Philips 963SA (DCC)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips 963SA (DCC)

Noen som har prøvd seg frem noe med DCC justeringene? Hva har dere havnet på? Noen erfaringer?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DCC = Digital Crystal Clear?

Jeg har funnet ut at det beste er å sette disse til minimum. Jo mere "effekt", jo mere artefakter i form av edgde enhancement og skygger rundt objekter.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har alle disse, Crystal Clear, True Life osv. på 0, har bare brukt gamma, den er på plus 1 hos mig.....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde og sette dem på samme som deg Niels, og det ble bedre enn det var.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger denne inn sånn litt anonymt her : jeg har fått en One-For-All 7562 fjernkontroll, så hvis der er noen der ikke får deres 963SA regionsfri etter firmware oppdateringer kan de låne denne av mig.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spilleren min "hakker" litt innemellom, virker nesten som den stopper og holder bildet litt før den fortsetter, og noen ganger når dette skjer hopper den lengre ut i filmen. Har du vært borti det Niels eller noen andre? Virker ikke helt stabil.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nej, jeg har aldrig hatt dette problem. Er det bare på noen filmer kan du prøve å polere den plate og se, dette har gjort underværk for noen.
    Min ville ikke spille xxx, og litt etter låste den sig. Den var på service og fikk skiftet AV-kortet, sagde de da, og da leste den alt igjen.
    Ellers prøv forsigtigt å rense laseren med en liten vattpinne.
    Skal se om jeg kan finde noe om det andre steder....

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen av dere som har grønne striper på venstre siden av bildet? Disse er nesten ikke synlige, men kan sees av og til. Det finnes flere løsninger på dette, bla å fjerne en motstand. (Noe jeg nok kommer til å gjøre)

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen striper hos mig med RGsB firmware på mine 2 spillere, men det er da muligt jeg er blind også. Den tredje vet jeg ikke, den venter jeg én av dagene.
    Én av spillerne skal avløse min Panasonic oppe i stuen sammen med tv´et, skal sjekke da....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke noen striper på min heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Nej, jeg har aldrig hatt dette problem. Er det bare på noen filmer kan du prøve å polere den plate og se, dette har gjort underværk for noen.
    Min ville ikke spille xxx, og litt etter låste den sig. Den var på service og fikk skiftet AV-kortet, sagde de da, og da leste den alt igjen.
    Ellers prøv forsigtigt å rense laseren med en liten vattpinne.
    Skal se om jeg kan finde noe om det andre steder....
    Spiller bare nye plater og spilleren har vært sånn siden den var ny. Prøvde den ikke før jeg la inn RGsB firmwearen, og tror ikke jeg la den inn helt etter boka heller, med ikke og bruke eject knappen og power off osv. Kan det ha noe og si? Er det noe vits og legge den inn på nytt?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror egentlig ikke det er derfor du har problemer, men forsøk, legg inn 0.24 firmware, spill de plater du vet skaber problemer og se.
    Der må være en anden årsak, og det er stadig min formening at det har noe med laseren å gjøre på én eller anden måte.
    Noen plater, helt nye og ripefrie kan plutselig ikke leses, den søker og søker etter TOC, oppgiver og spytter platen ut. En anden plate kan fungere perfekt.....
    Min 963SA no: 2 har en tendens med ikke å velge sacd sporet først som den skal. Den velger cd spor og i displayet kommer ikke engang sacd muligheten opp. Dette kan ha flere årsaker, og jeg skal teste igjen, men jeg tror den har blitt bedre på dette etter noen dager i mitt hjem, vet ikke hvorfor.
    Jeg fikk en mail fra Philips hvordan man re-setter spilleren totalt, noe med å holde inne play og eject knappen, og da rive ut strømkablen, men må lige sjekke den mail igjen.
    En svenske havde succes med å polere platen med oppvaskmiddel, da ville hans lese den igjen !
    Nå, som sagt, prøv 0.24 firmware, og legg da inn RGsB igjen, når spilleren da spytter ut platen, skub til plateskuffen så den kjører inn, viser NO DISC i displayet, og slå spilleren av.
    Har du ikke 0.24 firmware, mail mig og jeg sender den til dig....

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis noen trenger å gjøre 963SA regionsfri igjen kan de låne min One-For-All 7562 fjernkontroll til dette. Denne returneres da bare etter bruk....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er di modene du har gjort bare på lydsiden Niels? Evt vet du om noen mod som forbedrer på bildesiden?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, bare lydsiden. Har set litt på de franske sider med modder, bl.a. var der en mod der skulle eliminere et kjent problem, nemlig at dårlige filmer ser dårlige ut og gode ser fine ut, denne havde jeg lyst på. Men, da må man ha tak i et print de franske gutter har laget og de svarer ikke på mail, så kanskje prosjektet ikke eksisterer "i produksjon", vet ikke.
    Så for tiden har jeg oppgitt dette, og jeg tror egentlig heller ikke jeg tar det opp igjen, konstruksjonen så også litt vanskelig ut for mig.....
    Oppgradering fra LCAudio er lett nok å utføre, bare sørg for å ha en liten loddekolbe, og en hånd der ikke ryster når opampen skal loddes, benene på denne er meget små og det er lett å kortslutte to ben....
    Spiller nu på min 963SA no: 2, denne er original. Ja, spiller cd på den gjør jeg ikke, jeg bruker platespiller, for lyden på 963SA i original stand er ikke bra altså. Venter fortsatt på at min kjære moddede skal komme tilbake.....

Du finder Le Module her : http://www.homecinema-fr.com/laric/963HCFR.html
    Der skulle også være en engelsk oversettelse, men den finder jeg ikke i farta...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så interesant ut det Niels men sliter litt med fransken, så hvis du har linken på engelsk hadde det vært kjempe.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nej, vet ikke hvor den er, men du kan lage din egen, gå inn på Altavista translator, den oversetter siden til hvadsomhelst, da kan du lagre den....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SDI Pro Modification kit for BT601 protocol MPEG decoders. BT601 is much less common than the BT656 protocol, these boards will allow previously un-modifiable DVD players to be upgraded with an SDI output. Single SDI output is standard. £149.00 In stock for some models. Contact us

Sett dette Niels?Leveres til 963SA

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, har sett det, men jeg vet ikke om der er noe å hente ved det.
    Du kan se på dvdupgrades også, de holder til i Sveits de har masse rare greier til 963SA, bl.a. et NTSC progressiv kit !

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å informere så ble "grønn stripe" modden gjort på min spiller nylig. Resultatet var at de grønne stripene som var på høyre og venstre side nå er borte.. (Btw. disse kom etter firmware oppdateringen første gangen)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •