Denon 1910 vs 2910: progressivt signal på komponent?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon 1910 vs 2910: progressivt signal på komponent?

Hei,
    Håper på raske svar på denne Jeg har i en ukes tid hatt en Denon 1910 på hjemlån og testet den via HDMI mot min Panasonic PT-AE700. Tidligere kjøre jeg komponent fra Pioneer DV656A med gode resultater (men uten prg. scanning). Bildene som 1910 tegnet på mitt lerret over HDMI var bare helt fantastisk!! Jeg prøvde også via prog scan komponent mot min Hitatchi plasma med merkbare resultatforbedringer i bildet.

Jeg har skjønt at DHMI overføringen fra 1910 og 2910 er ganske identisk, men at komponent utgangen gir bedre bilder på 2910. Jeg kommer til å bruke spilleren 50/50 mot lerret og plasma, så gode komponent signaler er viktig for meg. Lyden på CD, SACD, etc i 2910 vs. 1910 vet jeg at er overlegen...men dette bruker jeg spilleren svært sjeldent til. Jeg regner videre med at digital overføringen av lyden via coax også er relativt lik mellom de to modellene.

Så kommer spørsmålet: er forbedringen i komponent overføringen verdt den sinnsyke forskjellen det er i pris mellom disse to produktene? ....og er det noe å hente på Black Level Enhanced (som er den andre grunnen til at jeg evt. vil velge 2910)?

Håper noen har testet disse to spillerne grundig opp mot hverandre og kan dele sin erfaring med meg...

Takknemlig for alle svar!!

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, forskjellen i komponent er ikke verd prisforskjellen nei. 1910 gjør en god jobb både fra dvi og komponent. Det er mer på lydsiden at forskjellene krystaliserer seg. en liten detalj, man kan ikke skru av displayet på 1910. dimmes ned, ja, men skru av, nei. uansett så fungerer 1910 bra. et tips kan være å prøve ut cambridge dv79 og.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1910 har jo noen problemer når det gjelder DVI med forskyvning av bildet. Vet ikke hvor mye man merker til det mot plasma? Det er i alle fall irriterende for min del, da jeg ikke kan bytte kilde uten å få en svart kant ett eller annet sted på lerretet. Bildekvaliteten er jeg imidlertid kjempefornøyd med. Har ikke 2910 noe av de samme problemene på overscan / underscan som 1910 har?

Messel

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    problemene på 1910 var vel på de tidlige utgavene. dette er fikset på de nye og som firmware oppgradering på de "gamle". måtte selv vente før jeg fikk en til test grunnet dette
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med underscan på 1910 er fremdeles tilstede. Min er oppgradert til versjon 1.10 eller 1.11.

Messel

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for veldig raske og betryggende svar. Underscan problematikken har jeg lest endel om og kommet til den konklusjon at det er noe jeg må leve med. Dette problemet vil jeg dessuten ikke merke noe til på plasmaen all den tid jeg kun kjører progressiv komponent der.

da ser det ut som om jeg har spart over 4000 kroner i dag, som kanaliseres mot Denon 2805 og en M&K Xenon 35 høytalerpakke. Dette begynner å bli gromt!!

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv planer om å kjøpe denon 1910.
    Kan noen kommentere om dette under/over-scan problemet fortsatt er eksisterende?

Bmw523ia, jeg har samme oppsett som deg, opplevde du noen slags form for hakking på hdmi koblingen?
    Og hvilken kabel brukte du?

Newcomer Festsjefen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg kjøpte nettopp en brukt 1910 på QXL, fikk den nå i mars, og jeg har ikke merket noe til billedforskyvninger. Har koblet den opp mot BenQ 7800 med både DVI og Component (576p) og funker bra hos meg.
    Må ærlig innrømme at jeg ikke har sett noe forskjell på DVI og komponent, men har heller ikke kjørt noe testmateriale for å sjekke det ut. (Fikk nettopp DVE platen i posten, men rakk ikke å teste noe særlig før jeg måtte reise på jobb)
    Har ikke sjekket hva firmware som ligger i spilleren, i og med at billedforskyvning ikke har vært noe tema.
    Det eneste negative jeg har merket med spilleren er at den er litt følsom på "hjemmebrent" har en del DVD med hjemmevideo, og noen av platene tar den ikke, mens de funker greit på PC'en. Så langt gjelder det DVD+ plater, men den tar andre DVD+ plater fra samme bunke, så den "spiser" begge formater.
    Analog lyd har jeg ikke testet, da jeg kjører den på koax oppimot min Marantz SR7500, og det låter supert i mine ører.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •