Pioneer DV-575A vs. Samsung DVD-HD745

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer DV-575A vs. Samsung DVD-HD745

Pioneer DV-575A vs. Samsung DVD-HD745, ikke langt fra hverandre i prisen disse to. Hvis man ser bort i fra at HD745 har DVI kontakt, hvordan er disse spillerne sett opp mot hverandre?

Tenker spesielt på:
    - Bildekvalitet
    - Lydkvlitet på vanlig CD
    - DivX (kompatibilitet, subtitles etc)
    - Brukervennlighet
    - "Hands on" kvalitet

Ola

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt min Pioneer DV-575A en stund nå, fungerer meget bra synes jeg. Spiller de meste av divx/xvid Kjenner ikke til den andre du nevner her. Pioneer er jo kommet best ut i klassen flere steder også... Mye for pengene ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt en Samsung HD-935 og har i dag Pioneer DV-575. Min erfaring med nevnte Samsung gjør at jeg nok ikke kommer til å vurdere Samsung om igjen. Mer om det i en annen tråd....
    Jeg er godt fornøyd med min 575. Spesielt det at den leser så og si hva du enn skulle finne på å putte inn i den. Den spilleren som jeg ser som alternativet måtte være Denon DVD- 1910. Denne har et enda bedre bilde og den har DVI. Det eneste jeg vet den er dårligere enn Pioneeren på er nettopp det at den er mer kresen på platene, og det er grunn god nok for meg til å holde på min 575 en stund til.

Active Idiss sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en 575 sjøl og er veldig fornøyd eneste minuset er at den ikke har iLink eller bakbrunnsbelyst fjernkontroll. Ellers er det en konge spiller til den prisen 8)

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er på utkikk etter en DVD spiller i denne prisklassen. Skal kobles til en projektor, antakeligvis en Panasonic PT-AE700.

Hvem av Pioneer DV-575 og Denon 1910 gir best bilde ut på komponent?

Og er det en merkbar WOW forskjell?

Tenkte å bruke komponent en stund, da har jeg kabel til det liggende.

Grimstad: Du som har Pioneer'n , hvordan syns du den virker kvalitets messig? Da tenker jeg på støy fra drivverk, om dvd-skuffa kommer raskt ut, hvor raskt en cd/dvd starter, sånne ting.

Hvilke signaler kan DV-575 gi ut på komponent? 576p/i 720p/i?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem av Pioneer DV-575 og Denon 1910 gir best bilde ut på komponent?

Og er det en merkbar WOW forskjell?
    Jeg har selv hatt disse to dvd-spillerene samtidig. Har AE700, men har ikke testet 1910 via DVI ennå. Via komponent så jeg ikke noe forskjell i det hele tatt på disse to faktisk. Begge to viser et veldig bra bilde til prisen.

Valgte 1910 utelukkende fordi den har DVI. Vil teste ut dette etterhvert også.

Når det gjelder støy på disse durer det godt i begge drivverkene. Ikke uvanlig i denne prisklassen? Pioneeren synder faktisk litt mer enn 1910 her.

Forøvrig synes jeg ingen av disse duger som cd-avspillere, men det er en annen tråd. Som bildekilder holder de lenge dog.

Setter man disse to spillerene oppå hverandre ser Denonen heller rå ut

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TomH
    Grimstad: Du som har Pioneer'n , hvordan syns du den virker kvalitets messig? Da tenker jeg på støy fra drivverk, om dvd-skuffa kommer raskt ut, hvor raskt en cd/dvd starter, sånne ting.

Hvilke signaler kan DV-575 gi ut på komponent? 576p/i 720p/i?

Jeg ser flere klager over at Pioneeren støyer litt. Jeg kan ærlig talt ikke høre noe fra min spiller. Den virker bra kvalitetsmessig synes jeg. Den kan være litt treg fra du trykker på eject til skuffen kommer (4-5 sekunder) Men selve filmen starter nesten med en gang hos meg.

Den gir kun ut 576 i/p

Jeg har også prøvd flere andre dyrere spillere og spesiellt 2910/3910 imponerer meg. Men det er først og fremst bildestøyen, fargene og roen i bildet som blir bedre. Selve skarpheten synes jeg er omtrent den samme.

Det som allikevel får meg til å beholde min 575 er at den spiller alt. Jeg tenker da først og fremst på hjemmebrent. En venn av meg har også både 1910 og 575 og han har beholt 575 bare på grunn av dette. Ca hver 3. plate må han ta i Pioneeren fordi Deneonen ikke tar den. Jeg håper derfor på en Pioneer med Denons bildekvaliteter og håper på sikt å kunne få både i pose og i sekk

Newcomer steinarj sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også Pioneer DV-575A. Kjempefornøyd.

Mater projektoren med progressive komponent signaler, og bildet er fantastisk.

Jeg kjører med MTZ-firmware, som gir 30 karakter pr tittel på mp3/divx etc..

DVD-spilleren leser leser også mp3 filer fra DVD+/-R plate. Vet at dette ikke funker på alle andre spillere.

Jeg har heller ikke hørt noe til støyen som jeg har lest om her i forumet.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå gjelder jo denne tråden Pio 575 og Samsung 745. Etter det jeg skjønner anbefaler de som har testet Samsung 945 og 745 sistnevnte, da den gir mer "value for money".

Har selv også testet 575, og synes ikke det var veldig stor forskjell på bildet i komponent sammenlignet med min 2910. 745 har jeg desverre ikke testet, men dersom testen av jfinneru holder vann (og det pleier de å gjøre :wink: ) så skal ikke 745 være spesielt dårligere der.

Men 745 har DVI og for min del synes jeg det kan være en ide nå å kjøpe en spiller der en har mulighet både til analog og digital kobling. Min erfaring etter å koblet opp DVI ut fra 2910 har ihvertfall gjort at komponentkabelen har blitt ubrukt etter DVI kom på banen.... :wink:

Mitt valg; du vet hva du får med 575, men jeg ville muligens kjøpt Samsungen dersom det kun stod mellom disse to. Dette pga muligheten for DVI senere..... Dersom du, som Grimstad her, spiller mye brente plater, og kun har planer om å bruke komponent fremover, ville valget ha falt på 575.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Saken er at jeg har en Yamaha S510 stående (komponent ut med prog.scan), så da er det kanskje ikke så mye vits å gå å kjøpe en 575, da jeg ikke spiller av spessielt mye brente plater. S510 har jo ikke dvi ut.

Tror dere det er stor forskjell på bildekvaliteten på komponentsignalet på S510 og 575?

Hvis ikke bruker jeg bare S510 frem til jeg får råd til å anskaffe meg en dvd-spiller med DVI ut samt lang nok DVI kabel.

Får vel spare til en 2910 da.... :roll:

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ikke bruker jeg bare S510 frem til jeg får råd til å anskaffe meg en dvd-spiller med DVI ut samt lang nok DVI kabel.
    Hva synes du om bildekvaliteten på spilleren du har nå da? Er du fornøyd? Om det vil blir litt bedre med 575 har vel ikke så mye å si hvis du fortsatt er fornøyd med spilleren du allerede har.

Med mindre du synes bildet er helt på trynet nå ville jeg ventet og kjøpt en spiller med digital bildeutgang.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare et lite problem... S510 står hos foreldrene mine for tiden, og projektoren har jeg ikke enda.... :lol: :roll:

Brukte den mot en TW10 med s-video en gang i tiden, og bilde var helt greit da, så jeg overlever kanskje en liten stund med den..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •