Hjelp til å velge dvd-spiller.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til å velge dvd-spiller.

Trenger litt hjelp med å velge ny dvd-spiller.

Siden jeg har brukt htpc di siste åra har jeg ikke fått med meg hva som er bra osv av dvd-spillere.

Jeg har satt ett tak på 30k, det skal dekke dvd-spiller og evnt. videoscaler. Skal kun brukes til film.
    Har en zanyo z2 og monster dvi-m 500 kabel. Men til sommeren blir det nok en optima h77.
    Noen som har noen ide om hva som kan være bra for meg?

Eneste spilleren jeg har sett på er denon 3910.

Active Tomtom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for en 3910. Da har du bare brukt 1/3 av budsjettet ditt, og scaleren er så god at du ikke trenger en ekstern.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom spilleren kun skal brukes til film, så vet jeg ikke om det er tjent med å kjøpe noe dyrere enn en Denon.

Du kan undersøke Primare i samme prisklasse også. Tror den heter DVD26 eller noe slikt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blei en Denon 3910. Fikk levere den tilbake hvis jeg ikke var fornøyd.
    Skal teste den ut i helga.

Tomtom: så du mener det ikke har noe får seg å legge til en dvdo eller keydigital scaler?
    Jeg er ute etter optimal bildekvalitet.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Correct me if I'm wrong, men så vidt jeg har forstått er billeddelene i 3910 og 2910 så godt som identiske, så om du kun skal ha billedkvalitet er 2910 vel ca 3 lapper billigere enn 2910. Etter det jeg har forstått er det lyddelen og drivverket som er mer påkostet i 3910 (pluss et par jallafunksjoner på billedkorrigering som gjør mer skade enn nytte). Sjekk tråden for 2910/3910, så finner du nok mye info om forskjellene på de to spillerene.

har selv 2910 og er meget fornøyd. Tar lyden digitalt ut til eksten DAC uansett, så er ikke så opptatt av lyddelen (som for øvrig er helt ok)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PRimare V26 er det ganske tåpelig å velge om man skal ha en spiller som kun skal brukes til dvd. Den har ikke DVI/HDMI f.eks.

Lydkvaliteten via analogutgangene er visst heller ikke noe å hoppe i taket av. 3910 er visst hakket bedre i følge de som har hørt begge.

Man får også DVD-A og SACD som en bonus på 3910.

Edit: V26 skal visst ha for at bildet blir ganske bra via VGA-utgangen-

Uansett hadde jeg nok valgt 3910 om jeg skulle hatt dvd-spiller i den prisklassen. Bare pass på drivverkene i Denon, de har det med å dure/støye en del. Det har jeg selv opplevd, og flere andre.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb
    Correct me if I'm wrong, men så vidt jeg har forstått er billeddelene i 3910 og 2910 så godt som identiske, så om du kun skal ha billedkvalitet er 2910 vel ca 3 lapper billigere enn 2910. Etter det jeg har forstått er det lyddelen og drivverket som er mer påkostet i 3910 (pluss et par jallafunksjoner på billedkorrigering som gjør mer skade enn nytte). Sjekk tråden for 2910/3910, så finner du nok mye info om forskjellene på de to spillerene.

har selv 2910 og er meget fornøyd. Tar lyden digitalt ut til eksten DAC uansett, så er ikke så opptatt av lyddelen (som for øvrig er helt ok)
    Vel.. jeg så på nett at bildedelen var identisk. Men når jeg kom på hifiklubben så de at komponentene var MYE bedre i 3910. Føler vel egentlig at det var bare "bs".

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det kommer litt an på hvem hos HFK du snakker med, jeg gjorde det ganske klart at jeg KUN var opptatt av billeddelen, en sa at da var det ingen vits i å bruke tre lapper ekstra på 3910 da billeddelene var så godt som identiske, mens en annen sa at det var STORE forskjeller. Jeg kjøpte i alle fall 2910 og er strålende fornøyd, men sammenligningsgrunnlaget mitt er nok ikke det største. Drivverket lager av og til litt lyd, ikke noe du hører når det er annen lyd til stede, men noen vil sikkert hevde at det har mye å si for hvor bra spilleren er.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •