Momitsu V880DX - Billig spiller som utklasser HTPC'en? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 239
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ahhh... *mimrer tilbake til alle som lo av bruk av Linux i HTPC* 8)

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heldigvis er Momitsuen ferdig satt opp med sitt velfungerende Linux baserte operativ system.

Problematikken med å bruke Linux i HTPC oppsettet er nettop at man må være Linuxguru for å få all hardware og software til å virke sammen. :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Heldigvis finnes det en del Linux "guruer" på nettet, og etter hint på avsforumet, er de allerede i gang med å gjennomgå kildekoden for Momituen.

Mulig de skreddersyr denne med mer funksjonalitet enn det som er ut av boksen i dag. Standard oppsett og enkle menyer med minst mulig forvirrandes innstillinger er vel ok for å treffe den almenne bruker, men en "utvidet" versjon av firmwaren ville vært kjempe :lol:

Tenk om det ville vært mulig å få inn f.eks Nvidia/ffdshow inn i dette :shock:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan bli spennende å se hva Linux folket får til av tillegg og modifikasjoner av Momitsuen.

Er det V880DX eller V880N modellen de har konsentrert seg om?

Min erfaring med htpc og linux, er at det blir en del jobbing i starten for å få ting til å virke. Har man hardware som er nogenlunde vanlig og godt utbredt, er det lett å få hjelp på nettet og da går ting som regel greit, men litt mer uvanlige kort, raid kontrollere, mpeg kort og mer proprietære hardware løsninger, da sliter den "vanlige gjennomsnittlige" pc bruker.

Blir lett til enten med microsoft eller Linux inne på PCen at man må for å gjøre en ting , må gjøre 5 andre småting først, og når de er unna gjort, husker man ikke hva den første tingen man skulle gjøre var. :wink:

Da er det greit med en rein "dvd server" som Momitsu.

Ellers synes jeg dette så litt interessant ut
    http://www.sigmadesigns.com/products/DVD8500.htm
    http://www.sigmadesigns.com/products/envision.htm

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For Rogalendinger som vegrer seg for Elfa bestilling så finnes jo WIGO elektronikk i Stavanger (mellom Checkpoint Charlie og Bjerksted, jeg er dårlig å forklare)

De har det meste av småting på lager.

Kode:
    Katalogoppføring: 
    Wigo Elektronikk
      Øvre Strandg. 79 4005 Stavanger.......... 51 52 83 65
    - Mobiltelefon.............................  909 62 024
    DrE

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Dersom en skal bestille fra Elfa, bør betaling med kort benyttes. Slipper da unna oppkravsgebyret, og må kun betale sendingen.

Her er varenumre o.l

Kode:
    Pos. Artikkelnr. Betegnelse Bestilt Antall Lev.dato Totalt 
    1  65-728-12 Kond 1,0uF/50V Z5U 2m  10 10  2005-01-17  33,56 
    2  67-734-02 Tantalchip 4,7uF/50V D  4 4  2005-01-17  84,20 
    3  67-546-91 Ellytkond LP 47uF/400V  2 2  2005-01-17  42,29
    (Har selv bestilt ekstra av delene på denne)

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rolf Hult; Håper du tar bilder av hele prosessen, slik at du kan snekre sammen en liten bildeserie. Det hadde vært greit.

Jeg vet at det finnes link til en engelsk guide (pdf-fil) tidligere i denne tråden, men dess mer info dess bedre!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Skal gjøre det, etter beste evne

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har fått tak i denne spilleren? Er den noe bra?

Vurderer denne spilleren også - AVeL LinkPlayer
    http://avforum.no/forum/viewtopic.ph...highlight=avel

Tenkte å streame mpeg2 ts (720P/1080i) og WMV HD (720P/1080i) filmer på den. Alt annet har jeg Xbox med Mediacenter til å håndtere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spørsmål til eiere

Dette høres ut som en glimrende HTPC erstatter, særlig siden min begynner å dra på årene..
    Kan noen av dere heldiggriser som har fått den i hus svare på noen enkle spørsmål ?

- Har en projektor (Epson TW200H) med 720p (via component) men ikke DVI inn, hva er mest gunstig rent pris/kvalitetsmessig i forhold til signal fra Momitsuen ? DVI->VGA konverter på spilleren eller component hele veien ?

- Spiller momitsuen .AVIer med subtitles ? (spilt over nettverk og/eller brent på CD) (DivX, XviD osv. med eksterne optional subtitles)

- Er menyene når det gjelder MP3 avspilling spiselige ? Playlists ?

Takker for input, har fryktelig lyst til å bestille en slik..

Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres nesten for godt ut til å være sant!

Den gamle traveren InFocuz X1 er fortsatt i hus sammen med en Sony HX-900 DVD-opptaker etter at HTPCen ble dumpet til fordel for noe "noe" mer brukervenlige Sonyen.

X1 liker jo 62Hz så dette kan jo bli virkelig bra, til en symbolsk sum... Må imidlertid kjøre Component > VGA.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult
    Heldigvis finnes det en del Linux "guruer" på nettet, og etter hint på avsforumet, er de allerede i gang med å gjennomgå kildekoden for Momituen.
    Jeg prøvde å finne kildekoden selv, men nettsidene deres nevner verken GNU/Linux eller kildekode noensted såvidt jeg kan se. Jeg sendte de en mail, men har enda ikke fått svar. Men om kildekoden er sluppet, så er jo det topp! Link?

Det er forøvrig et stort problem for aktører i GNU/Linux-bransjen at firmaer benytter det i embedded systemer uten å oppfylle GPL lisensen. Det begynner å bli utrolig mye elektroniske duppeditter der ute som kjører en eller annen form for GNU/Linux, og de fleste forbigår GPL i stillhet dessverre..

Denne boksen er forøvrig så vanvittig interessant at jeg vurderer å bytte ut min Linux HTPC selv med denne. Vet du forresten om fildelingen over nett benytter samba, eller en propreitær løsning? (Ser at du må laste ned MMC for å sette opp en demon for fildeling, men regner med dette er snakk om en tilpasset sambaversjon - lurer forøvrig hvorfor mac/linux-brukere må registrere seg med navn,tlf etc for å få laste ned MMC)

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MortenP
    Er det noen som har fått tak i denne spilleren? Er den noe bra?
    Jeg venter på min. Regner med at den kommer i løpet av noen dager. Ytelsesmessig er DX og N versjonene like...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg nærmer meg xx A4 sider med korrespondanse med Firmware gruppa hos Momitsu etterhvert. De vil ikke helt innse nytten av at de legger inn mulighet for bedre tuning av video signal på spillerne, men er innforstått med at flere "tyngre" brukere sterkt ønsker dette implementert i nærmeste firmware.

Har kasta ei nøtt til dem, om de ser nytten i å være en HTPC "killer" og at flere av de ihuga HTPC brukerne sitter på gjerdet, nettopp p.g.a de skulle ønske det var mer mulighet for tweak av video på spilleren.

Har også tatt opp dette med at det er LinuX folk som kan gjennomgå softwaren på spilleren, dersom de frigjør denne (som allerede burde vært tilgjengelig) :lol:

Leste i et innlegg på avsforum at det satt en kar og gjennomgikk kildekoden, om han var spesielt "utpekt" til dette vet jeg ikke...

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... Såvidt jeg har forstått kan man duplikere powerstrip-instillingene til spilleren. Siden jeg har pj for langt unna lerretet, må jeg bruke "Size Adjustment" i Powerstrip for å få bildet innenfor lerretet. Jeg driver å trykker litt nå, men det ser ut til at bildet blir for stort uansett hva jeg gjør. Går jeg på en sliter?

(Det skal sies at spilleren ellers har imponert, førsteintrykket er veldig bra!)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du bruker "konverterings" programmet, skal du få samme resultat som pc'n også på Momoen...

Hva synes du selv om sortnivået du får ut av spilleren på din Barco?

Momitsuen skal ha det beste signalet ut fra komponent, ikke DVI :-/
    Tror en sånn boks som linken under vises til vil være en meget bra oppgradering, skal også komme med HDMI, og er også derfor klargjort for oss med CRT til HD kommer:
    http://www.outofsync.dk/forum/forum_...ID=18&PN=1

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg la inn nøyaktig de samme verdiene som jeg har på Powerstrip. Mens jeg skriver nå, kommer jeg på at jeg kun så på menyen på skjermbildet, og ikke på en film...
    Tro om selve film-bildet blir riktig størrelse, men ikke menyen? Det må prøves.
    Sortnivået ser greit ut, innbiller meg at det ikke er fullt så bra som med HTPC'n, men det skal sies at jeg har sett nøyaktig 4minutter film på spilleren :wink:

EDIT: La inn de nøyaktige instillingene mine, 1152x864@72hz, og det ble bare skurr på skjermen :cry:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Mulig 1152x864 er noe spesielt, selv for Momitsuen. Anbefaler å kjøre 1280x720 @72 istedet.

Koblet opp htpc'en igjen jeg, og sjekke bildet mellom denne og Momitsuen. Kryssjekka frem og tilbake bildet på flere av mine "referanse" filmer, og Momitsuen er definitivt bedre.

Når det gjelder sortnivå mener jeg å ha blitt noe lurt av at Theatertek også har en bedre blanking-funksjon. Jeg har nå lagt inn dette via projektoren istedet.

Edit: I morgen skal jeg levere inn NAD recieveren til reparasjon, blir en pause noen dager med film da :cry:

Newcomer heddaen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med Momitsuen, kan den brukes på CRT rett fra esken
    eller må dem moddes.

Heddaen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    EDIT: La inn de nøyaktige instillingene mine, 1152x864@72hz, og det ble bare skurr på skjermen :cry:
    Har også vært plaget med denne "bare skurr" problematikken, men har testet med å forskyve litt på frekvens settingene, til bildet kommer fint opp. Jeg har brukt en 19" CRT skjerm som er midtstillt på de bredde høyde og bilde plassering og kobblet denne til Momitsuen, stillt inn custom dvi og finstillt postV / Hsync osv til skurr og bildeplassering ble bra, før Barcoen ble matet med signalet. Synes det nå fungerer meget bra.

Side 5 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •