Får 5.0 og ikke 5.1 på DTS på min Denon DVD 900

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Får 5.0 og ikke 5.1 på DTS på min Denon DVD 900

Har sett en del film i det siste og la merke til en ting jeg ikke har lagt merke til før. (Som jeg kan huske i hvertfall).
    På filmer med DTS lyd står det "DTS 5.0" når jeg trykker på audio knappen. (Gjorde dette da jeg først hadde Dolby Digital 5.1 og måtte forandre dette til DTS. På DD står det 5.1, men 5.0 på DTS: Har sjekket alle menyer på Denon DVD 900 og DTS står på "ON". Er ikke flere innstillinger på DTS der. Har sjekka litt mellom DD 5.1 og DTS 5.1 spor på noen filmer og det virker som om subben gjør det samme på begge spor selv om det står 5.0 på DTS. Kan rett og slett ikke huske om det har stårr 5.0 eller 5.1 før, men er det andre her som har Denon som har merket seg det samme? Hva kommer dette av? Vil den ikke sende 0.1 sporet?

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Får 5.0 og ikke 5.1 på DTS på min Denon DVD 900

Sitat Opprinnelig postet av ProtoType
    Hva kommer dette av? Vil den ikke sende 0.1 sporet?
    Visst den ikke sendte 0.1 sporet så hadde du vel ikke hatt signal til sub ? Denon har jeg ikke selv så jeg vet ikke åssen den er ..
    Visst du velger DD istedenfor DTS merker du noe forskjell da eller ?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hører ikke forskjell på sub´en på DD 5.1 eller DTS 5.0. Det merkelige er at på noen filmer så kommer det DTS 5.1 i displayet, mens på andre står det DTS 5.0. (Eks. DTS 5.0 på Below og DTS 5.1 på Jurassic Park III).
    Har prøvd flere filmer med DTS på, og som sagt, noen står det 5.0 på og andre 5.1 når jeg trykker på "audio" på DVD spilleren. Skal høre med en kompis som har en Grundig DVD spiller om det står det samme på hans. Begynner å lure på om spilleren min begynner å ta kvelden?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg prøvd å bytte kabel. Bytter fra optisk til coax. Samme problem. Skjønner ikke dette. Hvorfor viser den 5.0 på noen og 5.1 på andre? Virker som sub´en er der uansett om det står 5.0 eller 5.1...kanskje DVD spilleren ikke er helt med lenger...Har ikke fått testet filmene som viser 5.0 på en annen spiller, skal få testet det i morgen.
    Fint om noen med Denon DVD 900 her kan teste noen av DTS filmene sine og se om det samme dukker opp!

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ProtoType
    Nå har jeg prøvd å bytte kabel. Bytter fra optisk til coax. Samme problem. Skjønner ikke dette. Hvorfor viser den 5.0 på noen og 5.1 på andre? Virker som sub´en er der uansett om det står 5.0 eller 5.1...kanskje DVD spilleren ikke er helt med lenger...Har ikke fått testet filmene som viser 5.0 på en annen spiller, skal få testet det i morgen.
    Fint om noen med Denon DVD 900 her kan teste noen av DTS filmene sine og se om det samme dukker opp!
    Det er vel ikke noe å styre med visst du har signal til alle høtalerene, det kan jo være at det bare er prinbordet ditt i Denon som har tatt kveld, trenger jo ikke bety noe mer enn at du fysisk ikke ser 1 tallet :?:

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe....joda, bare irriterer meg så grensesløst at den viser 5.0 eller 5.1 ettersom hvilken film jeg prøver! Hadde det vært noe galt med printkortet hadde den vist 5.0 hele tiden og ikke 5.1! Er sikkert ikke noe som er galt annet enn at den kanskje ikke viser riktig på alle filmer, det er det psykiske som er der som plager meg! Er det 5.1 så skal det stå 5.1 i displayet og ikke 5.0! :cry:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo være at filmen er spilt inn i 5.0.

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Har Dts 5,0 spor da ?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulven
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Har Dts 5,0 spor da ?
    http://www.google.com/search?sourcei...mp;q=dts+5%2E0

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen her som har Below og kan teste hva som dukker opp når du trykker audio? Underworld også får jeg bare opp 5.0, mens Alien vs. Predator gir 5.1.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet litt mer mellom DD og DTS sporet på T2 Ultima edition og kan ikke høre noen forskjell på sub´en på noen av lydsporene. Virker som om 0.1 kanalen er der på DTS, selv om det står DTS 5.0 når jeg trykker på audio knappen. Skulle prøve Stargate som har DTS spor, men spilleren ville ikke lese menyen! Dvs, det jeg fikk se var "Studio Canal" introen + noe Kinowelt greier, så ble det svart og ingenting skjedde! Alle andre filmer går helt bra! Prøvde å flashe firmware igjen, (noe jeg har gjort før for å få den sonefri) men det hjalp ikke det heller. Den leser DVD-R og DVD+R helt greit. Tror spilleren begynner å ta kvelden...rart egentlig da jeg kjøpte den i 2003. Det jeg bare ikke skjønner er hvorfor den på noen filmer viser 5.1 og på noen ikke! Og Stargate har den lest uten problemer før! Merkelig merkelig dette her...

Noen som vet hva som kan være feil her? Garantien gjelder vel ikke lenger hvis jeg har gjort den sonefri selv? (Via CD-R og instruks).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •