Elendig test av HDD/DVD opptakere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer poda sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Elendig test av HDD/DVD opptakere

Hvorfor i alle dager står d bare en hel haug med svada i mnd test av HDD opptakere i DVD & HJEMMEKINO?

La oss ta testvinneren. Der står d ikke en ting om hvorfor den vant!! Bare masse om div formater. I en test må jo journalisten gi oss sammenligninger og gode grunner til å velge d aktuelle produktet. Ikke èn positiv ting står om testvinneren. Dette er rett og slett for dårlig!

Resten av testen er også meget "tynn", og d er ikke lett å bli klok på f.eks hvor god lyd man får i forhold til en dvdspiller i samme klasse. 2-3 setninger om lyd er ikke godt nok synes jeg.

Ellers er bladet meget godt, og man kan nesten lure på om testen ikke er utført av bladets faste journalister. Leser dere dette, vær så snill å gi oss litt mer utfyllende tester. Da hadde bladet blitt det aller beste

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du hadde sendt dette som en e-post til han som skrev testen, så er vel muligheten for å få et svar mer sannsynlig. Men det er kanskje ikke noe svar du egentlig er ute etter?

Et lite hint: Det står en e-postadresse til redaktøren på side 5 i bladet, det er ikke uten grunn. Han kan sikkert videresende spørsmålet ditt til rette vedkommende.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer poda sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville egentlig også ha en liten diskusjon rundt emne, og høre hva folk tenker/synes angående tester som er intetsigende.
    Jeg ville overhodet ikke henge ut noen, og beklager hvis noen føler seg uthengt.
    Et seriøst blad (uansett hvilket) burde kunne gi produktene litt mer detaljert omtale enn d som var tilfelle her. Vedder på at journalisten kunne skrive minst to helsider til med GODE omtaler pr produkt. Så d står nok ikke på vedkommende sånn sett. Savner bare litt mer håndfaste uttalelser i slike tester.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig har jeg vel begynt å akseptere at tester i fagblad aldri går grundig nok. Som oftest er innholdet tilsvarende en middels katalog, og det største utbyttet for meg er å finne ut hva som vurderes som "best", for så å dykke ned i grundigere tester på nettet / brukererfaringer.

Hva med å la layout vike litt på bekostning av innhold? På den begrensede plassen selve omtalen får nå leser jeg stort sett bare prosa krydret med fakta her og der og svære bilder av utstyret.....

Nå skal det sies at jeg abonnerer på både D&H og Lyd&Bilde, rett og slett for å holde meg oppdatert. I tillegg til at bladhylla på dass må ha utskiftinger med visse mellomrom.

Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårlige produkttester er da ingen nyhet...

-Kjetil-

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hvor mange av dere har sendt mail til redaktørene i bladene dere refererer til. Å sutre i en tråd på AVforum forbedrer jo ikke bladene. Sakelig kritikk (som i dette tilfellet), rettet til redaktøren, vil jo ha en påvirkning. Å henge seg på denne tråden med "akking" og "stønning" bidrar jo ikke til å løse problemet deres. Ta litt ansvar selv, og send avgåre en mail. Eller er det for mye "jobb" kanskje?

For øvrig er det plenty med muligheter til å skrive gode produkttester selv. Det ligger masse utstyr på AVnytt som mangler omtale. :wink:

PS: dette er ingen sutring fra min side, men en oppfordring.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe som burde være med i en test av slike produkter så er det ikke test av lydkvalitet, bildekvalitet, harddiskkvalitet og annet svada. Uansett hvor godt dette er så er det til syvende og sist en brukbarhetstest som vil avgjøre hvor godt produktet er og hvor aktuelt et kjøp er. Trenger ikke akkurat en inngående sammenlikning med diverse ISO-standarder, men litt mer enn en setning eller to om hvordan spilleren er i praksis burde være på plass.

Mener nå jeg.. (uten at jeg gidder å sende en mail av den grunn, jada jeg er lat)

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er kun nettbaserte magasiner som kan gi gode nok tester. De har mulighet til å laste opp bilder og alt mulig som demonsterer brukervennlighet. Skjønner godt det kan være vanskelig å få med alt.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Tror det er kun nettbaserte magasiner som kan gi gode nok tester. De har mulighet til å laste opp bilder og alt mulig som demonsterer brukervennlighet. Skjønner godt det kan være vanskelig å få med alt.
    Jeg er av den formening at det trykte mediet definitivt har en fordel av å layoutmessig tilby den beste rammen for "halvdype" artikler og tester. Det faktum at en ikke tar for seg alle elementer i detalj betyr imidlertid på ingen måte at testen ikke er god, spørsmålet er selvsagt for hvilken målgruppe artikkelen er tiltenkt.

Nettet har fordelen av plass, men nett-tester tenderer jo også til å bli i overkant lange. En kombinasjon av en test med diverse konklusjoner i et fagblad av type DVD&Hjemmekino samt eventuelt utdypende kommentarer på et nettsted av type AVforum gir imidlertid kanskje i både pose og sekk... Da kan de som faktisk ikke trenger mer enn 2-3 sider test og konklusjon lese bladet og være fornøyd med det, og de som trenger mer bakgrunn klikke seg inn på nettsiden.

Uansett er det på ingen måte alle type tester som trenger å være 10-15 sider heller, jeg for min del kan gjerne i visse tilfeller foretrekke korte og konsise tester, gjerne av type konklusive som sådan, gitt selvsagt at mediet testen gjengis i har relativt oppegående innhold rent generelt, slik at en kan stole på at testen er relativt korrekt!

Newcomer poda sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    En kombinasjon av en test med diverse konklusjoner i et fagblad av type DVD&Hjemmekino samt eventuelt utdypende kommentarer på et nettsted av type AVforum gir imidlertid kanskje i både pose og sekk...

Uansett er det på ingen måte alle type tester som trenger å være 10-15 sider heller, jeg for min del kan gjerne i visse tilfeller foretrekke korte og konsise tester, gjerne av type konklusive som sådan, gitt selvsagt at mediet testen gjengis i har relativt oppegående innhold rent generelt, slik at en kan stole på at testen er relativt korrekt!

Veldig god idè du har der i første avsnitt.

Som du sier kan tester gjerne være på en halvside inkl bilde, hvis d faktisk står noe om produktet. Ofte er d en stor fordel med sånne småtester, da man som regel får veldig konsis og god info ang produktet.

Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Og hvor mange av dere har sendt mail til redaktørene i bladene dere refererer til.
    Jeg har :wink:

Newcomer poda sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    For øvrig er det plenty med muligheter til å skrive gode produkttester selv. Det ligger masse utstyr på AVnytt som mangler omtale. :wink:
    Send meg noen eksemplarer av litt forskjellig, og jeg gjennomfører gjerne noen tester :P

Gjør regning med at du ikke har liggende masse godbiter på bakrommet, men hadde gjerne stillt til disposisjon om d hadde vært så lett. Er jo litt vanskelig å gjøre tester uten så mye å sammenligne med ops:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •