BKK DV971H - ny referanse for rimelig stasjonær DVD?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 114
    Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

BKK DV971H - ny referanse for rimelig stasjonær DVD?

Secrets of Home Theater & High Fidelity har testet Oppo DVD971H med usedvanlig gode resultater. Den har bl.a. DVI ut og analoge utganger som gir både DD og DTS. Den markedsføres som BKK i Europa. Har sett den på svenske web-shopper, men ikke funnet den i Norge.

Test: http://www.hometheaterhifi.com/cgi-bin/shootout.cgi?function=search&articles=122#Oppo %20DigitalOPDV971H%20(DVI)

Produktinfo: http://www.oppodigital.com/opdv971h.html

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    datakjeden.no selger vel BBK spillere.

tenkte på en BBK, men falt på pioneer 575 grunnet pris.

eneste problemet med BBK er at firmware oppdateringer er vel en sjeldenhet der.

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som de bare har 971 og ikke 971H som har DVI. Secrets' testresultater var oppgitt med DVI-utgangen - det var visst bare den som ga så usedvanlig bra resultater.

Newcomer K-pax sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Ja ser det er en litt gammel tråd. Men skriver litt uansett
    Jeg har akkurat kjøpt meg BBK 791H (oppo 971h), og er veldig godt fornøyd! Har iallefall ikke sett så godt bilde før. Kjører mot AE700 og skalerer til 720p.
    Men har ikke så stor erfaring med DVD/bilde, forrige spilleren var en Toshiba SE350-E, men den kommer til kort mot BBK en.
    Firmware oppdateringer kommer ikke sjelden, siste var nå 25.okt. Forøvrig har Oppo utalt at de vil fortsette å arbeide med firmwaren til denne spilleren.:-P

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Andrea Manuti tester BBK/Oppo 971H

Andra Maunti tester BBK.
    "I'm really amazed and stunned by the performances of the Oppo. It's a cheap, versatile, upgradeable and easy to use unit, and its image quality is similar, very similar and close to an HTPC, as far as now the best solution for non hi-def material. This wonderful scenario is even more appealing for the European market, since PAL and NTSC discs are treated practically the same way, and this is absolutely something new. At $ 199, who cares if you don't have 720p from component output? I'll buy this sample unit, no doubt about it! "

http://www.htprojectors.com/Web/Htpr...ne.asp?ID=2898

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også kjøpt den. Var på jakt etter en dvd spiller med dvi inngang til bruk på min lcd tv. Brukte tidligere en Panasonic dvd spiller via scart. Forskjellen mellom scart og dvi er dramatisk, spesielt fargegjenngivelsen er meget bra. Firmwaren som var på spilleren var fra juni, så jeg oppgraderte til oppo sin siste firmware fra slutten av oktober. Resultatet ble at jeg ble mer fornøyd med bildet + at jeg fikk en del ekstra justerings muligheter i menyen.
    Bildet den viser er rett og slett imponerende. (med siste firmwaren fra Oppo digital)

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ser at det skal komme en ny major PAL firmware oppdataering nå i desemer fra oppodigital.
    Forresten har DVD benchmarken til home cinema secrets blitt oppgradert, tatt en ny test med nyeste firmwaren. 2:2 cadence i video 2 går nå.
    Link her. Slår Denon 5910 med 1 poeng/prosent.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plukket opp denne på Datakjeden i Oslo, og bruker den med Sanyo Z2 projektor, DVI og 720p. Tidligere brukte jeg PC for å få skikkelig skalert 1280x720, og denne gjør minst like god jobb. Spiser alt jeg har servert den av plater, og gjøres regionsfri med fjernkontroll.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har den BBK fått den nye fjernkontrollen?
    http://www.oppodigital.com/images/971Remote-C.jpg <-- den?
    Kan OPPO's firmware brukes på BBK dvd spillere?
    og enda ett spørsmål..
    Er det HDCP på DVI utgangen eller finnes det en hack som fjerner HDCP på denne?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlizzWave
    har den BBK fått den nye fjernkontrollen?
    http://www.oppodigital.com/images/971Remote-C.jpg <-- den?
    Kan OPPO's firmware brukes på BBK dvd spillere?
    og enda ett spørsmål..
    Er det HDCP på DVI utgangen eller finnes det en hack som fjerner HDCP på denne?
    Hei.
    Jeg vet ikke om BBK har fått den nye fjernkontrollen, etter som jeg forstår så har BBK en annen ny fjernkontroll.

Forøvrig er det mange fjernkontroller ute å går nå, og ikke alle firmwarene passer til alle, så du bør sjekke først til hvilke fjernkontroll de er ment for.

Klikk inn på forumet her for mere info om BBK. Her finner du firmwaren til BBK, er endel om info også om bla fjernkontrollene. http://www.livingcinema.nl/phpBB2/index.php

Selv har jeg fått den nye fjernkontrollen som du linket til fra Oppodigital, kostet kun 9$, altså kun frakt.
    Ja du kan bruke oppos firmware på din BBK. Men jeg tror du mister mulighetet for å bruke scart utgangen da oppo ikke har det. Jeg har brukt oppos firmware, men bruker ikke scart så har ikke prøvd det.

Det er forøvrig akkurat kommet en ny firmware på livingcinema, men den er kun for fjernkontrollen jeg linket til over, men i løpet av 1-2 uker vil det komme firmware for de gamle fjernkontrollene også. (står om det på forumet der)

Her er en link til en russisk side som har modifisert firmwaren, bla. fjernet UOP (kan skippe reklame ol.) http://bbk985s.narod.ru/oppo971.html
    Jeg har prøvd OPPO971h.v.c firmwaren og den funket helt fint.

Her er de nyeste firmwarene til BBK, er bilde av fjernkonrtollene som passer inni rar arkivet. http://www.mareks.fi/oppofirmware/

Nei det er IKKE HDCP på den.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge denne siden bruker ikke OPPO HDCP..
    OPPO og BBK er helt like inni uten om scart utgangen som mangler på OPPO's spiller..
    Hvis du åpner en OPPO spiller ser du at det er printkort til scart utgangen der..
    Men hvis du sier bbk har hdcp så får vi se om noen dager om du har rett :P
    Har bestillt en BBK DV971H
    http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...cp#post6693570

" re: non-HDCP, the Oppo DVD player does not use HCDP. And there is a "box" that will take DVI with HDCP and output component video (720p, 1080i, etc). "

Newcomer ok sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    K-Pax, vil det si at du har en BBK men med den nye Oppo fjernkontrollen? Eller har du en Oppo spiller? Vagt forvirret. :-)

Jeg bruker forøvrig scart'en ut på min BBK enn så lenge, så det hjelper uansett ikke meg om jeg kan bruke en Oppo fjernkontroll på min BBK. Men sånn etter hvert så blir det jo DVI-utgangen, og dersom et 9-dollars kjøp av den nye Oppo-fjernkontrollen gjør at jeg kan kjøre Oppo-firmware'r (som dukker opp først) så hadde jo det vært bonus.

Veldig bra spiller, for de som lurer. Og styggmye for penga da. Spiser alt, xvid brent på dvd, kvcd, svcd you name it. Spiser ikke SACD, Ogg (kommer muligens) eller HD (>640x480 er vel begrensningen) divx/xvid. Ukjent om det siste blir fikset eller om den ikke har hester nok til å dekode.

OK

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg har BBK med oppo sin nye fjernkontroll.

Jeg har hatt inne oppo sin firmware OP971-D-1022 på min BBK, da virket den gamle fjernkontrollen. Men scart tror jeg ikke virket (ikke prøvd).

Nå har jeg inne firmware OPDV971H(BES) -2-1226(new rc).bin fra http://www.mareks.fi/oppofirmware/
    Det er en europeisk oppo firmware, så der er scart. Der er også mulighet for å sette default audio,subtitles og meny på DVDer til Norsk. Som du ser står det new rc, så her virker bare den nye RC fra oppo. Det er en annen firmware i samme .rar arkivet til gammel RC. Det er også med bilder av fjernkontrollene, og den fjernkontollen på bildet av Old rc kjenner jeg ikke til. Tror det er den gamle typen til oppo.

Divx/xvid skal fungere i 720x576 etter det jeg har lest.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny firmware til oppo971h på vei

God nyhet til dere BBK/oppo eiere.

Synkroniserings problemet som medførte problemer med bilde på noen skjermer i PAL er fikset.
    At lyden på enkelte DVDer kunne komme litt ut av synk (pga Faroudja chippen), skal ha blitt litt bedre men er ennå ikke helt iorden.

Firmwaren skulle kommet denne uken, men leste et sted at de fikk et Flag problem så den er ikke offisielt utgitt ennda. (mulig senere idag?)

Tidligere når jeg hadde BBK koblet mot ae900 og satte spilleren til Auto eller PAL så visste ae900 720/60. Den skulle da ha visst 720/50 ved PAL dvder.
    Dette medførte hakking ved horisontale panoreringer. Løsningen var å sette den til NTSC.

Jeg har nå prøvd oppos nye firmware. OBS denne er kun Beta og er ikke gitt ut ennå så det tryggeste er nok å vente på en offisiell utgivelse.

Men om du tar ansvaret selv og ikke kan vente (som meg) kan du prøve dette:
    Firmwaren ligger på oppos side, men er ikke noe link til den.
    Link til gammel firmware:
    http://www.oppodigital.com/Download/Firmware_971h-1111b.iso

Jeg så et tips på et annet forum å testet litt og fant da den nyeste firmaren med å bytte ut de siste bokstavene i linken over til:
    /Firmware_971h-F-0220.iso

Da får du lastet ned den siste firmwaren som er bygget 20.02, på min ae900 viser den 720/50hz, hakkingen ved panoreringer er borte.

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdaterte denne med nyeste firmware. Er det bare meg som ikke får slått den på via fjernkontroll etterpå?

Det går fint via panelet på spilleren, men ikke via fjernkontroll.

Anyone?

Newcomer altec sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OBS! beta versjon, velger å drøye denne til den offisielle er ute.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja mulig denne firmwaren bare fungerer med oppos nyeste fjernkontroll. Du kan prøve å starte spilleren uten DVD inni, når den er startet trykk og hold stop knappen på spilleren inne i ca 5 sek. Slipp stop knappen, se om det kommer en tekst på skjermen som sier old_rc.
    Om ikke det skjer noe da så må du nok vente på en annen version, installer en av de gamle firmwarene igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

FW versjon ?

Har OPDV971H-EU, kjøpt i Norge i begynnelsen av feb 2006.

Har black/fat remote, denne: http://www.livingcinema.dnsalias.com...moteblacks.jpg

1. Hva er siste FW versjon som funker med denne remote ? Gjerne en versjon som fjerner obligatorisk oppstarts -møl fra DVDene.

Får ikke fram noen FW versjon ved trykk på OSD med åpen skuff.

2. Noen annen måte å få fram versjonen ?

Har ikke hatt noen spesielle problemer med bildet, bortsett fra strekking av bildet på 4:3 filmer.

3. Risikerer jeg noe med å oppgradere til siste FW ? Burde jeg holde meg til den jeg har ?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Firmware versjonen jeg linket til under blir/er blitt offisiell, F-0220.
    Denne er for US oppo men scarten virker på min iallefall. (DVI er jo det som teller på denne spilleren)
    Link: http://www.oppodigital.com/opdv971h_..._download.html

Og som det også står der kan bytte til gammel fjernkontroll ved å trykke stop i 5 sekunder.

Bønna
    Nå er jeg usikker på om du (foreløbig) kan bruke denne firmwaren med den fjernkontrollen du har. Mulig du må vente til det kommer en europeisk versjon.
    Fordi det ser ut som det er egen firmware for den fjernkontrollen. Her ser du siste:
    http://www.livingcinema.nl/phpBB2/vi...7b4ffbaeed2f62

Du skjekker firmwaren på samme måte som du gjør den region fri. Trykk setup, når du ser menyen så trykker du 9210. Da ser en firmware versjonen (flere nummer der), samt en gjør den regionfri ved trykke 0.

Det er alltids en liten risk med å oppdatere firmware, nå tenker jeg på i tilfelle strømmen går o.l under oppgradering. Har ikke hørt hva som skjer i sånne tilfeller men mulig den blir til en skjærefjøl dah.. :???:
    Men det er helt klart fordeler med de nye firmwarene, bedre lip synk og ikke minst ordentlig PAL synk.

Uansett bør en lese instruksjonen godt (øverste link) før en oppgraderer, om f.eks fjernkontrollen ikke fungerer med den nye firmwaren er det bare å legge inn den gamle firmware igjen. (må jo ha den på cd dah)

EDIT: Det er en mulighet å kjøpe ny fjernkontroll, betaler bare for frakt. 9.0$ ca 50kr. http://www.oppodigital.com/products.asp
    Er ment for US modellen, men jeg la inn mitt BBK serienummer,betalte med paypal og fikk den nye fjernkontrollen i postkassen etter 5 dager.

Ser en på det svenske forumet har modifiseret den nye firmwaren for Euro fjernkontrollen: Ser en på det svenske forumet har modifiseret den nye firmwaren for Euro fjernkontrollen: http://www.minhembio.com/forum/index...dpost&p=966891

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode tips K-pax !

Lipsynk har jeg etterhvert sett er et problem ja. Spesielt etter spoling er det ille.
    Eneste som hjelper da er en full stopp/eject og start igjen.

Har ellers ikke noen av de PAL problemene som nevnes.

Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •