Momitsu V880DX - Billig spiller som utklasser HTPC'en? - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 12 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 239
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da prøver jeg og legge inn verdiene og ser hvordan det blir.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøver å spørre mine enkle spørsmål igjen jeg.

- Har en projektor (Epson TW200H) med 720p (via component) men ikke DVI inn, hva er mest gunstig rent pris/kvalitetsmessig i forhold til signal fra Momitsuen ? DVI->VGA konverter på spilleren eller component hele veien ?
    (Kan nevne at VGAkabelen jeg har idag er ca 5 meter lang grunnet projektorplassering ift. anlegg.)

- Spiller momitsuen .AVIer med subtitles ? (spilt over nettverk og/eller brent på CD) (DivX, XviD osv. med eksterne optional subtitles)

- Er menyene når det gjelder MP3 avspilling spiselige ? Playlists ? Noen skjermdumper på nett kanskje ?

Takker for input, har fryktelig lyst til å bestille en slik..

Newcomer heddaen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kan du se hva spilleren kan. Dette er USA dx versjonen

http://www.hkflix.com/hardware/xq/as...qx/details.htm

Heddaen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, har sett på den og andre specs sider, men det sier lite om de tingene jeg lurer på..

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av denis09
    Joda, har sett på den og andre specs sider, men det sier lite om de tingene jeg lurer på..
    Tidligere i tråden er det spesifisert at momitsuen gjør seg best over komponent.

Det er også tipset til et par modifiseringer man kan gjøre i strømforsyningen.

DrE

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av denis09
    - Spiller momitsuen .AVIer med subtitles ? (spilt over nettverk og/eller brent på CD) (DivX, XviD osv. med eksterne optional subtitles)

- Er menyene når det gjelder MP3 avspilling spiselige ? Playlists ? Noen skjermdumper på nett kanskje ?
    Jeg får min om noen dager (den står på tollager i Oslo, i påvente av at jeg skal betale giro). Kan sjekke dette med MP3 avspilling.

Jeg mener å ha lest et eller annet sted at det er støtte for subtitles, men jeg kan ikke garantere dette. Du kan melde Momitsu og spørre...

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.
    det snakkes stort sett om crt her, så jeg lurer på om det er vesentlig forskjell på momitsu og "vanlige" dvd spillere.
    jeg har nå infocus 4805 og pioneer 575, og lurer på om det er verdt å oppgradere. kommer nok til å beholde proj en god stund...

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Momitsu fungerer meget bra til digitale projektorer også :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    En liten status etter at jeg modifiserte spilleren i kveld;

Bildet ble faktisk bedre m.t.p støy. Sjekket frem og tilbake på "sharpness" i DVE, og nå er det null tegn til skyggene som tidligere kom rimelig klart frem. På siste kapittel med audio/video demoen, hadde jeg tidligere klart støy på den mørke himlen på scenen hvor den fontenen vises, nå var der nærmest null tegn til dette.
    Spilleren ble også klart raskere, både på loading av platen, samt hopping mellom kapitler.

Jeg er positivt fornøyd, håper også dere andre som er "på gang" for samme opplevelsen som meg!

Vær forsiktig, det er fare for "katastrofe" dersom kondensatorene settes feil vei!

Her vises innsiden av spilleren (V880-DX) før modding. Eneste jeg her har utført, er å plugge fra kabelen til "headphone" kortet (vises her i øvre venstre hjørne på bildet):

Her er den ekstra kondensatoren på plass. Negativ pol er plassert nærmest den originale kondensatoren (beklager dårlig bilde). Jeg satte på en tape for å holde den bedre på plass):

Her vises plasseringen på undersiden av kortet. 3stk "1,0uF/50V" og 2stk "Tantalchip 4,7uF/50V". Måtte "jukse" noe på Tantalchip'ene, da disse ikke hadde pinner. Det gikk greit å lodde på disse ved å benytte avklipte tråder fra de andre komponentene:

Her er resultatet. Tredde på krympestrømper på strøm kablene, og tvinnet disse bedre sammen i tillegg:

Komponentliste med Elfa artikkelnr.:
    - 47mfd 400vdc 67-546-91 (1stk)
    - 1mfd 50vdc (Mylar, Film or dipped ceramic) 65-728-12 (3stk)
    - 4,7 til 10mfd 50vdc (Tantalum capacitor witch are polarity sensitive) 67-734-02 (2stk) ****

EDIT: ****IKKE bruk denne Tantalum kondensatoren, den vil ikke funke!!

Se også dokumentasjonen på denne .pdf filen:
    http://rennfast.dns2go.com/Public/Mo...20DVD/Modding/

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres superb ut, det er faktisk et irritasjonsmoment, den støyen i mørke partier! Jeg skal bestille opp komponenter og modde min og, slik at støyen min også forsvinner

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    OBS OBS!!!

IKKE bruk denne Tantalum chip'en! Den ene av disse vil få overslag og "eksplodere"!

Dette skjedde på både V880N og DX modellen. Går ikke noe galt med spilleren, men man vet jo aldrig :?

Skip dem begge, bare for sikkerhetskyld!

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet litt etter modding av spilleren. Og en ting er sikkert, den ekstra kondensatoren gjorde underverker for ringing i bildet og responsen på spilleren. Den reagerer mye mer kontant og hvite linjer rundt objekter er så godt som borte.

Ellers så ser en del av test bildene på DVE diskene ganske fæle ut med momi spilleren. Vet ikke hvorfor, men den viser et bedre bilde i praksis en mye annet jeg har testet.
    Den liker ikke altfor godt videobasert materiale, jeg vet ikke hvorfor, men den gjør bare ikke det. Jeg opplever biitelitt ghosting på videobasert materiale og.

OSB, dette er kun på testbilder, i de fleste filmer er det ikke noe problem.
    Ringenes herre ser veldig bra.

Supersize me som er videobasert ser ikke bra ut, men så er denne filmet med skikkelig ræva kamera og. Ser hvitbalansen er forskjellig fra scene til scene på den filmen. Bildet bryter fullstendig opp under panoreringer på denne filmen.

Alt i alt er det en kjempespiller til prisen, spesielt hvis en har en CRT maskin. Da er dette en bombe egentlig.
    Ikke misforstå, noe crystallio er dette ikke, men for rundt 2000kr er dette en kjempespiller som kan spare deg for mye penger.

Kjelli

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Har testet litt etter modding av spilleren. Og en ting er sikkert, den ekstra kondensatoren gjorde underverker for ringing i bildet og responsen på spilleren.
    Har du kun satt på ekstra kondensator eller har du gjort alt?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gjort alt untatt de 2 små duppedingsene som skulla på powesupplyet. Da den ene av disse eksploderte, så jeg fjernet den andre og. Slik som Rolf har beskrevet ovenfor.
    Har heller ikke satt på BNC kontakter.

Kjelli

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nokken her som har bestilt i frawww.momitsu.nl? Sitter og lurer på kva den endelige prisen på momitsu V880N blir med frakt,moms og alt det dillet der.
    Lurer på om eg skal ha den momitsu'n eller bare ta ein PIONEER DV575AS. Det kan jo være like greit, men sia den ikkje har nettverk så kan eg vel heller ikkje oppgradere divx codecen på den? Blir jo rimelig unyttig då sia nytt codec kommer rimelig ofte.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøp fra taipeipc.com
    de har tilbud for tiden. send meg en PM så kan du få detaljene.

K

Newcomer Njål sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frdl
    Nokken her som har bestilt i frawww.momitsu.nl? Sitter og lurer på kva den endelige prisen på momitsu V880N blir med frakt,moms og alt det dillet der.
    Lurer på om eg skal ha den momitsu'n eller bare ta ein PIONEER DV575AS. Det kan jo være like greit, men sia den ikkje har nettverk så kan eg vel heller ikkje oppgradere divx codecen på den? Blir jo rimelig unyttig då sia nytt codec kommer rimelig ofte.
    Da jeg sjekket med Momitsu.nl for et par uker siden (før de fikk nettbutikk med PayPal-løsning) oppga de €39 i frakt til Norge.
    Med mva skulle det da bli ca 3370, pluss fortollingsgebyrene til fraktøren. Vet ikke hvem de bruker (men de svarte på min forespørsel om pris i løpet av en dag, så det er bare å skrive); Er det Posten er det vel NOK155 for pakker over kr1000.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen prøvd en A/B test med Philips dvd 963SA ?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Niels, morsomt du skulle spørre om dette. Jeg gjorde dette i går kveld.

963 ser bedre ut på testbildene i DVE, untatt den der irriterendes buggen at bildet blir litt soft når spilleren går i pause. Momien og har desverre litt av dette.

I real life er momi spilleren bedre faktisk. Deinterlacingen i 963 er mye bedre, men momien gjør en brukbar jobb den og.
    Skaleringen i momi spilleren er ganske bra og det er nok derfor den ser bedre ut på film.

Det eneste ankepunktet med Momien er at den kjøre samme oppløsning og HZ uansett om det er PAL eller NTSC. Skal en svitche så må en gjøre det manuelt. Eller kjøre 72Hz for filmbasert materiale.

Kjelli

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra, men for mig er der desværre ikke noen tvivl, også selvom jeg ikke har set Momi´en. Jeg har analog forsterker og bruker selvfølgelig sacd muligheten på 963SA også, dette har Momi´en jo ikke.
    Ja, at den blir soft i pausemode er sannt, men kun irriterende hvis man vil ta screenshots og det har jeg slått ut av hodet, jeg får det ikke til.
    Lurer på om jeg skal operere litt i magen på min 963SA når den kommer retur fra service. De franske eksperter har jo måder å få 963SA til å gjøre en bedre jobb på dårlige filmer, og det er noe der irriterer mig noe noen ganger.
    Nemo og Once upon a time in Mexico f.eks. er helt kanon film, super skarp osv., men masse "billig" filmer har elendigt bilde, mørkt og u-interessant, men ja, man kan vel ikke få alt i denne verden heller jo.....

Side 7 av 12 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •