Pioneer Dv-575 god nok for Panasonic Pt-Ae700E ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer Dv-575 god nok for Panasonic Pt-Ae700E ?

Hallo folkens

Går og lurer på å kjøpe meg en Ae700 projektor, og er da interessert i å vite om min Dv-575 dvd spiller holder for å gi et greit bilde på denne... Har testet spilleren på en Infocus 4805, og der ble det gørrdårlig bilde.
    Samme om vi kjørte interlaced eller progressiv via komponentkabel.
    Fargene var blasse og langt fra riktige, bevegelser var ujevne og det var i det hele en meget skuffende opplevelse.
    Testet også en Panasonic s75 på samme projector, og det ble enda ett hakk dårligere.
    Regner med at det ikke bør være noe særlig forskjell mellom Infocus 4805 og Ae700 på dette området, men er nå begynt å lure på om projectoren har vært helt frisk. Eieren har Denon 3910, og denne gir meget godt bilde. Men bildet blir bedre når han kjører interlaced til projektoren enn ved progressive signal. Høres dette normalt ut for dere med litt mer erfaring?
    Skal det virkelig være så stor forskjell på spillerne? En annen grunn til at jeg lurer er at i de fleste testene jeg har lest av billige produkter som akkurat dv-575, blir bildet omtalt som greit, med gode farger, skarphet osv. Man får m.a.o. et inntrykk av at dette holder mer enn nok til en Ok filmopplevelse. Noe som etter mine erfaringer ikke stemmer i det hele tatt. Eller er folk flest så lite kritisk til det de ser at de ikke klarer å se at bildet egentlig er helt feil?
    Jeg undres...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg har akkurat denne komboen. Pioneer 575 og Panasonic AE700.
    Dette fungerer greit sammen synes jeg, har prøvd en litt eldre pioneer 626 som skulle være bra, men 575 var bedre. Har også testet en philips av dyr modell og denne falt også gjennom for denne lille pioneeren.

Daydreamer

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar

Og du syns dette ser greit ut? Kjører du komponet ut? Og hvilke innstillinger syns du funker best?

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm hørtes rart ut det der du sa om 4805. sikker på at den var koblet opp med komponent. ja det var du visst...

jeg har den komboen og det funker fint, flotte farger hos meg!

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Pioneer DV-470, som skal ha samme bildeprosessor som 575, og en InFocus SP4805. Jeg har knallbilde, men jeg ser veldig tydelige interlace-striper hvis jeg kjører spilleren i interlaced, spesielt på tallene når de skifter hvis jeg slår på OSD-funksjonen på spilleren, men visse bevegelser i selve bildet forårsaker også disse synlige stripene. Derfor kjører jeg progressivt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •