Pioneer DV 737

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer DV 737

Tror det var det den het.

Har den noe å stille opp med i dagens marked? Jeg tenker spesielt på lydkvalitet da den ligger an til å bli utskiftet med htpc.

DrE

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Pioneer DV 717

Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Tror det var det den het.

Har den noe å stille opp med i dagens marked? Jeg tenker spesielt på lydkvalitet da den ligger an til å bli utskiftet med htpc.

DrE
    Lydkvaliteten er det ikke noe å si på. Det var faktisk flere som kåret denne til "beste CD-spiller" da den var ny. Bildemessig henger den ikke med lenger. Jeg har en stående innerst i boden, nesten ubrukt. 8)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar. Vet ikke om det blir et dumt spørsmål, men har den noe potensiale for å la seg gjennomgå en SDI mod?

Må jo da selvfølgelig ha kort i htpcen som takler signalet (holo e.l.), men er drivverket verdt stresset?

DrE

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drivverket virker stødig nok det,så brukt som det er den nok bra.Tung spiller med dobbelt chassis.Kvaliteten på lyden er jo hva du sammenligner med.Personlig syns jeg den er litt kjedelig.Vær også oppmerksom på at endel har hatt kvalitetsproblem.Jeg har f.eks byttet både skuffemotor og strømforsyning.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på besøk hos han som har dvd-spilleren og så i dag at det faktisk var 737, og ikke 717. Det er vel temmelig stor forskjell på disse, er det ikke?

Holder bildet fra en 737 mål i forhold til dagens nivå?

DrE

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var etterfølgeren til 717 og kom i 2001 men det vet du vel allerede.Såvidt jeg husker har den kun progressiv Ntsc og ikke Pal dersom det betyr noe for deg.Tviler på at den har bedre bilde enn en av de rimeligere Pioneer'ene som er i salg nå,men det blir jo synsing fra min side.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av melle
    Den var etterfølgeren til 717 og kom i 2001 men det vet du vel allerede.Såvidt jeg husker har den kun progressiv Ntsc og ikke Pal dersom det betyr noe for deg.Tviler på at den har bedre bilde enn en av de rimeligere Pioneer'ene som er i salg nå,men det blir jo synsing fra min side.
    Ja, men synsing fra noen som vet mere enn meg er jeg totalt åpen for, og takker for det!

Så det er ikke progressiv på PAL nei. Det gjør at den plutselig har potensiale for å bli byttet ut. Jeg spør jo egentlig for søs+sambo som skal ha seg plasma i Q4 eller deromkring, så jeg vet lite om den selv også.

DrE

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er interessert, kan jeg rute deg videre til en kjenning i USA...Han skal ha 400USD for en DV737 (sort utgave). Selv om han bor i USA, er dette en Europeisk modell med 220V og Scart utgang.

Spilleren er ferdig modifisert med SDI, samt den er "oppgradert" på noe andre ting jeg ikke er sikker på hva var for noe (Utført av Pioneer service).

Frakt kommer på ca. 100US tror jeg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •