Hjelp til valg av DVD spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av DVD spiller

Hei!

Tenkte å utnytte deres kunnskaper og viten litt

Er som topic forteller på jakt etter DVD spiller, den jeg har per dags dato har en plagsom "spiss" diskant og rimelig dårlig bildet i forhold til nyere spillere. Men er tross alt en 4 år gammel spiller...

Har følgende utstyr i hjemmekinoen:

Infocus X1 prosjektor
    Pioneer VSX-D2011 reciever
    Pioneer DV-525 dvd spiller
    B&W DM602S3 høyttallere
    Tara labs signalkabel fra cd spiller (analog)
    MIT Terminator 2 høyttalerkabel til front høytallere...
    B&W DM601S3 bakhøytallere og Dali Suite 2.7 senter

Vurdert følgende etter å ha lest rundt omkring:
    Pioneer 656A (2999, www.hi-fi.center)
    Pioneer 565 (ny modell, har ikke sett til salgs)
    Philips 963SA (4000 ?)
    Harman Kardon DVD30 (ca 5000)

Da recieveren er i sølv har jeg lyst på en dvd spiller i sølv, men HK DVD30 skal vistnok være knall på analog audio.

Noen formeninger/forslag/innspill ?

Lyden er dritbra på film, skulle nok hatt en sub dog..

-
    Jan Terje

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har Pioneer 656 og er godt fornøyd med den. Men alle dei andre du har som alternativ har progressiv scan så ville nok utelukket 656'en. Ville brukt litt tid på å høyre på H/K og phillips spelerene, og viss du har tid til å vente så ville eg ha hørt på den nye pioneeren før eg handlet. Phillipsen er veldig ettertraktet her inne, og da må det jo være ein god speler H/K sin har eg ikkje hørt så masse meininger om (men den er vel ganske ny og? og ein del dyrere).

Skal sjølv sjekke ut Pioneer 565 da den har progressiv scan i tillegg til å være sacd/dvd-a kompatibel,noko som er eit must etter min erfaring med dei formata på 656a'en.

Intermediate SnOopy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=2041

Denne er da billig.
    Sony pleier å ha bra kvalitet.
    Skulle passe bra til din X1.

Mulig denne passer best til dem som bare er på jakt etter en ren DVD spiller til HT bruk sammen med f eks. X1. Billigere med Prog scan får du ikke, eller.....anyone?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    I slutten av måneden kommer Samsung med sin HD-935 spiller. Denne har DVI og skalerer til 640p, 720p og 1080i. Denne fikk Eisa prisen i år, og vil være meget rimelig (ca 3.500kr).

Skulle gå greit på din X1.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle tilbakemeldinger!

Jolly:
    Ja, lyst å vente på den nye Pioneer'en og få hørt den, skal vist være bedre enn den du. Ettersom folk sier skal den du ha være rimelig ok også
    -----

Snoopy:
    Sony'en var knallbillig den. Spørs hvor godt den gjør det lydmessig. HK DVD25 skal vist være fin på lyd og da burde jo HK DVD30 være bedre, tror jeg heller velger den før en Sony.
    ----

Rolf Hult - Desverre har ikke Infocus X1 støtte for DVI men spilleren har jo component utganger også. Men det spørs om man får progressive scan i PAL via component utgangene, ettersom jeg forstå av siden til
    Samsung får man kun progressive i NTSC ved component kabel. Referer til følgende side: http://dvd.samsung.de/detail.asp?artid=672 . Ellers kan jo dette være en god investering for prosjektoren blir vel oppgradert med tiden til en som har støtte til DVI.

Hvem selger Samsung i norge forresten? Noe dato på denne spilleren?

---

Denon skal vist komme med Denon DVD-2200 (799 euro) , denne kan jo også være aktuell, specs finner dere på følgende side:

http://www.areadvd.de/news/2003/2003...82003001.shtml

Det står at den kommer i sølv i tillegg, det gjør jo ikke Denon DVD-2900 som ellers ville vært aktuell, men guld fargen matcher ikke helt Pioneer recieveren som er i sølv..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en H/K DVD30 idag.

Testet både Denon 2900 og H/K DVD30.

Denon 2900 var nok endel bedre men hadde en spiss lyd i diskanten jeg ikke taklet helt, kan godt være forsterkeren eller annet. Bildemessig var den veldig bra og ellers er den nok et nivå bedre enn H/K DVD30.

Venter heller til neste år og kjøper en skikkelig spiller med DVI samt SACD II eller hva som eventuelt skjer på den fronten. Da kan jeg slenge H/K DVD30'en på soverommet. Bilde og lydmessig virket den som en kjempespiller til 5000 forresten, har ikke fått testet hjemme enda dog.

Takk for hjelpen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med H/K spilleren. Denne skal være meget bra, og tror du har valgt riktig bra spiller til X1!

Det er også mulig på X1 å benytte et DVI>VGA adapter, slik at du kan koble spilleren direkte på VGA inngangen på prosjektoren.
    Dette er jo standard "PC" VGA port, og skulle fungere tilnærmet med like bra kvalitet som en DVI inngang. Tror ikke du mister kvalitet på dette.
    Mulig andre vet mer enn meg på dette :?:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg er på viddene nå, men sier ikke mange her på forumet at en htpc knuser det meste av dvdspillere under 10k? Bare lurer, siden det er så utrolig mange som handler seg nye dvdspillere. Lurer også på hvor bra htpc folk snakker om når dem sier det slår dvdspillere til opptil 10k... Nok med en xp2500+ med ati 8500 eller?
    (vet temaet omhandler htpc, men fant det naturlig å spørre her....)

greigutt

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du en dvd spiller med DVI vs en htpc med DVI?
    moro hvis noen kan teste hva som er best?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Ønsker selv virkelig å få testet dette (når Samsungen kommer kanskje).
    Tror det skal noe til før en sånn spiller klarer å matche en pc på bildekvalitet, da jeg antar denne vil ha mere "soft" bilde i.f.t pc'en. Det store pluss vil allikevel være at den kan skalere opp til 720p på DVD spilling, og at den er mye bedre plug n' play når en tenker brukervennlighet.

En riktig konfigurert PC vil nok være det greieste da en kan plukke det beste fra både skjermkort og lydkort. En spiller som denne fra Samsung er nok rippet en del på kvalitetskomponenter (jøss for et lang ord...), men til den antatte prisen, så er nok denne veldig aktuell.

Nå vil jeg for min egen del nok miste en del av det som er bra med å benytte pc:

TV tuner
    Avspilling av video filer og enkel tilgang til alle mp3
    Avspilling av VHS (huff ja...)

Mulig en del kan løses ved å benytte ekstern TV tuner med dual VGA utgang...her er så mange konfigurasjoner som må løses igjen forfra :?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rolf Hult:

Takk Takk!

Har ikke fått prøvd den hjemme enda men får nok gjort dette senere idag

Skal bestille meg en slik komponent til VGA kabel. Følger med en komponent -> SVHS adapter men den støtter vist ikke PS og skal bare gjøre bilde verre...Har ikke sett noen norske butikker som selger adapteren men har funnet noen utenlandske, har noen venner i USA så tenkte å bestille til de slik at de fikk sent over til meg.

Jeg har spilt litt DVD fra PC'en. XP2500+, Radeon 9800 PRO med FFDSHOW, Zoomplayer og WinDVD 5.0. Bildekvaliteten blir genial i forhold til gamle DVD spilleren men XP2500+ er nok litt lite til FFDSHOW. Blir spennende å se hva DVD30'en klarer i forhold, så bra ut i butikken.

Men nå må jeg løpe videre, travel dag fram til 1300, da blir det testing av DVD30.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du har VGA inngang på prosjektor, vil denne kunne brukes like bra som de dedikerte komponent inngangene. Prosjektor skal kunne ta komponent via VGA.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •