Finnes det dvd spillere som gir progr scan via scart/rgb?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer Focalmann sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Finnes det dvd spillere som gir progr scan via scart/rgb?

Er temmelig forvirrende dette synes jeg ops:
    Jeg trodde at dvd`en min måtte gi tv`en min progressive signaler, for at tv`en min skal kunne vise progr scan (tv`en min støtter dette via scart/rgb)?

I god tro kjøpte jeg nemlig en komponent kabel som gikk over i scart for å gi tv`en progressive signaler. Når jeg forsøkte dette gikk jeg inn menyen på s-550 og aktiviserte progr.scan. Gjorde det samme på tv. Da kom det ikke bilde på tv`en i det hele tatt. Etter hva jeg kunne forstå kan ikke dvd`en gi annet en YUV (komponent) signaler progressivt, for hvis jeg endret til RGB (som tv`en kan benytte) så gikk det ikke an å skru på progr.scan :!:

Jeg kom da frem til at jeg må ha en dvd-spiller som kan levere progr.signaler via scart/RGB, og ringte nå til Hi-Fi huset (Andrè).
    Beskjeden jeg fikk var at det ikke eksisterer noen dvd-spiller som leverer dette!?

For å gjøre forvirringen komplett fikk jeg beskjed om at så lenge tvèn har progr.scan behøver ikke dvd`en å ha det for å få progressivt bilde :?:

Gud å dum det går an å føle seg :lol: Noen som kan hjelpe?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er riktig at det ikke finnes DVD spillere med progressiv RGB over scart. Grunnen er at RGB over scart ikke støtter den høye båndbredden. En del TV'er vil bli ødelagt hvis man prøver å kjøre inn et slikt signal. Derfor er progressiv RGB 'forbudt' via scart.

Noen fabrikanter lager en kvasiløsning hvor komponentvideo (progressivt og interlaced) kan overføres via scart. Dette er heller ikke etter scart spesifikasjonene. Dette gjøres antakelig fordi man ønsker å spare, eller ikke har plass til, separate komponentvideo innganger.

Jeg tipper det er dette TV'n din støtter. Altså progressiv komponentvideo via scart, og ikke Progressiv RGB.
    Du trenger i så fall en komponentkabel som du kobler til en modifisert scart adapter. Du finner sikkert et skjema i TV manualen som forteller hvilke pinner i scartkonntakten som skal benyttes.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •