DVI til PJ Momitsu, Denon 1910, Samsung hd945 ELLER...... ??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVI til PJ Momitsu, Denon 1910, Samsung hd945 ELLER...... ??

Lurer på hva som vil fungere best til min AE 500. Ønsker å få mest mulig ut av DVD'ene. Kabelstrekket vil bli ca 10 meter. Dedikert hjemmekino som er 100% mørk. Grått lerret (Goo light grey)

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett AE500 via dvi/hdmi fra Pioneer 868 og 668. AE500 er klart best på 1:1 pixel - 1280x720@50Hz (868).

Noe annet du burde investere i er et optisk filter å sette på linsen. Dette øker sortnivået betraktelig og gir etter min menig et større løft enn å gå fra component til dvi/hdmi. Synes faktisk AE500 med filter ikke står særlig tilbake for AE700.

Sjekk andre tråder her på forumet for mer info om filter.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra tips. Takker for inspill.

Men her er det jo ikke snakk om enten filter eller spiller med dvi. Skal sjekke filter men vil gå for dvi også.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic kommer med en ny dvd spiller nå i April; DVD-S77, som ryktene sier skal ha samme spesifikasjoner som S97. Denne kan sende ut 720p og 1080i via HDMI. Pris i USA 250$, 3000 kr i Norge :?:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hdmi

Er litt usikker på om jeg vil bruke overgang Hdmi til dvi, og dette må jeg jo ha på AE 500 som kun har dvi og ikke hdmi. Overganger betyr som regel dårligere kvalitet.
    Eller er ikke dette tilfellet med digitalt signal ?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Hdmi

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Er litt usikker på om jeg vil bruke overgang Hdmi til dvi, og dette må jeg jo ha på AE 500 som kun har dvi og ikke hdmi. Overganger betyr som regel dårligere kvalitet.
    Eller er ikke dette tilfellet med digitalt signal ?
    Les litt om mine erfaringer i denne tråden; http://avforum.no/forum/viewtopic.php?p=6899554#6899554

HDMI er vel strengt tatt DVI med lyd, så en overgang fra HDMI til DVI gikk ihvertfall strålende for min del...... :wink:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les litt om mine erfaringer i denne tråden; http://avforum.no/forum/viewtopic.php?p=6899554#6899554

HDMI er vel strengt tatt DVI med lyd, så en overgang fra HDMI til DVI gikk ihvertfall strålende for min del......
    Takker for tipset Anfield Tråden var oppklarende. Tror det betyr at jeg må prøve DVI først og går ikke det er HDMI kabel med overgang til Dvi verd et forsøk.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å klarere littegranne; Jeg tror fremdeles selvfølgelig at det beste er (teoretisk) å unngå overganger i så stor grad som mulig. En god DVI-kabel fra kilde tilfremviser er det jeg har mest tro på i øyeblikket dersom du kan bruke det (pga mine erfaringer). Det vil bli feil å kjøpe en HDMI-kabel for på bruke overganger i begge ender dersom du skjønner..... :wink: :wink:

Men overganger trenger ikke bety et så stort kvalitetstap som man skulle frykte......

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Bare for å klarere littegranne; Jeg tror fremdeles selvfølgelig at det beste er (teoretisk) å unngå overganger i så stor grad som mulig. En god DVI-kabel fra kilde tilfremviser er det jeg har mest tro på i øyeblikket dersom du kan bruke det (pga mine erfaringer). Det vil bli feil å kjøpe en HDMI-kabel for på bruke overganger i begge ender dersom du skjønner..... :wink: :wink:

Men overganger trenger ikke bety et så stort kvalitetstap som man skulle frykte......
    Helt enig i dette. Og det vil jo stort sett ikke være noe stort problem. Det er ikke mange DVD maskiner som har kun HDMI så dermed blir DVI det naturlige valget.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •