruksanvisning for flashing, hentet herfra .
    nyttig info finnes på avsforum også

1) Burn 2 files (awaredvd.bin and PRODINFO.TXT) on a CDR (or CDRW) in ISO9660 no multisession, closed disk (1).
    2) Unplug HDMI
    3) Start player, wait for « no disc ». Double check « HDMI » is not displayed in LCD.
    4) Insert CD in tray and close tray.
    5) « Upgrading » is displayed on LCD as update occurs. Do not unplug or touch anything.
    6) When tray open, remove CD, do not close tray.
    7) Unplug player from power source.
    8-) Wait a minute, re-plug player, wait a minute (player should re-init, tray close, etc.)
    9) Start player with remote or keyboard.
    10) You must reset changes, with no disc in player, press : “PLAY” 159 222 017 00 “PLAY” with remote
    11) You may then choose multizone : PLAY 159 222 222 005 255 PLAY
    12) Wait few seconds, screen goes to black and then player restart and normal screen is on…
    13) Enjoy !

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Displayet på denne spilleren er rett og slett elendig . Har hatt philips 963SA spilleren før, den hadde SKIKKELIG display!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    åssen gjekk det ?
    er det verdt å oppgradere`?`
    noen store forandringa?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser ingen grunn for meg til å ta disse oppdateringene!

Ialefall så lenge den ikke gjør noe med hdmi utgangen, å det er vel heller tvilsomt! bruker nå component, å ser igrunn ingen forskjell på bildet fra hdmi kabelen (å d var når den ga bilde vel og merke

Spilleren står 1,5 meter unda ved min høyre side fra der hvor jeg bruker å sitte, men jeg hører ikke en dritt fra spilleren når jeg ser film eller spiller musikk! Riktig nok sa min lege at jeg ikke hadde hatt vondt av å fått spylet høyre øre en gang i nær fremtid!

Det at den er litt treg ved oppstart av film skader vel ikke? Man kan vel ofre noen sekkunder venting for å nyte ca 1,5 time film med god lyd og bilde kvalitet?

Det at displayet kan være dårlig å lese av plager meg heller ikke. Ser ikke film for å se på displayet til dvd-spilleren. Skal jeg se hvor lang tid filmen er gått strekker jeg bare litt på halsen. Hører jeg på musikk trenger jeg ikke å lese på displayet for å finne ut hvilken sang det er, det hører jeg jo!
    Kanskje kan displayet brukes til noe jeg ikke er klar over?
    Lyset fra displayet blender meg heller ikke....

Den spiller oså av alt jeg vil den skal spille av.

Hehe, Derfor er dette en fin dvd-spiller for meg som jeg ikke føler noe behov for og forbedre!

Kanskje en annen grunn til at jeg ikke vil oppdatere er at JEG sansynligvis vil klare å ødelegge noe under forsøket......... :P

Men vil gjerne høre om dere som er litt mere kravstore for detaljer blir fornøyde etter oppdateringene :P

Lykke til for de som måtte prøve

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den siste oppdateringen gir visst muligheter for justering av dcdi på hdmi utgangen og raskere oppstart og et par andre ting, så det virker som det er verdt det.
    min døde selvfølgelig for noen dager siden, og nå er det vel nesten ingen som ikke har hatt problemer med denne spilleren igjen...

Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVP9000S hadde rekordkort tid på markedet. Den forsvant jo rett over nyttår. Som tidligere nevnt i tråden så kommer DVP9100, men den er foreløpig utsatt til sommeren.

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min tok kvelden igjen igår. Fikk ny igjen av NSE i dag (SÅ de har nok noen igjen). Dette er 3 modellen jeg har.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dirtyboy
    Min tok kvelden igjen igår. Fikk ny igjen av NSE i dag (SÅ de har nok noen igjen). Dette er 3 modellen jeg har.
    jeg kjøpte min på siba og der får jeg pengene igjen, heldigvis.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    DVP9000S har vel ikke støtte for Dvd-Audio?
    Og Denon 1920 spiller både SACD og Dvd-audio...

JA! Den har støtte for DVD-A

Står på side 130 i "user manual`en"
    Har ikke prøvd selv.

Står dette:

Spillbare plater:
    Digitale videoplater (DVD`er)
    Digital Versitile Audio Discs (DVD-A)
    Video-CD-er (VCD`er)
    SVCD
    SACD
    osv....

Skal teste en dag, funker det ikke får selger spilleren sparket så lagt oppi ræva at det står philips i panna hans!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjottolf
    DVP9000S hadde rekordkort tid på markedet. Den forsvant jo rett over nyttår. Som tidligere nevnt i tråden så kommer DVP9100, men den er foreløpig utsatt til sommeren.
    den er ikke tatt ut av markedet....

http://www.consumer.philips.com/cons...ESHQNHKFSEKI5P

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger inn en tråd til... Mange som klager på at den er så treg på starte dvd`er.
    Min bruker, fra jeg trykker inn skuffen med en DVD film, 12-16 sekunder til den har startet plata og bilde kommer på projektoren. (er vel ikke så galt det?)
    En som også sier at den bruker VELDIG lang tid på starte når man velger språk i begynelsen. På min går det kanskje 0.5 sekunder..... toppen 1 sekund før den forsetter etter valgt språk. (er ikke det bra da?)
    Er det bare min spiller som fungerer av alle som er solgt? hehe...
    Så mange som klager på den her :-?
    Har hengt seg en gang i ca 10 sekunder, pga skade på dvdplaten. (min gammle LG spiller takler ikke den platen i det heletatt)
    Har vel å merke oppdatert min med siste firmware

Har prøv alt på den utenom DVD-A og komponent

Mulig oppdateringen er årsaken til at ikke jeg har noen problemer....

Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av girenloland
    den er ikke tatt ut av markedet....

http://www.consumer.philips.com/cons...ESHQNHKFSEKI5P
    Jo, den er tatt ut. Stol på at jeg vet hva jeg snakker om.... Nettsiden er ikke oppdatert.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den finnes

Det er ikke tilfelle at er borte fra markede,får min i neste uke.Ingen problemer med å få fatt i den....

Bestilte min i går å fikk bekreftelse i dag, den finnes på markede,flere butikker på nett har denne.....
    Var innom to foretninger her i byen,de hadde ingen problem med å få tak i den...

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skulle levere min på rep da den plutselig Daua her om dagen. Først engang i januar så fikk jeg den opp å kjøre igjen så daua den igjen nå. Var oppe på NVS eller hva det heter, de hadde ikke spillere å bytte mot, etter mye om å men fikk jeg tilbud om en DVDR spiller husker ikke modell betegnelsen, men den var uten HDMI så var ikke interessert. De sa også at de kunne ikke levere 9000 spillern før ut på høsten.

Er dette noe jeg bør finne meg i. Har nå mest lyst på pengene tilbake.

Ja den er under ett år gammel. KJøpt i Juli ifjor. Forøvrig er det en veldig bra spiller så lenge den funker.

PT

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres mer og mer ut som en "kjempespiller"....
    Nesten ingen feil jo... hehe...

Er det noen som har en slik spiller UTEN feil? Jeg bare lurer...
    Ikke rart det ikke er spesielt vanskelig å få tak i den da?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min virket tross alt i ca 6 mnd før den døde første gang. Ikke gærnt det:-)

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Thomas
    Jeg skulle levere min på rep da den plutselig Daua her om dagen. Først engang i januar så fikk jeg den opp å kjøre igjen så daua den igjen nå. Var oppe på NVS eller hva det heter, de hadde ikke spillere å bytte mot, etter mye om å men fikk jeg tilbud om en DVDR spiller husker ikke modell betegnelsen, men den var uten HDMI så var ikke interessert. De sa også at de kunne ikke levere 9000 spillern før ut på høsten.

Er dette noe jeg bør finne meg i. Har nå mest lyst på pengene tilbake.

Ja den er under ett år gammel. KJøpt i Juli ifjor. Forøvrig er det en veldig bra spiller så lenge den funker.

PT
    Dette skal du IKKE finne deg i! Hadde min dvp9000 med masse problemer, sendte den inn til rep flere ganger og hadde kun tapte portokostnader igjen for det...
    Bytt spilleren, eller forlang pengene tilbake der hvor du kjøpte den! Når den ikke er et år engang skulle det bare mangle også. Regner med de som selger denne er inneforstått med de problemene som har fulgt denne modellen...

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips. Forhandleren er kanskje den hyggeligste parten i denne saken så har ingenting imot de foreløpig iallefall. Det er phillips sitt reperasjons verksted som har vært noe vanskelig synes jeg,men ser ut til at ting løser seg. Min forhandler ringer meg imorgen da han skulle prate med service sjefen hos phillips.

mvh

pt

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    ...Hadde min dvp9000 med masse problemer, sendte den inn til rep flere ganger og hadde kun tapte portokostnader igjen for det...
    Vel - da er du garantert ikke klar over at forhandler/importør også skal dekke dine relle frakt-/portokostnader ifm. reklamasjoner/reparasjoner innenfor garantitiden.

Dersom du sitter med kvitteringer for portoutgifter ifm. disse reklamasjonene er det bare å be om refusjon! :-)

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Thomas
    Takk for tips. Forhandleren er kanskje den hyggeligste parten i denne saken så har ingenting imot de foreløpig iallefall. Det er phillips sitt reperasjons verksted som har vært noe vanskelig synes jeg,men ser ut til at ting løser seg. Min forhandler ringer meg imorgen da han skulle prate med service sjefen hos phillips.

mvh

pt
    Kjenner meg igjen der ja...er nøyaktig samme erfaring som jeg gjorde. Hadde den som sagt inne flere ganger, og de fant INGENTING feil med spilleren hver gang, bortsett fra en kaputt scartutgang (som jeg aldri hadde brukt)
    Men fikk hevet kjøpet hos selger med en gang!

Lykke til

Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •