SACD endelig over DenonLink?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SACD endelig over DenonLink?

Fant tilfeldigvis denne linken når jeg satt og leste på prisjakt.nu.

http://www.audioholics.com/news/pres...nkSACDDVDA.php

Denon Digital Link Receives Approval for SACD Transmission!
    Posted Thursday, January 27 2005, by gds

Pine Brook, NJ, January 27, 2005 - Denon Electronics, one of the world’s premier manufacturers of high-quality home entertainment products, today announced that its proprietary Denon Link digital interface has been approved for transmission of Super Audio CD (SACD) signals by Sony and Philips, developers of the SACD format, under the new and upcoming SACD 2.0 specification

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: SACD endelig over DenonLink?

Sitat Opprinnelig postet av Vimes

Pine Brook, NJ, January 27, 2005 - Denon Electronics, one of the world’s premier manufacturers of high-quality home entertainment products, today announced that its proprietary Denon Link digital interface has been approved for transmission of Super Audio CD (SACD) signals by Sony and Philips, developers of the SACD format, under the new and upcoming SACD 2.0 specification
    Jøss! Endelig.

Når kan jeg oppgradere min DVD-3910 mon tro...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: SACD endelig over DenonLink? NEI!

Sitat Opprinnelig postet av Vimes

Snakk om å skape falske forhåpninger:

ADDENDUM TO NEWS RELEASE REGARDING ADVANCE APPROVAL OF DENON LINK INTERFACE FOR THE UPCOMING 2.0 SACD SPECIFICATION

All SACD players currently in the marketplace fall under the existing 1.3 SACD specification, for which the Denon Link digital interface has not yet been approved. Negotiations to obtain 1.3 specification approval for the Denon Link are still underway. Meanwhile, Sony and Philips, the developers of the SACD format, have announced that the next generation of SACD products will fall under a new 2.0 specification, for which the Denon Link interface has been approved in advance.

Advance approval of Denon Link for the 2.0 specification means that when products that meet this specification begin to reach the marketplace, which is expected within 12 to 24 months, the Denon Link will be an immediate option for high-quality digital signal transmission capability. The Denon Link will share approval of the 2.0 SACD specification with other digital transmission methods, as well as a more technically robust DTCP (Digital Transmission copy protection) protocol.

At this time, Denon has no information about the upgradability of current 1.3 specification SACD products to the upcoming 2.0 specification. Information about upgradability is not yet available due to unknown technical requirements not yet finalized by Sony/Philips.

Kommer min DVD-3910 noen gang til å levere SACD over Denon Link? Neppe... :evil: :evil: :evil:

I alle tilfelle så ser det ihvertfall ut om ryktene om en SACD 2.0 spesifiksjon fra en god stunt tilbake (SACD med video/grafikk) ser ut til å være basert på faktiske data...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke bare benytte firewire (i-link) grensesnittet? 3910 kommer vel med begge deler..?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Hvorfor ikke bare benytte firewire (i-link) grensesnittet? 3910 kommer vel med begge deler..?
    Det er ikke noe firewire på min AVC-A1SRA...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Det er ikke noe firewire på min AVC-A1SRA...
    Ifølge postinger på AVS så kommer det en softwareoppgradering for bla 3910 som aktiviserer DL3 om et par måneder.

Den såkalte "SACD 2.0" ser ikke ut til å være noe mer enn oppgradering av standardboken til versjon 1.3 til 2.0; med mindre endringer på krav til platens egenskapewr med hensyn til jitter i RF-signalet og refleksjonsfaktor. Ikke noe grafikk/video som det gikk rykter om i fjor.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •