Alle må kjøpe nye DVD-spillere?!?!?!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Alle må kjøpe nye DVD-spillere?!?!?!

Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    We know :wink:

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bekymrer meg lite... har uansett ikke tenkt til å sitte på 575en min resten av livet!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo måten å holde forbruket oppe på, komme med et nytt cd format, eller dvd format hvert 5. år...., ganske snart er vi tilbake til VHS igjen, eller kanskje en hjemmekino pc der man bare bestiller via internett hvad man vil se hver kveld, i HD og med 7.1 DTS lyd, eller findes dette allerede, jeg kan ikke følge med... :evil:

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Det er jo måten å holde forbruket oppe på, komme med et nytt cd format, eller dvd format hvert 5. år...., ganske snart er vi tilbake til VHS igjen, eller kanskje en hjemmekino pc der man bare bestiller via internett hvad man vil se hver kveld, i HD og med 7.1 DTS lyd, eller findes dette allerede, jeg kan ikke følge med... :evil:
    Hvert 5. år ? Det ser da ut til å gå 10-12 år mellom hver gang. Laserdisc på 70-tallet en gang, CD i begynnelsen av 80-åra, DVD midt på 90-tallet og HD-DVD el.lign. rundt 2006-2007.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ja da, og da kommer 5.1, 6.1, 7.1 osv., HDCD, Sacd, dvd audio, HD via Canal Digital og NRK osv. Ikke for å virke negativ altså....men de bare pøser på...., tror jeg vil spille litt på min platespiller nå jeg....

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig tror jeg ikke Blu-ray eller HD-DVD kommer til å slå gjennom. Blir nok for se spesielt interesserte.

Problemet er at vanlige folk ikke vil merke forskjell. Du må opp i størrelsen rundt 42" for at den økte oppløsningen skal være synlig. Folk gidder ikke det... og så lenge massene ikke er med vil produktene ikke bli rimeligere.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Ja ja da, og da kommer 5.1, 6.1, 7.1 osv., HDCD, Sacd, dvd audio, HD via Canal Digital og NRK osv. Ikke for å virke negativ altså....men de bare pøser på...., tror jeg vil spille litt på min platespiller nå jeg....
    Ja, hvis du ser på alt som kan legges på platene så blir det jo mye. Jeg tok kun utgangspunkt i de fysiske formatene og de skifter ikke ofte.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Personlig tror jeg ikke Blu-ray eller HD-DVD kommer til å slå gjennom. Blir nok for se spesielt interesserte.

Problemet er at vanlige folk ikke vil merke forskjell. Du må opp i størrelsen rundt 42" for at den økte oppløsningen skal være synlig. Folk gidder ikke det... og så lenge massene ikke er med vil produktene ikke bli rimeligere.
    Ville ikke vært så pessimistisk, folk kjøper jo stadig større skjermer! Bare se på annonsene til storkjedene allerede i dag. Tommene går ned i pris og da kjøper en ikke ny 28" når tvèn byttes ut.

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg, Ivaols.

Prisene har jo falt drastisk på store flatskjermer bare det siste året, og selv om 42-tommere som kan takle HD ikke har falt helt ned på Hvermannsens budsjett ennå, så tror jeg nok dette også vil komme.
    Og da blir det nok straks litt mer interessant med Blue-Ray, HD-DVD eller hva de nå blir enige om.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Før eller senere vil nok produksjonene av rene DVD-spillere falle bort til fordel for de nye, og da står ingenting i veien for å bytte ut softwaren i butikkhyllene også. Stikkordet er ikke bildekvalitet, men kopibeskyttelse.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper det snart kommer andre typer lagringsmedier enn disse skjøre roterende platene. Hadde vært fint om mediet heller var en eller annen form for godt beskyttet minnebrikke eller memorystick med høy kapasitet, der man ikke har bevegelige deler, og mediene tar svært liten fysisk plass, er billige å masseprodusere osv. Data lagring med bevegelige roterende lagrings medium, ble vel på en måte introdusert i gramofonens barndom, og siden dengang har vel den største utviklingen gått fra å skrive analoge størrelser over til å legge inn nuller og ett tall med magnetisk påvirkede medier med lesehoder eller optiske lasere og temperatur påvirkelige skrivbare dvd eller cd-r plater, og videre gjelder det altså å pakke disse 0 og 1 tettest mulig i forskjellige avlesnings lag på en roterende plate og bruke en blå laser med en kortere bølgelende for å skrive og lese ... :roll:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da kunne man kanskje til og med begynne leie film, og se disse i ett strekk. I stedet for å måtte stoppe og tørke fettflekker tre-fire ganger i begynnelsen av filmen, bare for å finne ut at det er alle ripene som er problemet, og så gå ned og krangle med en eller annen fjortis i kassa om å få igjen femtilappen din tilbake :x

Litt satt på spissen, men dog...

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Min støtte til LL.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminator
    Ja, da kunne man kanskje til og med begynne leie film, og se disse i ett strekk. I stedet for å måtte stoppe og tørke fettflekker tre-fire ganger i begynnelsen av filmen, bare for å finne ut at det er alle ripene som er problemet, og så gå ned og krangle med en eller annen fjortis i kassa om å få igjen femtilappen din tilbake :x

Litt satt på spissen, men dog...
    Jeg for min del har aldri leid en eneste DVD-film, og har aldri så mye som et støvkorn på en eneste av mine 450 DVD-filmer :wink:

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dvd'en kommer nok til å dø ut til fordel for hd-dvd. Både pga hd plasma/fremvisere, men også pga ønske om sikrere format fra industrien sin side. Men etterhvert som man får raskere internettforbindelse så tror jeg faktisk dette blir måten å titte på filmer og tv fremover. Men det er nok "noen" år fremover.

Mvh

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg for min del har aldri leid en eneste DVD-film, og har aldri så mye som et støvkorn på en eneste av mine 450 DVD-filmer
    Kan jeg ikke bare begynne å leie av deg? :wink:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminator
    Jeg for min del har aldri leid en eneste DVD-film, og har aldri så mye som et støvkorn på en eneste av mine 450 DVD-filmer
    Kan jeg ikke bare begynne å leie av deg? :wink:
    En av grunnene til at filmene mine holder seg i perfekt stand er, dessverre for vennekretsen, at jeg aldri låner bort 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •