Philips DVP9000S - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 178
    Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har hatt denne spilleren ca 3mnd nå, og er IKKE fornøyd!
    Kjører på hdmi til plasma på 1020x768.
    -Er UFATTELIG treg!
    -Prob med menyen. Har skjedd at den ikke klarer å navigere i dvdplate-menyen!
    -Ikke fornøyd med svartnivået! m.m

...dog meget fornøyd med cdavspilling, men er ikke i hovedsak derfor jeg har dvdspiller da.

Mailet Philips for for flere uker siden med spmål om når evt firmware-oppdateringer ville bli tilgjengelig, og fikk følgende svar:
    ------------------------------------------------
    Hej och tack för ditt mail.

Beklagar att svaret dröjt.

Det är normalt att reaktionen inte är ögonblicklig vid tex
    aktivering/avaktivering av funktioner. Man kan dessvärre inte justera
    svartnivån.

Det finns i dagsläget ingen mjukvaruuppgraderings tillgänglig. Vi
    eventuell ny mjukvara kommer denna finnas tillgänglig för nerladdning
    från vår supportwebbplats www.p4c.philips.com.

Vid övriga frågor gällande detta ärende, vänligen uppge referens
    nummer 50-61673004.

Med vänlig hälsning
    Philips Kundtjänst
    --------------------------------------

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk min i dag og kan raskt oppsummere. byggekvaliteten er meget bra for en spiller til 3k, chassiet er tungt og av god kvalitet, alle kontakter er gullforgylt. fjernkontrollen er også av solid kvalitet, men litt klønete konstruert syns jeg.
    design over funksjon liksom.
    displayet er lesbart fra 3-4m på min, kanskje ikke noen smart løsning av phillips, men ikke ubrukelig på noen måte. er såvidt akseptabelt lys på den laveste innstillinga, men skal du ha den under tv/pj så kan det bli et problem.
    er kilen på når den vil prate med fjernkontrollen, du må peke temmelig direkte på den.
    syns ikke den er plagsomt treg til å laste dvd eller cd, men "the devil is in the details" phillips....

lyden er fenomenal, mye detaljer med oversampling aktivert. har ikke testa med sacd, men dette lover godt. merkbart mye bedre enn pioneer 575 ihvertfall.

bilde over komponent var en skuffelse i starten, uklare detaljer men fine farger. litt fifling med "truelife" løste det problemet og bildene ble skarpe. men fungerer ikke faroudja 2310 dcdi over komponent på denne?
    ser overhodet ingen forskjell om det er på eller av på min prosjektor, det er "jaggies" på enkelte ting uansett.
    sålenge den berømmelige dcdi funksjonen ser ut til å glimre med sitt fravær syns jeg ikke den gir så mye bedre bilde enn min sony hx710 dvd opptager, og da blir det eventuelt lyden som gjør at jeg ikke bytter den.
    den sliter litt med ntsc filmer og panorering, bildet er hakkete, men det er kanskje prosjektoren og 50/60 hz som er problemet?

så, foreløbig avventende positivt fra min side. men er usikker på om ikke siba får denne i retur, får leve med den et par dager til...

Newcomer Grevling sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan på mange måter slutte meg til siste taler hva angår oppfatning av spilleren. Jeg synes imidlertid den er noe treg. Koblet den til PJ via HDMI i går, og skal teste mer i dag.

Imidlertid skulle ungene se DVD på TV'n i morges og da var skjermen svart gitt. Så spørsmålet blir: Er det noen som vet hvordan mans skifter fra signal ut på HDMI til signal ut på component. Fant ikke svar i manualen.

G

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akuratt fått byttet ut min 963SA til en DVP9000 (fordi 963 ble defekt fikk jeg den nyeste i retur). Og DVP9000 innfrir på bildesiden, spessielt med tanke på at jeg sjekka den opp mot 6000kr dyrere Denonspilleren til en kompis.

Lyden, her ble jeg rett og slett litt skuffa, forventa meg noe fyrverkeri av rang her, men slik ble det ikke. Oversampling fungerer bra, men ikke på alle innspillinger, men det gjelder mange andre spillere jeg har prøvd også(så det kom ikke som noe bombe).
    Mange venta seg nok en like stor DVDbombe som da 963SA kom, men det er det altså ikke.
    Mekanismen bråker også endel når den spiller cd/sacd plater (gjelder merkelig nok ikke alle, Dina Krall - Girl in the other room og Norah Jones - Come away with me gjør iallefall så motoren støyer mer enn normalt, og Depeche mode - Playing the angle "skipper" litt i ny og ned. 963 var ikke slik).

Men jeg bruker denne som DVDspiller, og der syns jeg den består med glans. Dårlig display, det på 963 var KREM display i forhold.

Spilleren anbefales!

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Grevling
    Imidlertid skulle ungene se DVD på TV'n i morges og da var skjermen svart gitt. Så spørsmålet blir: Er det noen som vet hvordan mans skifter fra signal ut på HDMI til signal ut på component. Fant ikke svar i manualen.
    Du må faktisk fysisk nappe ut HDMI-kabelen fra spilleren for å få komponent slått på.

SCART/s-video/komposit burde virke hele tiden.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Du må faktisk fysisk nappe ut HDMI-kabelen fra spilleren for å få komponent slått på.

SCART/s-video/komposit burde virke hele tiden.
    Det er jo helt idiotisk. Så vanskelig kan det ikke være å lage en funksjon som switcher?

Edit: Etter ca 4-5 minutter med både HDMI og komponent koblet til dukket det opp signal på skjermen fra komponent. Ikke trykket på noe. Dette er merkelig. Noen med lignende erfaringer, eller andre som har DVD spilleren tilkoblet både HDMI og komponent?

G

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe mer idiotisk enn at når du slår på spilleren og vil åpne plate-skuffen så må spilleren først lese TOC fra platen. Det tar ca. et halvt minutt.

Åpne skuffen kan man heller ikke fra fjernkontrollen så man må gå bort til spilleren, prøve å identifisere knappen for å åpne skuffen (utformet slik at knappene vanskelig kan identifiseres på skrå ovenfra) og så vente et halvt minutt.

Harddiskspillerne fra Philips gjør det faktisk mulig å åpne en tom plateskuff med fjernkontrollen, men ikke når man forventer det. Om man spiller av innhold fra harddisk og ved en feiltagelse trykker "stopp" istedenfor "pause" så vil spilleren gå over til DVD-modus og åpne skuffen. Og da tar det gjerne till tid til å finne tilbake til hvor man var på harddisken...

Slipp meg løs i usability-laben til Philips!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eject på fjernkontroll er det vel lite vits med? platene hopper ikke nedi spillern av seg selv.. eller har du ompa lompas ?! . Og knappene lærer du fort.. eject er nærmest skuffen.. er ikke akuratt innvikla.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du hadde hatt en like treg spiller ville du også skjønt poenget.

Jeg føler meg i alle fall som en idiot når jeg må trykke på en knapp på fronten og så stå der rett opp og ned og vente i et halvt minutt før skuffen går ut. Om noen er på besøk får jeg i tillegg garantert spørsmål om hva som er galt med spilleren.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på at ikke skuffen går ut dersom du holder stopp knappen på fjernkontroll inne i 2-3 sekunder?
    Min Yamaha dvd-S1500 fungerer på den måten, siden den ikke har open/close. Den spilleren er, så vidt jeg veit, en videreutviklig av Philips' 963SA, så kanskje philips sine spillere fungerer slik også?

Virker som det er mye tull og bagatell feil med disse spillerene... Glad jeg fikk mail fra Siba at den ikke kom på lager før i uke 45. Avbestilte da og bestemte meg for å kjøpe en skikkelig spiller istedet... Forstår ikke helt hvorfor ikke Philips kan få orden på disse problemene. De har jo fulgt spillerene deres i flere generasjoner nå :-|

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du hadde hatt en like treg spiller ville du også skjønt poenget.

Jeg føler meg i alle fall som en idiot når jeg må trykke på en knapp på fronten og så stå der rett opp og ned og vente i et halvt minutt før skuffen går ut. Om noen er på besøk får jeg i tillegg garantert spørsmål om hva som er galt med spilleren.
    HAHA, sant! LOL på føreste setning . Men tror faktisk ikke Philips har hatt eject på sine spillere, har fjernkontroll ifra forrige modell fortsatt, ikke noe her heller .

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe mer idiotisk enn at når du slår på spilleren og vil åpne plate-skuffen så må spilleren først lese TOC fra platen. Det tar ca. et halvt minutt.
    ...
    Slipp meg løs i usability-laben til Philips!
    Vel, litt mer idiotisk er det. Å vente et halvt minutt skal jeg klare, selv om det er irriterende. Å krype ned bak racket for å plugge ut og inn HDMI kabelen derimot er sykt. Synd med disse småtingene som ødelegger en ellers glimrende spiller. Bildet er supert, lyden er meget bra til prisen, men brukervennlighet er lite god.

Slipp hvem som helst med litt over middels praktisk sans løs i laben til Philips. ;-)

Trøsten får være at alt dette vel kan fikses med en update. Gjenstår imidlertid å se om den kommer...... :-(

G

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som vet om faroudja skal funke på komponent her?
    må sende spilleren tilbake seinest tirsdag, og må bestemme meg til da...

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Grevling
    Trøsten får være at alt dette vel kan fikses med en update. Gjenstår imidlertid å se om den kommer...... :-(

G
    Den tror jeg nok du må vente en tid på...iallefall etter hva Philips sier!

Jeg klaget på noen av disse problemene som er tatt opp i denne tråden med sjappa jeg kjøpte den hos, og de videreformidlet dette til Philips. Svaret var at jeg måtte sende inn spilleren til Philips, fordi dette var ting "De ALDRI hadde hørt om før..."

Høres jo litt merkelig ut, spørr du meg! Skulle da tro at de gjør noen skikkelige tester på sine produkter før de slipper dem ut...

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Jeg klaget på noen av disse problemene som er tatt opp i denne tråden med sjappa jeg kjøpte den hos, og de videreformidlet dette til Philips. Svaret var at jeg måtte sende inn spilleren til Philips, fordi dette var ting "De ALDRI hadde hørt om før..."
    Da skal jeg hvertfall sørge for at de får høre det for andre gang. Vil tro at jo flere som klager på dette jo mer sannsynlig er det med en oppgradering.

Sleit forøvrig som en bikkje med å få signal ut på HDMI i går kveld etter at kabelen hadde vært plugget ut. Viste seg at jeg måtte inn i avansert bildemeny og sette oppløsning til Auto (stod på 720P), da kom den igjen. Hvis jeg endrer oppløsning ETTER at jeg har fått signal er det uproblematisk.

Forøvrig, når jeg kjører 720P ut fra dvd'en, står det i menyen til pj'en (Panasonic pe700) at signalet er 768/60P. noen som kan forklare det?

G

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    Sikker på at ikke skuffen går ut dersom du holder stopp knappen på fjernkontroll inne i 2-3 sekunder?
    10 poeng! :-)

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    Min Yamaha dvd-S1500 fungerer på den måten, siden den ikke har open/close. Den spilleren er, så vidt jeg veit, en videreutviklig av Philips' 963SA, så kanskje philips sine spillere fungerer slik også? :-|
    Takk for tipset! stoppknappen (på fjernkontr.) inntrykt i ca 3 sek. åpner
    skuffen på Philips DVP5500S også. (virker sikkert på de fleste Ph. DVD spillere)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det nok!

Jeg fikk min 9000 som en av de første her på forumet, og den var med i ca 1. måned. Spilleren ville ikke ta plater, og den ble sendt inn igjen. Jeg har nå spiller nr. 2, og denne sendes inn i morgen. Ikke bilde på HDMI, ingen menyer eller tekst på NTSC, treeeeeig, ikke bilde over scart, ...skal jeg fortsette? Jeg må si at jeg er meget skuffet over denne spilleren som gikk for å være en meget bra spiller. På min første var det bilde på HDMI, og dette var faktisk ganske bra. CD-lyden på spilleren er heller ikke dårlig, men nå er det nok tull. Gidder ikke mer....

Noen som vil kjøpe en DVP9000S?

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel
    Etter nok en ukes tid med nye erfaringer begynner jeg også å få nok. Nå må jeg plugge ut komponent, trekke uty kontakten, plugge ut HDMI, sette i kontakten og sette i HDMI for å få bilde... av og til et par ganger. Tragisk at så mange har lignende klager på denne. Blir å kontakte butikken til uken med tanke på retur. Får se hva det blir til da...
    :-(

G

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrev til Philips support og beskrev problemene. Her er svaret:

Tack för ditt mail.

Dessvärre så finns det ingen uppgradering till DVP9000S. Vi har inte
    heller fått någon information om/när det ska komma att lanseras en.

Vi håper at dette har vært til hjelp. Ved flere spørsmål om denne
    saken, vennligst oppgi referanse: XXXXXXXXX

Med vennlig hilsen,
    Philips Kundetjeneste

Legger spesielt merke til setningen hvor de håper dette har vært til hjelp for meg...?

G

Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •