Momitsu V880DX - Billig spiller som utklasser HTPC'en? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 239
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bildet er jo superb. Har fått det sånn ca 90% innstilt via DVE nå, den siste 10% MÅ stilles inn v.hj.a Gamma kontroll...som spilleren mangler :-/ Sendte mail til Momitsu support, og de videresendte requesten min til Firmware gruppen der...

Åpnet spilleren, og plugget fra headphone kortet, powerkablene var allerede bundlet sammen, og flatkabelen var lagt utenom powerkablene, mulig Momo-folket leser i avsforum ;-)

Jeg mener faktisk bildet er skarpere også jeg nå...Bildet er mer støyfritt, og jeg ser spesielt på undertekster at disse er betraktelig skarpere enn fra pc'n.

...nå skal jeg finne frem lodde utstyret, og mekke på proj'en ;-)

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor akkurat 72Hz? Er det noe spesielt med disse 3-rørs monstrene?

Trodde 50Hz var standard for PAL materiale...

Gleder meg til å teste min.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    24 FPS ganger 3 er 72, derfor 72Hz.
    Videobasert materiale kan en kjøre på 50Hz eller 75Hz.

K

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en Iscan HD scaler med SDI og en DVD-spiller med SDI nå,tror dere at bildekvaliten blir like bra med en momitsu DVD-spiller?
    Hmm,kanskje jeg skal kjøpe meg en momitsu og teste en gang til.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal meget til for at denne Momitsuen er bedre en Iscan HD med SDI. Personlig tviler jeg på det, det ville ha vært rart hvis det stemte.

På de skjernmbildene dine ovenfor står iallefall Momien på positiv sync.

Kjelli

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Det skal meget til for at denne Momitsuen er bedre en Iscan HD med SDI. Personlig tviler jeg på det, det ville ha vært rart hvis det stemte.

På de skjernmbildene dine ovenfor står iallefall Momien på positiv sync.

Kjelli
    Jeg tviler også på at den er bedre. I så fall må Momitsu'en være verdens beste kjøp! En Iscan HD koster jo adskillig mer...

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Har en Momitsu V880-DX som kjører mot BG808S DVI-I>VGA inn på 5 BNC på inngang 5.

Til nå har jeg benyttet oppløsningen 768P på Momitsu spilleren, men vil gjerne prøve custom med opløsninger som passer bedre. Horisontal Vidde innstilling på projektoren må settes på 95 og Vertikal bilde høyde på 15 for å få riktig format, når dvd spilleren er stillt inn til 4:3 letterboks. Mistenker ikke dette for å være så optimalt. :roll:

Er det noen som kjenner BG808s og Momitsu kobinasjonen som har noen forslag til en mer optimalisert custom instilling med riktige tallverdier?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På Rolf Hult sin hjemmesiden under downloads ligger det et program som gir deg verdiene du trenger i Momitsuen.
    Det er knallbra, setter oppløsnng og Hz og kan gjøre bildet høyere/bredere og hele pakken. Programmet spytter ut verdiene du skal sette inn under custom resolution i Momien.

http://www.hulten.no

Kjelli

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Skal være litt ærlig å innrømme at det var "litt" tøft av meg å påstå at Momoen matcher DVDO iScanHD, men ble nok revet "noe" med på førsteinntrykket av spilleren :lol:

Det som jeg uansett kan påstå, er at denne matcher en htpc Holo3d-II setup!

Har funnet at det er noe antydning til støy i bildet, dette ser jeg på testbilder for skarpheten på DVE, men kan ikke se problemet under film.
    Dette er sikkert også årsaken til at strømforsyningen i spilleren bør moddes.

Har i dag også testet 1440x960@48Hz på spilleren. Kan fortsatt se scanlinjer på denne oppløsningen, men fikk noe hakking ved kjøring av PAL (årsaken er nok refresh raten her).

Jeg liker bildet og problemfri panorering uten hakking på 1280x720@72Hz (eller nøyaktig 71.928Hz som jeg satte i custom).

Ville vært artig å sammenlignet spilleren "side by side" på samme PJ med en iScanHD :wink:

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    veeel, er ikke sikkert dette. Det var snakk om SDI losning i stad.
    Kjenner en som har iscan HD, skal sammenligne.

K

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Momitsu V880DX - Billig spiller som utklasser HTPC'en?

Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    På Rolf Hult sin hjemmesiden under downloads ligger det et program som gir deg verdiene du trenger i Momitsuen.
    Det er knallbra, setter oppløsnng og Hz og kan gjøre bildet høyere/bredere og hele pakken. Programmet spytter ut verdiene du skal sette inn under custom resolution i Momien.

http://www.hulten.no

Kjelli
    Takk for greit svar og link til en meget interessant og nyttig hjemmeside side, men var ikke helt det jeg var ute etter.

Ettersom jeg ikke har pcen tilkoblet barcoen, og håper å unngå å gjøre det på en stund (fordi da må det meste av pc hardwaren min oppdateres, støydempes og settes opp på nytt), hadde det vært greit å få noen tallværdier direkte, som både fungerer optimalt for momitsuen og Barcoen.

Programmet du refererer til kjelli er vel til bruk sammen med PowerStrip eller lignende, for å oversette tallverdiene til Momitsu custom linjer er det ikke?

Alle trenger vel ikke å finne sine egene innstillinger, så lenge man benytter de samme komponenter på bildesiden, det må vel finnes optimale instillinger. :?:

Har etterhvert testet ut en del custom innstillinger funnet på internett for andre projektorer ol. , men er ikke overbevist, og har havnet tilbake på mumitsuens egen 768P. :roll:

Håper det er noen som rett og slett kan "klippe ut" de optimale Powerstrip innstillingene sine som de har kommet opp med og som er testet at fungerer i forkjellige oppsett og Lime dem inn i en svar posting, så kan man jo i felleskap komme frem til optimale oppsett, hvor scanlinjer ikke overlappes ol. Kanskje det skulle vært opprettet en egen tråd for optimale custom instillinger for Momitsu.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Mener at de settingene jeg selv bruker i custom, også skal passe utmerket på Barcoen (Mulig du kun må endre til negativ sync: Polarization=0).

Har funnet at 1280x720 @71.928 fungerer ypperlig, både på NTSC og PAL.

720p @71.928Hz:

[Horizontal]
    ScanRate=53299
    Active=1280
    FrontPorch=56
    SyncWidth=56
    BackPorch=240
    Total=1632
    Polarization=1

[Vertical]
    RefreshRate=71.928
    Active=720
    FrontPorch=1
    SyncWidth=3
    BackPorch=17
    Total=741
    Polarization=1

Edit: Set TV innstilling på spilleren til 16:9

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan tror du noen lignende innstillinger vil fungere på en rimelig LCD projektor, f.eks min Panasonic AE700? Jeg må innrømme at jeg ikke har så mye peiling på hva disse tallverdiene innebærer?

Tror kanskje jeg bør holde meg til standard 720p/50Hz. Hva tror dere?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du har en LCD/DLP som støtter native 1280x720 @60Hz, legg inn disse settinger i custom (Polarization: 1=positiv 0=negativ)

[Horizontal]
    ScanRate=44460
    Active=1280
    FrontPorch=56
    SyncWidth=56
    BackPorch=240
    Total=1632
    Polarization=1

[Vertical]
    RefreshRate=60
    Active=720
    FrontPorch=1
    SyncWidth=3
    BackPorch=17
    Total=741
    Polarization=1

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde 60Hz fungerte opptimalt på NTSC materiale, men gir hakking i panorering på PAL? Takker for verdiene...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Endre refreshraten til 50 dersom du får hakking på PAL.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Jeg trodde 60Hz fungerte opptimalt på NTSC materiale, men gir hakking i panorering på PAL? Takker for verdiene...
    Det går ikke 100% smooth med pal materiale og 60Hz. Men jeg har faktisk aldrri sett at det har gått så bra med pal materiale på 60Hz som med Momien. Det er litt microstutter, men langt ifra så mye som det var med PCen.

ask4me2: I det programmet så setter du opp oppløsningen du ønsker å bruke og HZen, og det kommer opp de nøyaktige verdiene du skal bruke i Momitsuen. Den kan hente verdier ifra powerstrip og. Grunnen til dette er at du skal lissom koble PCen til projektoren og sette det opp 100% så kan dette programmet gi deg verdiene du skal plotte inn i Momien for å få samme oppløsning. Programmet er laget for Momien.

Hvilke setting en skal bruke varierer nok fra projektor til projektor. Da det er potmetre inni maskinen som kan stå forskjellig. Så på min Barco kan bildet være for bredt, mens på andre sin barco kan bildet være for smalt.
    I det programmet kan en endre dette og nye verdier kommer opp i den listen.

Tror nok de fleste crt maskinene vil like 72Hz for film.
    De fleste LCD/DLP maskiner vil nok ikke like 72Hz, så her må en kjøre 60Hz eller 50Hz.

Det jeg har funnet ut er litt dumt med momien er at den switcher ikke HZ når en setter inn en pal eller ntsc plate. Den kjører alltid den oppløsningen og Hertzen en har satt, uavhengig av hva du vil spille av.
    På barcoen min er ikke dette noe problem, men LCD maskinen liker best 50Hz og 60Hz for pal og ntsc. Så jeg må inn og switche Hz manuelt. Ikke noe stort problem, men kunne ha vært automatisk. Dette kan godt være kommer i en senere firmware.

Testet litt mer i går, så halve finding nemo igjen, og har aldri hatt en så bra 3D effekt på LCD maskinen før, detaljene i sorte partier er meget bra. Det er ingen knusing av det hvite og bildet er fullt av smell i farvene.

Kjelli

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for custom dvi forslaget Rolf Hult, skal teste det og etterhvert komme med tilbakemelding. :wink:

kjelli skrev:
    ask4me2: I det programmet så setter du opp oppløsningen du ønsker å bruke og HZen, og det kommer opp de nøyaktige verdiene du skal bruke i Momitsuen. Den kan hente verdier ifra powerstrip og. Grunnen til dette er at du skal lissom koble PCen til projektoren og sette det opp 100% så kan dette programmet gi deg verdiene du skal plotte inn i Momien for å få samme oppløsning. Programmet er laget for Momien.

Hvilke setting en skal bruke varierer nok fra projektor til projektor. Da det er potmetre inni maskinen som kan stå forskjellig. Så på min Barco kan bildet være for bredt, mens på andre sin barco kan bildet være for smalt.
    I det programmet kan en endre dette og nye verdier kommer opp i den listen.
    Ahhh, nå skjønte jeg endelig det du mente og bruken av programmet ops: , hadde oversett muligheten for selv å angi oppløsning og frekvens, det var da et glimrende program, dette må testes. :wink:
    Hvordan inngangs signalet behandles og kan varieres på potmeter ol. inne i CRT projektoren er vel sikkert riktig, men det skal vel ikke variere så veldig mye hvis det ikke er fåretatt noen "ville" justeringer tidligere av projektoren, eller noen av kortene er skiftet ut siden projektoren ble stillt inn fra barco sin side.

Modifiserte forresten litt på Momitsu V880DX i helgen, med å lodde inn en 400v 120mF kondensator i tilegg til den originale 48mF kondensatoren, tvinnet power kablene til dvdrom og hovedkort og monterte ferrit ringer på disse.
    Kobblet også vekk kabelen til hodetelefon kortet. Vet ikke hvor mye det med disse små modifiseringene hjalp, men synes dvdrom spilleren reagerte raskere og mer "kontant" etter det med ekstra kodensator i alle fall.

Vurder å bytte ut ide kabelen med en 80 ledet utgave, men vet ikke helt om det er så mye å hente på dette.

Kjørte også til slutt inn nyeste firmware 1.1.14 og heldigvis brukte jeg UPS, strømmen gikk nemlig mens jeg holdt på...... :shock:

Den nye Firmwaren merket jeg ikke så mye forandring på , men det kom en tilleggs linje i DVI menyen for Optoma RD-50, RD-65, H76 and H77 projektorer.

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Kunne du vært grei å legge en link (Elfa?) til riktig 400v 120mF kondensator og ferrit ringene?

Loddet i helgen, men Momoen fikk foreløpig stå i fred :lol:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rolf hult skrev:
    Kunne du vært grei å legge en link (Elfa?) til riktig 400v 120mF kondensator og ferrit ringene?

Loddet i helgen, men Momoen fikk foreløpig stå i fred
    Hei Rolf hult,

har desverre ingen link til kondensatoren, ettersom jeg loddet den ut av en deffekt kassert strømforsyning fra en Compaq Proliant DL360 server fra jobb (Strøm forsyningene ble meget ofte skiftet pga dårlige vifter), ferrit ringene kommer også fra diverse materiell jeg har reddet fra søpla på jobb og er den typen som klipses utenpå datakabler ol.

Vil tro at en 400v 120mF kondensator egentlig er litt i største laget, men det virket som det fungerte veldig geit, bare pass på å få polariteten riktig :wink:

Side 3 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •