Momitsu V880DX - Billig spiller som utklasser HTPC'en? - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 12 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 239
    Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det noe jeg kan gjøre selv for å hindre/redusere syngingen i transformatoren (ref. tidligere i tråden)?

Newcomer heddaen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis trafoen er lakkert på kobbertrådene, og den har fått et slag eller noe som har løsnet disse, så kan du prøve å lakke dem på nytt.

Heddaen

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting jeg har oppdaget med min spiller;

Drivverket kager en irriterende lyd når den leser musikk CD'er. Lyden kommer ca. 1 gang i sekundet og er påfallende høy. Den lager ikke den samme lyden når den spiller av DVD. Noen som har tilsvarende erfaringer eller vet hva som kan gjøres mot dette?

Det har blitt nevnt tidligere at det er mulig å bytte hele drivverket. Noen som har prøvd dette?

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en stadard DVD rom som står i. Denne kan fint byttes, bare sett den i en PC først og gjør den sonefri.
    Det er iallefall dette de sier. Har ikke testet selv.

Det var dumt med ulyder og synging osv det skulle være i din. Kanskje en ide og kle den med slike lyd-dempingsmatter som en kler inni PC kabinett med?

K

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Det var dumt med ulyder og synging osv det skulle være i din. Kanskje en ide og kle den med slike lyd-dempingsmatter som en kler inni PC kabinett med?K
    Det er ikke dumt. Det er også en annen mulighet...nemlig å dekke over luftehullene på undersiden. Da kommer det mindre lyd ut. Noen tanker om dette gjør noe for f.eks. varmegang? Tror egentlig ikke det gjør noe, for den blir ikke spesielt varm.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag åpnet jeg min spiller for å sjekke om det går an å bytte drivverk med en standard DVD-rom. Jeg kan bekrefte at det er mulig. Den spiller i hvert fall med annet drivverk. Jeg testet med en gammel Creative 6X DVD-rom.

Det eneste problemet kan vært å feste drivverket slik at det passer perfekt med åpningen. Det er ekstra skruehuller i bunnen som kan brukes i hvert fall.

Jeg prøver også å spørre igjen om det som står i posten over; Tror dere det gjør noe om jeg dekker over luftehullene på undersiden av spilleren? Eneste problemet er varmegang, men jeg ser ikke for meg at den trenger lufting i det hele tatt. Noen tanker omkring det?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøver også å spørre igjen om det som står i posten over; Tror dere det gjør noe om jeg dekker over luftehullene på undersiden av spilleren? Eneste problemet er varmegang, men jeg ser ikke for meg at den trenger lufting i det hele tatt. Noen tanker omkring det?
    Dersom spilleren er designet med tanke på at de hullene er luftehull er nok ingen god ide' å dekke de til.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Dersom spilleren er designet med tanke på at de hullene er luftehull er nok ingen god ide' å dekke de til.
    Det er sant...MEN er den det? Jeg kjenner ingen DVD-spillere som har luftehull.

Hva er det i så fall som blir varmt der inne? Strømforsyningen?

Sigma chippen har ikke engang en kjøleribbe, så den kan det ikke være. DVD-rom'en blir sikkert heller ikke spesielt varm.

Newcomer Njål sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På en del internasjonale forum er Momitsu'en kjent for å fuske hvis den står uten pusterom rundt seg.
    Mangelen på kjøleribbe trenger jo ikke være fordi det er god margin, men kan være slik at de har funnet ut at det går akkurat uten med god nok sirkulasjon, og da sparer de heller de pengene (spilleren er vel ikke akkurat kjent for å være bygd med bedre kvalitet enn nødvendig).

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Det er en stadard DVD rom som står i. Denne kan fint byttes, bare sett den i en PC først og gjør den sonefri.
    Det er iallefall dette de sier. Har ikke testet selv.

Det var dumt med ulyder og synging osv det skulle være i din. Kanskje en ide og kle den med slike lyd-dempingsmatter som en kler inni PC kabinett med?

K
    i utgangspunktet er ikke linux opptatt av soneinndeling i det heletatt uavhengig av hva drevet sier

jeg er også inne på tanken om jeg skal bygge meg HTPC eller enn annen DVD spiller med DVI utgang på...

noen som har sammenlignet MOMO'en med f.eks DENON 2910?? er den et alternativ til den i det hele tatt??

skal brukes på en benq 7800....

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mons_ivar
    i utgangspunktet er ikke linux opptatt av soneinndeling i det heletatt uavhengig av hva drevet sier

jeg er også inne på tanken om jeg skal bygge meg HTPC eller enn annen DVD spiller med DVI utgang på...

noen som har sammenlignet MOMO'en med f.eks DENON 2910?? er den et alternativ til den i det hele tatt??

skal brukes på en benq 7800....
    Så du mener at du ikke trenger å legge inn sonefri firmware i det hele tatt?

Jeg vil tro at bildekvaliteten på en tweaket Momitsu er like bra som på 2910. Eneste fordelen i Denons favør er den funksjonen som heter "cinema black" eller noe slikt. Kan være en fordel på projektorer med mindre godt sortnivå (dette er vel ikke et stort problem med 7800 uansett).

Ellers så tror jeg Denon er bedre på analog lyd. Dessuten er sikkert byggekvaliteten på Denon mye høyere. Momitsu'en er en seriøs plastikk spiller... På mange måter får du nok det du betaler for.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Njål
    På en del internasjonale forum er Momitsu'en kjent for å fuske hvis den står uten pusterom rundt seg.
    Mangelen på kjøleribbe trenger jo ikke være fordi det er god margin, men kan være slik at de har funnet ut at det går akkurat uten med god nok sirkulasjon, og da sparer de heller de pengene (spilleren er vel ikke akkurat kjent for å være bygd med bedre kvalitet enn nødvendig).
    Etter å ha brukt spilleren i hele kveld forsøkte jeg å kjenne etter om den er spesielt varm noen steder... Selve spilleren er ikke varm, men den har et varmt punkt på undersiden. Tror det var ca. der elektronikken til drivverket sitter. Jeg har fremdeles lyst til å dekke over luftehullene.

Hvilke konsekvenser kan jeg vente meg dersom jeg gjøre dette (om noen)? Vil den bare begynne å fuske eller bli ustabil? Kan jeg eventuelt ødelegge noe?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei LL

Vil tro at kjøle effekten av de hullene på undersiden er minimal, fordi det ikke er noen andre hull i spilleren for å lede vekk den oppvarmede luften, så det blir noen serlig stor kjøle effekt av det. Synes egentlig det er rart at du vil tette dem, fordi jeg tror det vil ha minimal støydempings effekt fra driverket.

Edit: Sjekket netop undersiden av Momitsu spilleren min, husket nok feil mht. størrelse og antall kjølehull, det er såpass mange, og over et såpass stort areal , at de er nok med på å kjøle spilleren betraktelig, så jeg vil nok fraråde å tette noen av dem.

På side to i brukermanualen til Momitsu v880 står det
    Install the DVD-V880 on a flat surface with good air circulation. Do not cover or obstruct the ventilation holes on the unit in any way -- the DVD-V880 may overheat.
    http://myweb.hinet.net/home1/alwayso...V880Manual.pdf

Når det gjelder negative effekter av å tette disse hullene, er det vel ingen gode fasit svar på det. man risikerer litt høyere temperatur i spilleren, men hvor skadelig det er for elektronikken og hva som vil skje av feil, er det ikke godt å si. Romtemperaturen rundt spilleren betyr jo også en del, men har ikke sett noen opgitt max verdi for dette for spilleren, så det er vanskelig å si hva man risikerer med å tette luftehullene i praksis.
    Hadde man hatt en maximum temperatur for omgivelses temperarur, kunne man målt hvor høy temperaturen inne i kabinettet ble før og etter at man tetter hullene, og kommer ikke den invendige temp. opp i mer enn max omgivelses temp, er man på den sikre siden.

Tetter du hullene og spilleren blir ustabil, er det jo bare å åpne dem opp igjen. Skulle derimot noen elektroniske komponenter ryke etter at hullene er tettet, som man i værste fall risikerer, kan man kanskje tilskrive det at temperaturen ble for høy, men det er jo ikke sikkert at det var overopheting som var grunnen heller.
    Generellt reduseres levetiden ved høyere temperatur må en del elektroniske komponenter, så det er jo også noe å tenke på.

Vil tro at det å montere på noe lyddempende/absorberende materiale på flatene inne i kabinettet rundt drivverket, vil kunne dempe ulydene mer enn å tette luftehullene, men det vil jo også kunne minske kjølingen noe. Har ikke noen problem med støyen til den momitsu spilleren jeg har , så jeg har ikke testet med støydemping selv, kanskje det lureste ville vært å gjort noe med komponentene som produserer støyen, før man tyr til tetting av hull og/eller annen støydemping.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for et meget bra og grundig svar. Jeg skal vurdere hva jeg gjør...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kommet ny firmware til V880N, den fikser en god del ting...

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kaster ut dvdèn

Hei
    Jeg har et lite problem, når jeg setter inn dvd platen inn i spilleren
    så står det load og deretter åpner den dvd skuffen.

Hva kan dette være?

Heddaen

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Kaster ut dvdèn

Sitat Opprinnelig postet av heddaen
    Hei
    Jeg har et lite problem, når jeg setter inn dvd platen inn i spilleren
    så står det load og deretter åpner den dvd skuffen.

Hva kan dette være?

Heddaen
    Hver gang? Går den inn tilslutt?
    Min tar gjerne å lukker seg igjen med en gang etter jeg har trykket open. Men dette skjer kun under "oppstarten" av spilleren. La den stå i 10 sec etter jeg har trykket "power" knappen så er alt normalt.

Kjelli

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja jeg får ikke dvden til å stå i spilleren, kan den stå i cd modus eller noe slikt?

Heddaen

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den har ikke vert tilsluttet strømnettet på en stund, alt var ok da jrg pakket ned pga byggingen. I dag tok jeg den frem for å teste litt, men den spyttrt ut dvden hele tiden
    Nå står det "no cd" i displayet når det ikke er noen dvd i spilleren,
    tyder det på noe cd modus eller kaller de dvdene for cd.
    Litt forvirret

Heddaen

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja feilen var muligens at den hadde glemt setupet sitt etter en tid uten spenning. Nå er alt ok.

Side 9 av 12 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •