Dyr DVD eller CD/DVD kombinasjon??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dyr DVD eller CD/DVD kombinasjon??

Hører mye på musikk, har hjemmekino i stereo og ingen planer om forandringer der. Skal kjøpe Panasonic PTA-E700 og kunne trenge dvi/hdmi utgang.

Vil ha best mulig lyd, det er nok hovedprioriteten, men også best mulig bilde (ja, pose og sekk :wink: )

Budsjett 10 000.

Satt stor pris på HJELP!!

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Denon 2910 selv. Den har veil. 6.500,-
    Forskjellen mellom Denon 2910 og 3910 skal i hovedsak være den analoge lyden.
    3910 koster 10.000 veil.

Jeg har hatt 3910 på hjemlån i mitt anlegg for å teste om lyden var så mye bedre enn på 2910.
    (På bilde påståes de å være så og si identiske, og jeg opplevde dem slik også, bortsett fra DPIC funksjonen i 3910)
    Konklusjonen på mitt anlegg ble at jeg kunne så vidt høre en minimal forskjell på spillerne, men ikke så det forsvarte prismellomlegget.

Ut fra det vil jeg nok satse på en egen cd-spiller og beholde dagens 2910.

Anlegget mitt er:
    Yamaha RX-V1400
    Dali Suite 2.8
    Denon 2910

Kan også ta med at jeg før hadde en Yamaha DvdS550 spiller til 2.000,- veiledene.
    På mitt anlegg merket jeg heller ingen natt og dag forskjell mellom denne billige spilleren og Denon 3910.
    Det er en forskjell mellom DvdS550 og 2910, og igjen en forskjell mellom 2910 og 3910.
    Men, disse trappetrinnene er veldig små.
    Jeg AB-testet alle disse spillerne samtidig med helt like sett monsterkabler.

Var jeg deg ville jeg funnet en cd-spiller i prisklassen 3.500,- eller der omkring. Så deponert på den og en Denon 3910.
    Med mindre 3910 så gruser cd-spilleren ville jeg vurdert å kjøpe Denon 2910, og en seperat cd-spiller.

Nå skal det også taes med at jeg kun har erfaring med Denon 2910 og 3910 som har DVI/HDMi utgang.
    Det finnes sikkert andre anbefalinger andre kan komme med her på en DVI/HDMi spiller, og hvis det blir anbefalt en god dvdspiller til f.eks 5.000,- så har du 5.000,- igjen til å bruke på cdspiller.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, jeg har Pioneer DV-575 nå. Har du noen formening om forskjellen i bildekvalitet fra denne med komponent kabler opp til 2910 med dvi/hdmi utgang? Hvis ikke denne forskjellen er enorm, dvs verdt 6500, kunne jeg brukt resten på cd spiller...

Newcomer An-Ro sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 3910 selv og kan ikke annent enn å anbefale den på det sterkeste. Jeg har også testet den mot 2910 slik som Tor, både med denonlink, coax og analog. Denonlink er helt genialt, men da trenger du selfølgelig en forsterker med denonlink inngang. Videre er det analoge signalet fra 3910 et godt hakk bedre enn 2910. Jeg syntes at 3910 hadde bedre oppløsning og mer detaljer enn 2910. Skulle man som Tor sier gå for 2910 for så å kjøpe en cd-spiller som er bedre enn 3910, må du nok ut med en god slant mer enn 10.000 riksdaler. Mitt råd er i allefall å gå for 3910.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    For vurdering av bildedelen kan denne tråden muligens være av interesse.
    http://www.avforum.no/forum/viewtopi...879841#6879841

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hjelpa Tor!!

Har etter å ha lest linken bestemt meg for å beholde Pioneeren og gå for en todelt løsning med dedikert cd spiller.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen mellom bilde på Pioneer dv-575 og en Denon 3910 (eller 2910 dersom de er så og si identiske der) er etter min oppfatning svært stor.
    Dette er erfart med begge spillerene koblet via komponent til en Infocus 4805 projektor. (Testet hos kamerat av meg)
    Etter å ha sett forskjellen med egne øyne vil jeg aldri komme til å satse på min Pioneer som bildekilde sammen med en projektor.
    lydmessig er det også svært store forskjeller, da særlig med analog tilkobling. Min mening er at man ikke får en bedre cd lyd og bilde til 10 000 kroner enn med en Denon 3910. Man skal nok måtte betale ganske mye for en cd-spiller som er bedre enn 3910. Tipper at man må over 7000 kr...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper du f.eks Cambridge 640C har du jo 7000,- til dvdspiller.Hadde store planer om å få testet 640'en mot 2910 og 3910,men fikk bare testet mot to Cambridge dvdspillere.Her grisebanket ihvertfall 640 dvdspillerne.Har veiet for og mot lenge selv,men fant ut at det er enklere å bytte en enkeltstående dvdspiller siden det skjer en raskere utvikling på den fronten.I tillegg har jeg gitt f... i sacd/dvdaudio foreløpig.

Dere som mener det må brukes minst 7-10 tusen for å få en bedre cdspiller enn 3910.Hvilke cdspillere har dere da testet mot?Kanskje jeg må levere inn Cambridgen igjen :wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •