Momitsu V880DX - Billig spiller som utklasser HTPC'en? - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 12 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 239
    Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er nok ikke tvil om at Phillips maskinen forsyner bedre lyd en momien. Noe annet ville vært latterlig.

Kjelli

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frdl
    Nokken her som har bestilt i frawww.momitsu.nl? Sitter og lurer på kva den endelige prisen på momitsu V880N blir med frakt,moms og alt det dillet der.
    Lurer på om eg skal ha den momitsu'n eller bare ta ein PIONEER DV575AS. Det kan jo være like greit, men sia den ikkje har nettverk så kan eg vel heller ikkje oppgradere divx codecen på den? Blir jo rimelig unyttig då sia nytt codec kommer rimelig ofte.
    Jeg har bestilt derfra. Jeg har ikke det totale beløpet enda. Jeg fikk litt kluss i tollen, så levering har tatt litt tid. Jeg får den på fredag.

Mulig disse codec'ene blir oppdatert sammen med firmware oppdateringen, men det kan jeg ikke svare på. Send en mail til Momitsu og spør. Personlig bryr jeg meg ikke om divx uansett.

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var akkurat innom siden til Momitsu, og så de hadde lagt opp en firmware i november i fjor. Den er kun til DX modellene.

Tror ikke jeg har en slik en. Min er kjøpt på ebay i tyskland, til 700-800,- inkl frakt for ca 1 år siden, og har fått klistret på den fengende navnet "Barinwave" på forsiden.

Er det noen hardware forskjeller på DX og ikke-DX modeller? Har hørt noen rykter om bedre DAC og en ny fjernkontrolll Og kan firmwaren trykt brukes på min gamle V880?

Er uansett storfornøyd med min. Uten HDCP (som min plasma ikke har), og custom video setting (som er veldig praktisk på prosjektorer)

Venter, og venter på en slik spiller med WMV-hd chip fra Sigma. Må nok være en slik "rebel" som dette, for å unngå kopieringsbeskyttelsen til Micro$oft.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så er min momitsu i hus.
    Strevde litt med nettverket, men nå er det kommunikasjon til PC og web fra spilleren. Så er det bare å begynne med å lage spillelister på pc'en.
    Glad jeg kan kjøre 720P/1080i via kompoent .
    Hvet ikke om jeg bryr meg om å prøve DVI.
    minus: lyset som indikerer at den er på nettet, den lampa blender meg!

lennon

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha moddet spilleren, og fått testet litt fram og tilbake, er jeg foreløpig veldig fornøyd.
    Eneste minus er at bildet virker å være litt mørkt i forhold til HTPC'n. Leste på AVSForum at utgangssignalet muligens er i svakeste laget, men ordnet seg når man moddet den med det RGB/Bnc-kortet.
    Er det noe i dette?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projektoren må jo stilles inn igjen med den nye spilleren. Bildet skal ende på ca samme "lysstyrke" som før. Men garantert ikke samme kontrast og brightness verdiene som før.

Lennon, sett en liten prikk med svart tape foran den dioden. Den lyste opp halve rommet hos meg her. Sinnsykt med lys en kan få ifra en slik diode forresten.

Kjelli

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vel det som jeg reagerte på, at jeg måtte booste Brightness og Contrast, og på et punkt går det jo ut over sortnivået. Jeg får kjøre gjennom DVE enda en gang, og se hvordan det blir.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk min spiller her forleden. Jeg konfigurerte projektoren og så superbit utgaven av The 5th Element (NTSC). Det så meget overbevisende ut. Brukte HDMI, 720p til Panasonic AE700. Så ytelsen er det ikke så mye å si på.... MEN

Synes ikke byggekvaliteten på den er spesielt overbevisende. Den føles veldig plastikk og responsen er litt treg. Min hadde dessuten fått seg en smell på undersiden. Dette gjorde at skuffen til spilleren satt fast. Etter å ha rettet opp denne bøyen fungerte det greit.

En annen ting jeg merket er av drivverket lager litt lyd, men mest når den spinner i gang en disc. Forøvrig hører jeg en annen rar lyd når spilleren er skrudd på og det er egentlig denne jeg reagerer litt på. Dem er litt vanskelig å beskrive, men den høres ut som en slags liten melodi i en lav pipelyd (det er ikke en melodi altså). Denne er hørbar på litt avstand så lenge det er stille i rommet. Jeg synes dette var litt underlig, så jeg skrudde opp spilleren igjen. Jeg fant ut at lyden kommer fra strømforsyningen...nærmere bestemt fra den store klossen på midten av kortet. Jeg har markert det på et bilde. Jeg lurer på hva dette kan være?? Er det normalt? Har dere andre lagt merke til dette?

Newcomer heddaen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja nå er momitsuen i hus, men jeg har kjøpt usa modellen som er sone 1.
    Er det mulig å få denne sonefri ?.

Heddaen

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heddaen
    ja nå er momitsuen i hus, men jeg har kjøpt usa modellen som er sone 1.
    Er det mulig å få denne sonefri ?.Heddaen
    Du kan endre det inne på en eller annen meny. Min har i hvert fall mulighet for å endre sone. Husker ikke helt hvor det er, men jeg tror min er satt til sone 0 (alle soner).

Tror det er noe som heter "secret menu". Tror det står både i denne tråden og i tråden om Momitsu på www.avsforum.no Du finner det sikkert med et søk.

Newcomer heddaen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk, det var beskrevet litt lenger bak i tråden

Heddaen

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LL, det du hører er synging i viklingene. Det skal ikke være dette, men det skjer avogtil at en transformator synger litt. Eneste løsningen på dette er å skifte den. Dette kan være en følge ettersom den har fått seg en smell.

Jeg og synes den var litt treg, helt til jeg satt i den ekstra kondensatoren og bytte IDE kabelen. Nå er den den raskeste spilleren jeg har hatt. Untatt eject knappen som er og forblir litt treg.

Kjell

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    LL, det du hører er synging i viklingene. Det skal ikke være dette, men det skjer avogtil at en transformator synger litt. Eneste løsningen på dette er å skifte den. Dette kan være en følge ettersom den har fått seg en smell.
    Det er nok det som har skjedd. Jeg har ikke så veldig lyst til å sende den i retur. Gjør denne "syngingen" noe foruten å lage litt lyd? Det er vel ikke så enkelt å ordne dette selv?

Jeg kommer nok sannsynligvis til å modde min også, men har ikke gjort noe på den enda. Spesielt med hensyn til om jeg må sende den tilbake... Den virker forøvrig helt greit ellers, har sett noen film nå.

En annen ting jeg synes var litt rart: Jeg satte costom DVI settings, men dette funket ikke så bra. Fikk ikke bilde på projektoren. Jeg fikk satt bilde tilbake til standard 720p (på display menyen). Eneste problemet er at den nå ikke husker hva jeg har valgt, så hver gang jeg starter den opp på nytt må jeg trykke meg gjennom alle valgene... Noen som kan tenke seg hva det kommer av?

Noen som vet om innstillingen som heter "DVI 720p" kjører på 50 eller 60Hz?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilken oppløsning osv satte du i custom settings? Er du helt sikker på at projektoren din støttet denne oppløsningen?

Den syngingen er som regel ufarlig. Det er strømmen som skaper bittelitt bevegelse i viklingene, slik de skaper lyd. Samme syningen du hører i disse grå "strømhusa" som står rundt omkring. Men den kan nok være irriterendes hvis lyden er høy.

Jeg ville brukt den et par dager og forverres det eller du plages av det så kan du heller tenke på å bytte.

Det skal være en knapp nede på skjermen som du kan lagre innstillingene dine med, du trykker på denne før du hopper ut av set-up menyen?

K

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte custom setting, funnet med programmet som Rolf Hult linket til tidligere. Jeg har sikkert bare gjort noe feil, så jeg prøver nok igjen senere...

Jeg trodde jeg lagret, men mulig jeg har gjort feil. Skal prøve igjen.

Uansett er det litt mye stress å sende den i retur til utlandet. Dette vil jeg ikke gjøre med mindre jeg må (lyden blir irriterende).

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om displayet kan dimmes?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Infocus 4805, men DVD-spilleren er en gammel Sony som absolutt bør byttes ut. Har over tid vurdert å bygge HTPC, men kom over denne spilleren som virker interessant. Men de fleste som er opptatt av denne virker å ha CRT pj. Har i så måte et spørsmål:

Vil denne gjøre "underverker" med en 4805, og må den evt moddes for å brukes mot pj min? Eller er det bedre å satse på en vanlid dvd-spiller mot denne projektoren?

stingray

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Liten stripe med sotfilm :wink:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Jeg tenkte på det, men kan ikke komme på hvor jeg får kjøpt det. Tips?

Edit; Kanskje et noe teit spørsmål, men jeg aner faktisk ikke...

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Jeg tenkte på det, men kan ikke komme på hvor jeg får kjøpt det. Tips?

Edit; Kanskje et noe teit spørsmål, men jeg aner faktisk ikke...
    biltema. Skjær det til og fest det på innsiden av displayet. Vær nøye med å gjøre rent for støv osv først (gjerne med en q-tip med isopropanol/kondensfjerner).

DrE

Side 8 av 12 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •