DVD-Audio/SACD vs. god CD-spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVD-Audio/SACD vs. god CD-spiller

Har vurdert å kjøpe meg Denon 2910, delvis pga at jeg er fristet til å få prøvd Super Audio CD og DVD-Audio og høre hvordan lydkvaliteten er på disse formatene. Men så var det det med utvalget av titler da...

Derfor lurte jeg på om det finnes cd-spillere som gjør at cd'ene høres bortimot like bra ut som de høyoppløselige formatene (slik de høres ut på Denon 2910)?
    Og hvis det finnes, hvor høyt opp i prisklassene man må for å få tak i en slik cd-spiller?
    Er det virkelig så bra lyd i de nye formatene at det er verdt å kjøpe seg en kompitabel spiller kun for de få titlene som er tilgjengelig?

Jeg vil jo ha høyest mulig kvalitet, men jeg vil også ha det på mest mulig av musikken min. Om dere skjønner...

Setter pris på om noen kunne kommet med innspill om dette!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en meget fornuftig problemstilling som det desverre ikke finnes noen endelige svar på.

Bladelius Gondul er en dyr spiller som støtter alle formatene. Den finnes i 3 steg og det som er litt interessant er at på den dyreste utgaven skal det visstnok være minst forskjell på CD og multiformatene.

Dersom du sammenlikner SACD på 2910 med CD på en skikkelig dyr spiller vil jeg tro at 2910 kommer til kort uansett. Derfor er det sikkert at det går ann å få bedre lyd på CD, men spørsmålet er jo hvor høyt opp i pris må man.

Et annet relevant spørsmål er jo hvorvidt en multispiller til for eksempel 15k er dårligere enn sine CDspillerkonkurrenter.

Med andre ord gjør jeg det vel bare enda vanskeligere for deg her, så jeg tror det beste rådet jeg kan gi deg er å trekke fokuset bort fra formatene og kjøpe den spilleren du liker.

Husk også på at det går ikke bare ett år også er det i hovedsak bare SACD og DVDA på markedet. Så da spørs det hvor lenge du regner med at spilleren skal være i tjeneste hos deg.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er vel ikke så lett å finne ut hvor høyt i pris man må gå for å få tilsvarende kvalitet som på SACD...

Men er en cd-spiller som ligger i samme prisleia som 2910 veldig langt fra SACD-kvalitet? Altså en cd-spiller til rundt 6-7000,- (evt en brukt spiller som opprinnelig koster mer)...

Eller for å gjøre det litt klarere: Kan man finne en cd-spiller til 6-7000,- (brukt eller ny) som nærmer seg kvaliteten på den SACD-avspillingen man får med 2910?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke, men du bør bruke litt tid på å teste. For eksempel Pioneer, Sony, Marantz, Arcam og Thule.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du her vel rett. Skal se og høre litt rundt på egen hånd... Takk for hjelpen, Snickers.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp siste nummer av "Fidelity" og les denne tråden:

http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=14902

Sonyen har vært til salgs i Oslo for under 8K. Sjekk Absolute HIFI.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •