BKK DV971H - ny referanse for rimelig stasjonær DVD? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 114 av 114
    Newcomer K-pax sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nei skal ikke trenge det..
    Mulig du har en annen fjernkontroll.

Skjekk forumet her http://www.livingcinema.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=70

I Post 3 er det en link til FW for Euro spillere.
    Tror du må bruker den firmwaren.. se at det er for din fjernkontroll først.

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, fant ut det. Takk for hjelpen.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er den nye Oppoen nesten klar. Vet ikke hvor lang det tar før den blir solgt i Norge. Endelig svart!
    product details pages of OPPO Digital

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine to siste DVD spillere var Denon 2910 og Primare DVD30. Testet Oppo 971H nå i helgen. 2910 kostet 6500,- og DVD30 koster fra 18K-21K avhengig av når du handlet den. Det skulle i utgangspunktet være rått parti med tanke på prisforskjellene, Denon 2910 burde være MYE bedre enn Oppo og Primaren svært mye bedre enn Denonen igjen. Det jeg opplevde med min projektor var at bildet på Denon 2910 var ganske likt som Oppo i lyse og middels lyse partier, mens jeg fikk en del bildestøy under mørke partier med Oppo, noe jeg ikke opplevde på 2910. Jeg oppdaterte til siste FW og prøvde meg frem med forskjellige innstillinger ifht støyreduksjon, men det ble uansett ikke helt bra på Oppo. Bildebiten på 2910 og DVD30 var ca like bra, mens lyden selvsagt er i en annen liga med DVD30 sammenlignet med Oppo og Denon. Jeg vet ikke helt hva jeg tenker om Oppo 971H. Det er klart at den leverer et veldig bra bilde prisen tatt i betraktning, men intet tre vokser inn i himmelen, bildet var en god del bedre med både 2910 og DVD30. Det er selvsagt ikke annet å forvente prisen tatt i betraktning, men litt skuffet er jeg over Oppo i og med at den har fått så mye god omtale. Den fortjener skryt, for den er veldig bra, men enkelte sier at den er like bra eller bedre enn spillere til femdobbel pris, det stemmer ikke med min opplevelse.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av desibel32
    Det er klart at den leverer et veldig bra bilde prisen tatt i betraktning, men intet tre vokser inn i himmelen, bildet var en god del bedre med både 2910 og DVD30. Det er selvsagt ikke annet å forvente prisen tatt i betraktning, men litt skuffet er jeg over Oppo i og med at den har fått så mye god omtale. Den fortjener skryt, for den er veldig bra, men enkelte sier at den er like bra eller bedre enn spillere til femdobbel pris, det stemmer ikke med min opplevelse.
    Hvilken bildeutgang brukte du på OPPOen ? Analogt er ikke mye å skryte av på den.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte bare DVI utgangen

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant liten test.

Denne testen:
    DVD Benchmark

Plasserer spillerne i denne rekkefølgen:

#1 - Oppo 971
    #42 - Denon 2910
    #81 - Cary DVD-6 (i følge testen nevnes det at Primare bruker samme chips.....)

desibel32: Hvilken skjerm bruker du for bilde?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker Optoma H30A som ikke er state of the art, men helt kurant. Har sett den testen du referer til. Det fungerte ikke slik hjemme hos meg, men det kan være forskjellige grunner til det.

Active gurban sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører du med Truelife, noise reduction og Cross Color Suppression innkoblet?
    Føler at bildet blir bedre med disse utkoblet, ihvertfall med noenlunde nyere dvd`er

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde ikke Truelife innkoblet, testet noice reduction og CCS uten at jeg syns de gjorde noe bra for bildet. Det er ikke slik å forstå at jeg syns bildet var dårlig, det var bare ikke så bra som jeg hadde forventet. Bildet var mye skarpere enn for eksemplel Toshiba 350, det var bare det at det var litt støy i mørke partier som ikke var bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon DVD-3930 & DVD-2930 w/Realta T2 Chip Coming September- - AVS Forum
    "Superman Returns is a very poor disc in terms of terrible artifacting and pixelation in background"

Det var på denne filmen jeg ble sittende og irritere meg over all støyen i bildet. Nå ser jeg flere steder på forumet sitatet er hentet fra at denne filmen har et svært dårlig bildespor, så det kan forklare en del av problemet jeg fikk. Jeg testet en del andre filmer med scener jeg vet kan være vanskelige, og det var problemer der også, men mye mindre. De dyrere spillerne jeg hadde taklet disse vanskene noe bedre, men forskjellen her var ikke så veldig stor i forhold til Oppo'n. Det kan altså være at mesteparten av det jeg registrerte av støy kan skyldes selve filmen, hadde aldri regnet med at en slik påkostet produksjon skulle levere så mye bildestøy.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp kjøpt denne og er fornøyd. Bra spiller.

Det er to ting jeg likevel ønsker meg:

1. Kunne hoppe over "tvungne" snutter som Copyright etc, som kun de som har en lovlig kopi er nødt til å se. Edit: ser ut som Qplay er løsningen.

2. Bedre zoom. Jeg er vant med Zoomplayer, der jeg kan zoome litt inn på filmer i 2.40 format, slik at jeg mister litt på sidene, men fyller ut mer av skjermen. Jeg synes Zoomplayer gjør akkurat dette bedre. Mulig det ikke er et problem når prosjektoren kommer på plass.

Er det ikke mulig å rename denne tråden, eller i det minste ta med Oppo i tittelen?

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et problem med min Oppo. I fjor så oppdaterte jeg min Oppo 971H til juni firmwaren. Fikk da store problemer med at jeg ikke kunne bruke fjernkontrollen min. Prøvde trikset med å skifte mellom New remote og old remote(hold stop på dvdspilleren i 5 sek.), men still no go... Det endte opp med at jeg måtte innstalere en veldig tidlig firmware som jeg fant på Livingcinema.nl som fungerte. Nå i ettertid så har jeg byttet ut min Samsung PS42P2S plasma med en Pioneer 507XA plasma. Når jeg kjører dvd på Pioneer'en så sliter jeg voldsomt meg "jaggies/sagtenner" via DVI/HDMI. Oppdaterte fimwaren til opp'en igjen med nyeste firmware, og bildet ble kanonbra. Men så dukket samme problem opp igjen. Fjernkontrollen virket/stemmer ikke. Er de noen som vet hvor jeg kan finne nyeste Oppo firmware med "Fat black remote" støtte, eller er det noen som har noen andre tips?

Kan ikke leve med den gamle firmware'n ettersom bildet da ble helt for j!"#€g!

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unIQue
    Er de noen som vet hvor jeg kan finne nyeste Oppo firmware med "Fat black remote" støtte, eller er det noen som har noen andre tips?
    Nyeste jeg har funnet er www.livingcinema.nl :: View topic - New firmware 10-0720 issued 28th July 2006 for OPDV971H

Fjernkontrollen jeg har:

Melder meg på, og ønsker tips på nyeste (eller den "beste") tilgjengelige firmwaren. Eller tips for hvordan man for den til å virke med big fat black fjernkontroller.

Er jeg bare blind, eller har dem sluttet å selge oppgraderings fjernkontroller?

Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •