Denon 1910 / Pio575 vs. Denon 2910?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon 1910 / Pio575 vs. Denon 2910?

Sitter nå med hhv. en Denon1910 og en Pioneer 575 i huset, 1910'en ble anskaffet først, og Pioneeren er på lån fra Elkjøp.

Pio'en var en drøm å få i hus mht. menyer / oppsett / muligheter for justeringer fremfor 1910'en, men 1910'en er overlegen billedmessig på progscan (spesielt en god del mindre støy og graderinger)

Jeg kjører prog. komponent inn på billigplasma (QPV SDL), og lurer på hva jeg vil få ved å gå for en 2910 fremfor en av de spillerne jeg har i hus ?

Regner med at demping, chassis, strømforsyning etc er bedre på 2910'en, men gir den bedre bilder?, flere justeringsmuligheter (spesielt fargemessig?), bedre menyer...?

Jeg kommer trolig til å kjøre prog. komponent en stund fremover - hvilke andre gode spillere (gjerne 3-4K) leverer prog over komponent - gjerne vha. Faroudja ?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha DVS-S1500 har Faroudja.

Har du bestemt deg for å beholde QPVision skjermen?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    cambridge dvd77 har progressiv komponent og faroudja chip, rimelig også
    http://www.hifiklubben.com/no/produk...er.htm?id=5813

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Denon 1910 / Pio575 vs. Denon 2910?

Pio'en var en drøm å få i hus mht. menyer / oppsett / muligheter for justeringer fremfor 1910'en, men 1910'en er overlegen billedmessig på progscan (spesielt en god del mindre støy og graderinger)
    Dette stemmer overenst med flere andre brukeres erfaring også.

Jeg kjører prog. komponent inn på billigplasma (QPV SDL), og lurer på hva jeg vil få ved å gå for en 2910 fremfor en av de spillerne jeg har i hus ?
    Avstanden mellom 1910 og 2910 er større enn fra 2910 til 3910 på bildesiden. Også lydmessig er det forskjeller.

Regner med at demping, chassis, strømforsyning etc er bedre på 2910'en, men gir den bedre bilder?, flere justeringsmuligheter (spesielt fargemessig?), bedre menyer...?
    Min mening, ja.

Jeg kommer trolig til å kjøre prog. komponent en stund fremover - hvilke andre gode spillere (gjerne 3-4K) leverer prog over komponent - gjerne vha. Faroudja ?
    Cambridge DV77 har ifølge specsene Farroudja, uvisst hvilken chip.
    Yamaha S-1500 har Farroudja.
    Til å begynne med var det opplyst at også den nye Samsung HD-945 skulle ha Farroudja, dette er senere blitt endret til at den skal ha en Zoran-chip. Hvordan disse er mot hverandre et jeg ikke, men det kommer en test av denne snart....

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar - må se om jeg kan "låne" en Yamaha og/eller en Cambridge også....

Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Yamaha DVS-S1500 har Faroudja.
    Har du bestemt deg for å beholde QPVision skjermen?
    Njaaaaa - skal ta noen telefoner til Deal / QPV over helga - kunne helst tenkt meg å fått opp en ny SDL, for å se om alle disse er plaget med grønnskjær, mulig det kan ordne seg ved å få tilgang til servicemenyer

Blir liksom ikke helt fornøyd, men det det har trolig en del med plasma-bilder generelt å gjøre - ingen av de plasmaskjermene jeg har sett på (foruten Pio foret med 1080i) har vært virkelig gode / hatt spesielt mye bedre bilde enn SDL'en

Hvis jeg blir kvitt grønnskjæret på en eller annen måte beholder jeg den, hvis ikke sender jeg den tilbake

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan en velge PAL / NTSC ut fra 1910'en / 2910 ?

Har ikke funnet dette, men "fant" heller ikke mode-knappen & innstillinger under denne før noen nevnte den her på forumet :roll:

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    man kan velge pal / ntsc ut fra 2910 i hvertfall. er en knapp øverst på fjernkontrollen som heter "NTSC/PAL". og 2910 er en god del bedre enn 575, det er mye å hente (jeg har testet begge på panasonic plasma'en min via komponent) - jeg beholdt 2910'en..

edit: skrivefeil

Newcomer awesom-o sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wintermute
    Kan en velge PAL / NTSC ut fra 1910'en / 2910 ?

Har ikke funnet dette, men "fant" heller ikke mode-knappen & innstillinger under denne før noen nevnte den her på forumet :roll:
    Kan det på 2910. I setup har du output til "NTSC/PAL/MULTI". Så har du en knapp på fjernkontrollen NTSC/PAL, men den kan kun brukes når det ikke er dvd i skuffen. Ha den på multi for best resultat, og ikke la den konvertere f.eks NTSC filmer til PAL output, det blir ikke bra i det hele tatt.

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sålenge filmen som ligger i skuffen er stoppet, så går det bra å bruke knappen på fjernkontrollen..

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,642
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0

Re: Denon 1910 / Pio575 vs. Denon 2910?

Sitat Opprinnelig postet av Wintermute
    ... men 1910'en er overlegen billedmessig på progscan (spesielt en god del mindre støy og graderinger)
    Men, kan dette tolkes dit hen at 575 leverer "bedre bilde" siden man ser graderinger og støy, mens på 1910 blir dette mer uskarpt og blurry?

Det jeg vil fram til er om 575 lettere avslører en "dårlig" bildeframviser og leverer "mer digitale" signaler, om dere skjønner.
    (Komp. prog.scan er jo analogt, men legg godviljen til skjønner dere kanskje hva jeg vil fram til?)

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg veit ikke helt om jeg kan svare på spørsmålet ditt, men la meg komme med et eksempel.

21 Jump Street på DVD (sone 1) er 4:3 fra 1987, og har absolutt ikke fått noen god transfer fra ellers så eminente Anchor Bay.

med prog. scan via komponent viste 575A en del støy, synlige artefakter og blasse farger (og en liten "blur"-effekt over hele bildet).

2910 derimot fikk det til å se så utrolig mye bedre ut. mer smell i fargene, samt svært lite artefakter og støy. dette var en av grunnene til at jeg skjønte hvilken spiller som skulle beholdes.

dette betyr ikke at 575 er dårlig, absolutt ikke. på DVD'er av gjennomsnittelig kvalitet (og over) er den meget god, men på litt dårligere utgivelser er den ikke på samme nivå som 2910 (kan ikke si noe om 1910, da jeg ikke har sett denne).

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,642
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått svar på spørsmålet mitt.
    Slik du beskriver det med sistnevnte eksempel er det ikke tvil om at 1910 er vinneren på bildesiden.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått "ryddet" en god del i fargene på billigplasmaen min vha. Pioneer 575'ens instillingsmuligheter (Chroma etc.) - så da blir spørsmålene:

1) Har alle Pioneers spillere (større enn 575'en) like gode justeringsmuligheter mht bilde og farger ?

og

2) Har Denon 2910 justeringsmuligheter for bilde/farger på linje med 575'en (Gamma, Hue, Chroma, etc..)

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette betyr ikke at 575 er dårlig, absolutt ikke. på DVD'er av gjennomsnittelig kvalitet (og over) er den meget god, men på litt dårligere utgivelser er den ikke på samme nivå som 2910 (kan ikke si noe om 1910, da jeg ikke har sett denne).
    Det viktigste for meg er at den viser moderne filmer tilfredstillende! og 2910 er jo utrolig mye dyrere så det skulle bare mangle liksom.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si jeg er skuffet over 1910's bilde via komponent. Synes Yamaha's 550 var minst like god, hvis ikke bedre. Nå venter jeg på dvi kabel så får vi se da om den får rettet på inntrykket...

Når det gjelder skalering så skalerer den ikke fra 576 til 480 eller omvendt. Kun fra disse oppløsningene til 720p eller 1080i. Ergo må man kjøpe filmer med 480 oppløsning hvis man vil ha det ut fra 1910. Den skalerer også kun via dvi.

Dessuten irriterer det meg at jeg må stoppe filmen for å gå inn i menyen på dvd-spilleren.

Mvh

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runar
    Det viktigste for meg er at den viser moderne filmer tilfredstillende! og 2910 er jo utrolig mye dyrere så det skulle bare mangle liksom.
    denon 2910 er bedre også på nyere utgivelser. mulig jeg ordla meg litt galt, det var ikke meningen å si at 575a er like bra på nye utgivelser som denon 2910. forskjellene er bare mye større på eldre og dårligere utgivelser enn på nyere.

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    denon 2910 er bedre også på nyere utgivelser. mulig jeg ordla meg litt galt, det var ikke meningen å si at 575a er like bra på nye utgivelser som denon 2910. forskjellene er bare mye større på eldre og dårligere utgivelser enn på nyere.
    neida..jeg forsto deg riktig. Klart 2910 er bedre, den er tre ganger så dyr. Men poenget mitt er jo at svært mange er godt fornøyd med bildekvaliteten via prog scan på 575.

Og en del kompabilitetsusikkerheter og at Denon 1910 koster mer enn 600kr mer, gjorde at jeg valgte 575. 2910 er jo i en helt annen klasse vil jeg tro.

Active Tomtom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Dessuten irriterer det meg at jeg må stoppe filmen for å gå inn i menyen på dvd-spilleren.
    På 2910 er det bare å trykke på setup, så pauser den filmen automatisk. Trykk setup igjen, så kommer du ut av menyen, og filmer fortsetter.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får bare ett kryss jeg da..

Uansett, tittet litt med dvi nå. Det virker som det er bedre enn komponent. Har ikke fått sett så mye..

Mvh

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare for å legge til en ting til: forskjellen mellom interlaced og progressiv scan var mye større på denon 2910 enn på pioneer 575a hos meg. det har vel noe med at denon'en har DCDi.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •