Philips DVP9000S - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 9 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 178
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tja, jeg ville nok tenkt meg om når jeg ser alt som står i denne tråden, men det kommer jo an på hva du vil ha, da: DVP9000S har jo noen store fordeler: HDMI (ingen selvfølge til pris-klassen), som gir veldig bra bilde, vil jeg si, dersom du har tilsvarende inngang på pj, den har bra skalering/DCDi-chip - den spiller både SACD og DVD-A-støtte (men det kommer jo an på om du har sånne plater, da, eller vil ha det....), er bra på musikk, etter mitt øre (bortsett fra når det bråker i spilleren, håper det bare er min...)

Så har det vært en del som har vært uheldige, blant annet med HDMI, men det er stort sett knyttet til DVD-filmer utenfor sone 2 og "0". Jeg har ikke kommet så langt som til å teste min på sone 1, altså ikke viktig for meg, men han jeg køpte spilleren sa det funka fint for ham.

Denon 1920 er jo et alternativ som kan omtrent det samme, dersom du dropper SACD. Litt billigere er den jo også. Men det ryktes at det har vært HDMI-trøbbel med enkelte spillere av den slagsen også...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Nerdebjørnen
    Tja, jeg ville nok tenkt meg om når jeg ser alt som står i denne tråden, men det kommer jo an på hva du vil ha, da: DVP9000S har jo noen store fordeler: HDMI (ingen selvfølge til pris-klassen), som gir veldig bra bilde, vil jeg si, dersom du har tilsvarende inngang på pj, den har bra skalering/DCDi-chip - den spiller både SACD og DVD-A-støtte (men det kommer jo an på om du har sånne plater, da, eller vil ha det....), er bra på musikk, etter mitt øre (bortsett fra når det bråker i spilleren, håper det bare er min...)

Så har det vært en del som har vært uheldige, blant annet med HDMI, men det er stort sett knyttet til DVD-filmer utenfor sone 2 og "0". Jeg har ikke kommet så langt som til å teste min på sone 1, altså ikke viktig for meg, men han jeg køpte spilleren sa det funka fint for ham.

Denon 1920 er jo et alternativ som kan omtrent det samme, dersom du dropper SACD. Litt billigere er den jo også. Men det ryktes at det har vært HDMI-trøbbel med enkelte spillere av den slagsen også...
    Det er etter min mening to problemer som er direkte irriterende og det er at når du har gjort den sonefri, så vil du ikke få PAL 50hz,men PAL 60hz.Dette vil på sone 2 plater slå ut i litt rykkende bevegelser når du bruker 720p og HDMI.Da sliter Faroudjachippen litt. Det skal være PAL 50hz,men det er det ikke. Det andre problemet er at spilleren ikke har "blacker then black". Det gir problemer ved kalibrering av skjermer og prosjektorer. Men jeg er fornøyd med bildet.
    Stølen

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nerdebjørnen

DVP9000S har vel ikke støtte for Dvd-Audio?
    Og Denon 1920 spiller både SACD og Dvd-audio...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen støtte for dvd-a, nei. jeg er kanskje en av de ytterst få som ikke har hatt større problemer sålangt, men jeg har jo ikke testa den med hdmi ennå...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Det er etter min mening to problemer som er direkte irriterende og det er at når du har gjort den sonefri, så vil du ikke få PAL 50hz,men PAL 60hz.Dette vil på sone 2 plater slå ut i litt rykkende bevegelser når du bruker 720p og HDMI.Da sliter Faroudjachippen litt. Det skal være PAL 50hz,men det er det ikke. Det andre problemet er at spilleren ikke har "blacker then black". Det gir problemer ved kalibrering av skjermer og prosjektorer. Men jeg er fornøyd med bildet.
    Stølen
    Den 25.10.05 sedte jeg spørsmål om hvorfor PAL 60 og ikke Pal 50 fra HDMI?
    I dag fikk jeg svar fra Philips som slår fast at den IKKE gir ut PAL50!!! Hvordan går det å selge et produkt som ikke kan gi PAL 50 i Europa????! Dette er helt uforståelig for meg.Men- svaret tok jo bare 2 mndr. Så da så.
    Stølen

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, ja det e jo bare merkelig: Støtter alså ikke Pal 50Hz!! Det hørtes så rart ut at jeg måtte skjekke dette selv på min...Noe den alså ikke gjorde.

Lurer på om dette er grunn nok til å heve kjøpet?? Skulle tro den ikke klarer å levere bilde så bra som den burde gjøre på PAL 50 kontra det den gjør nå på PAL 60?? Fordi jeg kjører ut på HDMI 720 inn på en plasma med 1024x768, og er ikke fornøyd med bildet! Eller er dette bare noe jeg tror?

Noen experter som kan svare på det??

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    DVP9000S har vel ikke støtte for Dvd-Audio?
    Og Denon 1920 spiller både SACD og Dvd-audio...
    Hæ?

Det står at den har det i de spesifikasjonene jeg har et sted. Men jeg har ikke forsøkt selv. Dette må jeg se på.

Ang Pal 50 el 60: Har ikke merket noe som helst til hakkete bilder e.l. Jeg kjører digitalt HDMI til projektor.

Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk vite i dag at DVP9000 er tatt ut av sortimentet til Philips. Har ikke forhørt meg noe grundig angående dette, men rakk i all fall å snappe opp denne infoen.

Det ble samtidig sagt at DVDR9000 sannsynligvis kan leveres f.o.m. midten av februar...

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Kjottolf]Fikk vite i dag at DVP9000 er tatt ut av sortimentet til Philips. Har ikke forhørt meg noe grundig angående dette, men rakk i all fall å snappe opp denne infoen.QUOTE]

Jøss!!! Er dette offisielt fra Philips, eller bare 'rykte' ??

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk vite dette fra ordrekontoret da jeg skulle sjekke opp leveringstiden på DVDR9000. Har ikke sjekket noe høyere opp i systemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tidligere skrevet at jeg er fornøyd med denne spilleren, det er jeg forsåvidt enda også.
    Men i det siste har jeg fått store problemer med å få vist bilde! Virker som det er dårlig kontakt. Hender bilde forsvinner, men det kommer ofte tilbake når jeg rukler litt i kontakten bak spilleren. Men bildet forsvinner ofte like raskt som det dukker opp. Bruker HDMI kabel.
    Veldig irritabelt når bilde forsvinner midt i en film, er ikke noe gøy å vite at bilde kan forsvinne når som helst.

Kan det være at den eneste løsningen er å skaffe seg en komponent kabel istedenfor HDMI?

Eller er det HDMI kabelen som er for dårlig? Er det ikke isåfall rart at det først er nå at problemet er kommet? http://www.nettdata.no/catalog/produ...roducts_id=812

Newcomer rasta sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sveinung

Eller er det HDMI kabelen som er for dårlig? Er det ikke isåfall rart at det først er nå at problemet er kommet? http://www.nettdata.no/catalog/produ...roducts_id=812

Har hørt at en del "billige" HDMI-kabler blir slitt??? etter en stund og at du får dårlig kontakt (sjekk bl.a. KABEL - tråden her på forumet)

BR

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rasta
    Har hørt at en del "billige" HDMI-kabler blir slitt??? etter en stund og at du får dårlig kontakt (sjekk bl.a. KABEL - tråden her på forumet)

BR
    Ok, det skal jeg gjøre. Men synes det er litt rart hvis det er grunnen, den har vært festet til tak og veg, og plasseringen for kabelen er ikke forandre på de vel 4 månedene jeg har hatt den. Nå får jeg ikke bilde fram i det hele tatt! Måtte se "the island" med 360`n som dvd spiller nå.
    Når jeg bruker scart til tv`n så er det jo bilde, derfor må det jo enten være noe med HDMI kabelen eller HDMI utgangen fra spilleren.....
    Men dette har jo jeg veldig liten peiling på!
    Får håpe jeg blir klokere av på lese Kabel tråden

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor lang er kabelen? ser at mange klager over at dvp9000 har et svakt signal over hdmi og kanskje bildet detter ut på grunn av det?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EivindLunde
    hvor lang er kabelen? ser at mange klager over at dvp9000 har et svakt signal over hdmi og kanskje bildet detter ut på grunn av det?
    Hei!
    Kabelen er vel ca 4-4,5 meter lang. Jeg kjøpte jo det billigste jeg fant, men det lønte seg kanskje ikke.... Men den krever vel ikke bedre og bedre signal etter hvert som tiden går? Kanskje det er slik den slites da? For den fungerte bra de første 3-4 månedene.....

Jeg burde vel kanskje ha lagt inn en ny tråd under *kabler*! :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har problem med dårlig kontakt jeg også. Uten tvil er det dårlig kontakt. Ved å røre litt på kabelen kommer bildet tilbake. Spilleren er koblet med en MIT HDMI kabel til en Action model one mkIII. Hos meg er det spilleren som er problemet, og jeg skal bytte spiller så fort som jeg har mulighet til det.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk høre at det ventes en viss DVP9100 i april... Det er sparsommelig med info så langt.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjottolf
    Fikk høre at det ventes en viss DVP9100 i april... Det er sparsommelig med info så langt.
    Ja, er det en spiller som trenger en oppgradering, så er det denne.
    Merkelig at det ikke er kommet noe firmware-oppdateringer så langt(?) Er jo så mange som plages med denne... (ser bort fra dårlig kontakt da)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Verdens tregeste

Hadde denne spilleren i ca. 3 mnd.
    Ganske bra bilde kvalitet, men den kan ikke måles med pioneer 868 som jeg har nå.
    Det som er det mest lattelige med denne spilleren er at den er ufattelig treg til og lese plater. Displayet er også lattelig lite. Nesten umulig og lese fra mer enn 2m avstand.

Det var i hovedsak grunnen til at jeg måtte kvitte meg med den.

Newcomer Prowler sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg har hevet kjøpet på denne spilleren grunnen er følgende:

- Sluttet å vise bilde på alle utganger, kun lyd via scart.
    - Måtte levere spiller til rep 2 ganger
    - Utroooooooolig treg i oppstart som flere har påpekt.
    - Bråkte veldig når dvd/cd ble avspilt.
    - Helt umulig å lese noe av på displayet hvis du er mer en 1 meter unna.

Ellers så har bildet vært supert så lenge det varte.

Nå sitter jeg med en Denon 2910 og er storfornøyd.

hilsen

Side 7 av 9 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •