Momitsu V880DX - Billig spiller som utklasser HTPC'en? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 12 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 239
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult
    Har også tatt opp dette med at det er LinuX folk som kan gjennomgå softwaren på spilleren, dersom de frigjør denne (som allerede burde vært tilgjengelig) :lol:

Leste i et innlegg på avsforum at det satt en kar og gjennomgikk kildekoden, om han var spesielt "utpekt" til dette vet jeg ikke...
    Vet du med sikkerhet at denne bruker Linux? Fikk nemlig svar på mail fra de der de hardnakket hevder at spilleren ikke bruker Linux (dvs. de brukte begrepet "open source" som tyder på at de verken vet forskjellen på GPL kode og open source, eller hva de selv bruker)

De var imidlertid *meget* interessert i hvorfor akkurat jeg ville ha tilgang til kildekoden deres. Hvis du kan gi meg noen linker som forteller at spilleren bruker Linux, diskusjoner om eller URL til firmware så er det en smal sak å sjekke om det er en linux-kernel. Isåfall vil jeg forfølge saken videre.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Linuxguru:
    (merk, mye gjelder 880N versjonen, men den skal være veldig lik)

http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...hreadid=344021

http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...hreadid=422467

http://www.momitsu.com/dvd_880firmware.html

To verify that you have burned the ISO image correctly, check the CD's contents. It should contain folders named "fonts", "dev","bin" and other files. If you see only an iso file, then the CD *cannot* be used for firmware updating.
    Regner med det er noe linux greier siden .dev er nevnt..? (Jeg har ikke peil på linux, bare så det er sagt :lol: )

DrE

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det håp om at disse spillerene noen gang vil kunne spille av high definition materiale?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heddaen
    Hvordan er det med Momitsuen, kan den brukes på CRT rett fra esken
    eller må dem moddes.

Heddaen
    Funker rett fra esken ja. Koble til DVI eller komponent utgangene.
    Du må nruke et adapter DVI>VGA selvføgelig.

Mulig spilleren vil kunne oppgraderes til å støtte HD-DVD/Blu-Ray spillere når den tid kommer. En modd for HDMI må nok også til,

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis "HD-DVDROM" eller hva det blir hetende blir tilgjengelig på IDE grensesnittet så skulle vel dette la seg gjøre.

Men det spørs vel kanskje om ikke disse spillerene utelukkende kommer med SATA?

Uansett, sikkert ei stund til vi har disse i pcene enda.

DrE

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ide grensesnittet er vel forsåvidt på vei ut ja, vet ikke om Momitsuen vil klare den båndbredden inn heller, eller være så godt egnet og yte retferdighet overfor et sånn kildemateriale. Det er vel egentlig momitsuens skalerings egenskaper for en billig penge for dvd mediet som er dens store styrke.

Håper det vil komme noen tilsvarende spesielle "HD-DVD" spillere som momitsu spilleren når hd-dvd mediet kommer for fullt.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Håper det vil komme noen tilsvarende spesielle "HD-DVD" spillere som momitsu spilleren når hd-dvd mediet kommer for fullt.
    Det tror jeg ikke vi skal være redd for at det ikke gjør :wink:

DrE

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Her er svaret jeg fikk på forespørsel om kildekoden;

"You are the second who starts about open source.

How would hollywood allow any producer to base his platform on opensource and release it so the hobby scene can take all the protection mechanisms out?

But your points are taken regarding gamma control.

Regards,
    Momitsu Europe Support"

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Hvis "HD-DVDROM" eller hva det blir hetende blir tilgjengelig på IDE grensesnittet så skulle vel dette la seg gjøre.

Men det spørs vel kanskje om ikke disse spillerene utelukkende kommer med SATA?

Uansett, sikkert ei stund til vi har disse i pcene enda.

DrE
    Tror du kan glemme noe HD på momiene. Bitraten er maks 10Mbit. Er begrensing på hva den stakkars mpeg dekoderen klarer.

Kjelli

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult
    Her er svaret jeg fikk på forespørsel om kildekoden;

"You are the second who starts about open source.

How would hollywood allow any producer to base his platform on opensource and release it so the hobby scene can take all the protection mechanisms out?

But your points are taken regarding gamma control.

Regards,
    Momitsu Europe Support"
    Som du ser, så skjønner ikke vedkommende som skrev mailen forskjellen på open source og GPL lisensert kode (som GNU/Linux er utgitt under). Bare for å klarere dette med dere også:

Opensource er ikke lik GNU/Linux eller Linux. Microsoft leverer også endel open source i den forstand at du kan lese koden, men selve koden er underlagt Microsofts lisenser som alt annet de produserer. Det er her altså begrepet om åpen og fri (som i frihet) kildekode kommer inn, og det er en vesentlig forskjell mellom disse. Åpen kildekode trenger nemlig ikke å være fri kildekode.

GPL lisensert kode er, enkelt forklart, åpen og fri i den forstand at du kan gjøre akkurat hva du vil med den *forutsatt* at du publiserer alle endringer du gjør på koden slik at det gagner fellersskapet. Dette for å sikre at bedrifter ikke "voldtar" GPL prosjekter og tjener penger på andres innsats. GNU/Linux (eller bare linux) er utgitt som GPL lisensert kode.

BSD lisensert kode er en enda mer løs lisens enn GPL, siden den ikke prøver å beskytte koden på noen måte. Kode utgitt under BSD er både fri og åpen, mao du kan bruke den til hva du vil - uten noen form for restriksjoner. De ulike *BSD prosjektene er utgitt under BSD lisens.

Jeg registrerer at Momitsu V880N bruker en Sigma EM8500 i maskinen og fra http://www.linuxdevices.com/news/NS3984513652.html så sier produsenten av Sigma-chipen selv at
    At present, Linux is the only operating system supported on the chips, and Sigma has no plans to offer development kits based on other embedded operating systems.
    Ifølge uttalelsen over virker det lite trolig at Momitsu benytter for eksempel FreeBSD i spilleren...

Argumentasjonen hans er også helt uvesentlig for saken - Momitsu kan ønske i den ene handa og drite i den andre og se hva de får mest i. Er programvaren basert på GPL lisensert kode, er de forpliktet ihht lisensen å frigi koden hvis de har endret på den. At Momitsu i så fall har satt seg selv i kikkertsiktet til gutta i hollywood gjennom å gjøre dette, er strengt tatt deres problem. Avspilling av kopisikret DVD på Linux er fortsatt ikke lovlig, men det hjelper lite at de ønsker å skjule det faktum at de eventuelt benytter Linux i spillerern.

Her lukter det ugler i mosen på lang vei, og personlig irriterer det meg at en produsent tillater seg å høste fruktene av andres arbeid uten å gi kreditt. (Med forbehold om at de faktisk benytter Linux)

Edit: Og ja, uttalelsen hans om sinna gutter i Hollywood blir jo bare enda mer morsom når de faktisk leverer Momitsuen med "hemmelig meny" som kan velge sone. Jepp, det synes jo pampene i Hollywood mye om! :roll:

Newcomer heddaen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Lurer på om det er eller hva som er forskjell på USA modellen og Europa
    modellen.
    Mye man lurer på, men det er jo kjempe bra hvis jeg slipper HTPC i
    kinoen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Europa modellen har SCART utgang, US modellen har visstnok ikke denne.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde nå med 1280x720@72hz, og det samme skjer: Det blir bare skurr over hele skjermen! Jeg begynner å frykte at momitsuen ikke takler "Size adjustment'en" til Powerstrip :?

EDIT: Etter å ha tweaket bildet manuelt i "Momitsu-programmet", er nå bildet passe stort. Såvidt fått justert konvergens. Men en ting er sikkert: Det skal mye til for åt jeg gidder å begynne å tukle med pcn neste gang jeg skal se film!

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ja nå har jeg bestillt en spiller jeg også
    håper den er opp til forventningene.
    Regner med at innstillingene skjer på skjermen/lerretet,
    og da lurer jeg på om det går å stille den inn på PC skjermen eller TV
    for å ha den klar til projen blir hengt opp i taket (CRT)

Heddaen

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Hvilken spiller bestilte du? DX eller N? Hvor kjøpte du den fra?

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestillt DX fra HKFlix.com

Heddaen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har noen gode forslag på custom settinger til en Barco data 801s? Har ikke brukt HTPC før så har ikke så mye og gå etter.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Jeg har sett DX på en 801s, og det er ikke tvil om at det er en del å hente på innebygde scalere. Men på en HTPC vil man jo ha en del andre tweake-muligheter, så jeg tror ikke at disse spillerne kan matche en fullblods HTPC.
    Men at du vil få en oppgradering fra vanlige spiller, er det liten tvil om.
    Hvordan var bildet på det oppsettet, og vet du hvordan settinger han brukte?

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt 880dx ihus nå et par dager, men har ennå ikke klart å matche HTPC'n 100 prosent. Men jeg tror dette kun er en justeringssak. Som noen nevnte tidligere her, 1280x720@72hz er et godt utgangspunkt. Jeg husker ikke hva han med 801s brukte, det er en stund siden.

Side 6 av 12 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •