Philips DVP9000S - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 178
    Newcomer Grevling sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da er spilleren returnert. Ble for mye krøll når HDMI var så ustabilt. Synd, med en ellers god spiller (til prisen).

G

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hmm, har det ikke vært for at jeg enda ikke har fått tilbake spilleren min, skulle jeg og ha returnert den...

Har nå vært inne til Philips i 3 uker for "testing", hva nå enn d innebærer???
    Kjipt å legge 4k på bordet for en spiller som man ikke har...

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kan da kalle det hva de vil men etter som jeg også har hatt en slik DVP9000 en gang for "lenge siden" så vet jeg hvor mye plage det var .

Mulig jeg ikke er kresen nok og i tillegg sitter på en 42PF9966 men jeg like faktisk spilleren når den fungerte en skjelden gang . Men på grunn av feilscalering og de ellers så vanlige feilene måtte jeg bare levere spilleren tilbake .

Nå er jeg nesten redd for hva man skal velge siden jeg desverre er redd for at mitt apparat har skylden i mange av skaleringsproblemene jeg hadde med spilleren og da spesielt problemet med hdmi>dvi (hdcp) som også lager krangel .,

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Hmm, har det ikke vært for at jeg enda ikke har fått tilbake spilleren min, skulle jeg og ha returnert den...

Har nå vært inne til Philips i 3 uker for "testing", hva nå enn d innebærer???
    Kjipt å legge 4k på bordet for en spiller som man ikke har...
    Forutsatt at det foreligger en mangel trenger du ikke å*finne deg i dette. I følge forbrukerkjøpsloven kan du velge om du vil kreve retting (altså reperasjon) eller omlevering (ny spiller). Tar evt. reperasjoner over en uke har du trolig også krav på at han stiller en erstatningsspiller til din disposisjon.

Gå inn på Lovdata og finn fram forbrukerkjøpsloven. Se spesiellt kapitlene om mangler og forbrukleerens krav som følge av mangler.

Lykke til

G

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok kontakt med butikken der jeg kjøpte den idag, og de kontaktet Philips. De "ventet på en del til spilleren" så der stod saken...
    Hadde heller ingen formening om hvor lenge dette kunne ta, så de skulle sende med en helt ny spiller istedenfor!

Så nå venter jeg i spenning på ny spiller

Selv om det bare skulle mangle...ros til den som roses bør! Stor takk til butikken som solgte meg denne, de har iallefall gjort opp for seg så langt.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bra. Håper du får en som er feilfri da.

G

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min DVP 9000S hang seg, så jeg returnerte den og fikk ny spiller med en gang.

Kan bekrefte at den nye spilleren har bedre display. Nå går det faktisk ann å lese det ifra noen meter. Synes også den nye spilleren var litt raskere.

Newcomer Prowler sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dirtyboy
    Min DVP 9000S hang seg, så jeg returnerte den og fikk ny spiller med en gang.

Kan bekrefte at den nye spilleren har bedre display. Nå går det faktisk ann å lese det ifra noen meter. Synes også den nye spilleren var litt raskere.
    Hei,

Kunne du skrevet noe om hvilken firmware du har på den nye?
    Hadde selv en som jeg måtte bytte da den ikke ga video signal og kun lyd etter kort tid.

/T

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan sjekke versjon, men fikk beskjed i butikken at ny firmware var ventet ved nyttår.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ny spiller for noen dager siden, og mange av feilene virker å være rettet opp, feks sortnivået var blitt merkbart bedre...MEN, noe skal det selvsagt være. På min første spiller var det både det ene og andre som feilet, men som mange andre har nevnt her, så hadde den ingen problemer med hdmi-utgangen.
    Det har selvsagt den nye, Så her blir det nok en spiller i retur

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sagaen vil ingen ende ta. Forhandler har nå*prøvd spilleren med diverse merker HDMI kabler, og spilleren har fungert fint hele tiden. Forhandleren returnerer nå spilleren til meg med en ny kabel, så får vi håpe det løser problemene. Venter i spenning.

G

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av ren nyskjerrighet...er det noen som IKKE plages med denne?
    Som synest denne er bare toppers??

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes den er toppers
    Men må innrømme at den har hengt seg EN gang, men plagdes ikke så veldig mye da, måtte bare slå av og på! Hadde det derimot gjentatt seg ville det vært noe verre!
    Har hatt den litt over en måned nå......

Edit: Bruker foresten denne kabelen mellom AE-700 og spilleren: http://www.nettdata.no/catalog/produ...roducts_id=812

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har vært i kontakt med phillips angående at det er umulig å se forskjell på bildet over komponent om faroudja står til "av" eller "på". svaret var at faroudja skulle være aktivert på komponentutgangen og da begynner jeg å lure på om min spiller også er defekt?
    er det noen bra måte å teste om faroudja funker, som virkelig viser fordelene med den?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min fungerer iallefall fint. Men den er USEDVANELIG treig.. samt det funker ikke med "resume" når den har vært avslått... på min forrige 963SA kunne jeg bare skru av, og resume ifra der jeg slapp.
    Anna minus: piper når den er i standby (lav høyfrekvent pip), merkverdig dårlig display (kontra 963SA), Jalla fjernkontroll (heldigvis har jeg den som var med 963SA).
    plus: Meget god lyd på cd/sacd plater, gode bilder, bedre til å leste brente DVDR palter enn min gamle 963SA.

Konkluksjon: Meget fornøyd!!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    Sikker på at ikke skuffen går ut dersom du holder stopp knappen på fjernkontroll inne i 2-3 sekunder?
    Min Yamaha dvd-S1500 fungerer på den måten, siden den ikke har open/close. Den spilleren er, så vidt jeg veit, en videreutviklig av Philips' 963SA, så kanskje philips sine spillere fungerer slik også?

Virker som det er mye tull og bagatell feil med disse spillerene... Glad jeg fikk mail fra Siba at den ikke kom på lager før i uke 45. Avbestilte da og bestemte meg for å kjøpe en skikkelig spiller istedet... Forstår ikke helt hvorfor ikke Philips kan få orden på disse problemene. De har jo fulgt spillerene deres i flere generasjoner nå :-|

Funkte dette med stoppknappen .

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter på min spiller som har vært inne for andre gang nå. Den hadde problemer på hdmi-utgangen...ville ikke vise bilde ut fra utgangen hvis man byttet fra en PALfilm til en NTSCfilm. Måtte da slå av hele spilleren først før bildet kom opp. En annen ting var dvdmenyen på NTSCfilmer...får ikke denne menyen til å funke skikkelig. På alle dvdmenyer så er d jo en understreking, uthevelse av skrifta e.l som viser hvor man er i menyen. Denne visers rett og slett ikke!

Andre som har opplevd lignende ???

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, jeg også. Utmerket spiller, mener nå jeg, både mht. bildekvalitet og lyd. Kjører HDMI til PT AE-700.

Jeg har hatt bare ett problem, som jeg vel har nevnt i en annen tråd tidligere i høst: Det bråker litt for mye i drivverket med enkelte (men bare enkelte) CD-plater, på de første låtene, blant annet Norah Jonas "Come away with me", som en annen også nevnt lenger oppe i tråden.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut at det var på tide å skifte ut min gamle Thomson dvd-spiller.Lurte litt på DVP9000S.Har sjekket ut alle mulige tester av litt forskjellige spillere og stakk innom elprice for å sjekke pris(kompis som jobber der) på Philips'en.Han frarådet meg på det sterkeste å kjøpe denne spilleren.De har hatt flere kunder med problemer og utsillingsmodellen deres har visst på service for andre gang på kort tid.(Var inne idag også).Fikk i hvertfall meg til å tenke på andre spillere.Som Panasonic sin nye(S97). Vurderer også Pioneer DV-668.Noen erfaringer?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, får å si det sånn: Hadde jeg tatt meg bedre tid da jeg skulle ha meg ny spiller i sommer, hadde jeg ALDRI gått for denne dvp9000!!! Den er strålende på musikk, men ellers bare vært en pain in the a**
    Hatt den inne to ganger hos philips, og mer eller mindre gitt modellen opp! Dessverre!
    Mest pga at mine problemer til denne nå er krøll på hdmi-utg når det gjelder filmer andre enn sone2. Litt kjipt da store deler av filmsamlinga mi er sone 1 & 3.

Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •