Philips DVP720SA vs. Pioneer DV-575A

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips DVP720SA vs. Pioneer DV-575A

Philips DVP720SA og Pioneer DV-575A har jeg fortstått slik at har mer eller mindre samme innmaten (i tillegg til Yamaha DVD-S550). Det som virker til å skille dem er type DVD audio løsninger.

Det jeg ønsker av nesten spiller, er at den kan brukes som en CD spiller uten at TV'en er skrudd på (dvs. at man får god nok statusinfo i displayet) og at den har resume på ca. 5 DVD-Video filmer selvom enheten skrus av.

DVP720SA koster ett par hundrelapper mindre enn DV-575A. Hva er egentlig forskjellene på disse bortsett fra DVD lyd, og er det verdt de ekstra kronene å gå for DV-575A i stedet for DVP720SA?

Edit: BTW, er det noen av disse som støtter DVD+R DL plater?

Ola

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i dag mimret med å skru i stykker følgende DVD spillere

Philips DVP630
    Philips DVP720
    Yamaha DVD-S550
    Pioneer DV575

Kan bekrefte at DVP720 er identisk med Yamaha DVD-S550. Noen vil sikkert si at Yamaha har oppgradert lyddel men det kan jeg avkrefte etter å kikket på alle transistorene og kondenstatorene. Forskjellen er bare at utgangskortet mangler tilkoblet 5.1 utgang, men det er plass til det. DVS at DVD-S550 nok kan lese SACD for dekoderkortet er identisk. (tipper firmware bare har koblet ut den funksjonen)

Tror faktisk DVP720 er på vei ut. Ser den er fjernet fra Philips sin hjemmeside.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig oppgave, det å skru fra hverandre ting var mine foreldres mareritt når jeg var liten og fikk nye leker. Måtte jo finne ut hvordan ting funka

Men hvordan er innmaten på DV-575 vs. DVP720?
    Lurer veldig på om disse egentlig er helt identiske, med likt menysystem osv, eller er det kun chipsettet som er likt, og resten er bygd opp forskjellige?

BTW, DVP720SA ligger fortsatt på sidene dems (www.philips.no), men er under "DVD SACD-spillere" kategorien i stedet for "DVD-spillere". Hvorfor DVP900SA ligger under begge aner jeg ikke... Men ikke første gangen jeg finner "rot" på Philips sine sider.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De var ikke like så jeg sammenlignet de ikke så nøye. DVP630 var også helt forskjellig. Brukte mest tid på å sammenligne 720 og 550 siden de var like.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet både Pioneer 575 og Philips DVP630 (er ikke det den samme som 720, men uten DVD-A/SACD?) og 575 er verdt de ekstra pengene i brukervennlighet alene! Philipsen var etter min smak elendig mht. brukervennlighet (men det er jo litt vane- og smakssak), og i tillegg brukte den svært lang tid på å registrere plata.

Pioneeren er kjapp og brukervennlig og har resume på flere DVD'er, men vet ikke hvor mange. Står ikke noe om det i brukermanualen heller.

Bildekvaliteten testet jeg ikke så nøye på Philipsen, fordi brukervennligheten var så dårlig at den var uaktuell for meg uansett bildekvalitet. Men uten å ha sammenlignet direkte syns jeg ikke den var noe merkbart bedre enn Pioneeren.

Trenger du ikke DVD-A/SACD så skal jo Pioneer DV-470 være samme spiller som 575, men noen mener å se forskjell på disse to.

Pioneer spiller DVD+R DL også, ihvertfall ifølge en test av DV-370 på www.cdrinfo.com .

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er DV-370 og DV-470 hardwaremessige lik DV-575, kun at det er begrenset i HW eller FW? Eller er det spesifikkasjonsmessige reduserte spillere, men kan ha forskjellig hardware?

Tørr dermed ikke stole 100% på at DV-575 tar DL plater uten å vite at det faktisk har blitt brukt DL plater på denne spilleren...
    (jepp, når det gjelder IT-relatert hardware så har jeg lært å være pessimistisk og ikke ta ting for gitt uten å definitvt vite det )

Mener også jeg leste ett sted at Philips DVP630 har noe forskjellig hardware fra DVP720SA, at det ikke bare er SACD som er fjernet firmware messig. Her kan jeg selvsagt huske og ta fullstendig feil.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVP630 og DVP720 er helt forskjellig oppbygd. Forskjellige prosessorer blant annet. Kortene er ikke like i det hele tatt.

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er DV-370 og DV-470 hardwaremessige lik DV-575
    uten å vite 100% så er det forskjell på disse. Jeg har prøvd alle tre hjemme og nå sitter jeg med dvd575 som min egen. Og av dem tre så er 575 klart best. Når jeg kjørte Thin Red Line på 470 så var det noe litt rart med bilde. kunne ikke helt sette fingeren på det, men for meg så virket det som om bilde var dårligere enn med min nå døde gamle panasonic spiller. Med 575 merket jeg ikke noe til dette på samme film og fikk samme kvalitet som på min gamle panasonic. Jeg har brukt RGB over scart på alle sammenligningende.

og brukervennlighet. Har aldri opplevd maken til geniale greier med 575. Men nå har jeg bare prøvd 5 forskjellige dvd-spillere da

Dessuten er ihvertfall 370 10bit og muligens også 470 (jeg så det på en side, men her er jeg ikek sikker) mens 575 er 12 bit.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •