Momitsu V880DX - Billig spiller som utklasser HTPC'en? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 239
    Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har sett DX på en 801s, og det er ikke tvil om at det er en del å hente på innebygde scalere. Men på en HTPC vil man jo ha en del andre tweake-muligheter, så jeg tror ikke at disse spillerne kan matche en fullblods HTPC.
    Men at du vil få en oppgradering fra vanlige spiller, er det liten tvil om.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    vi får kjøpe inn noe snack (les: sixpack) Kjelli, og ta en gjennomgang når du har dem på døra

En sånn spiller bør absolutt kunne matche en hvilkensomhelst HTPC. Her kan jo det meste moddes da, renere video-path, MP-1 modifikasjoner og bedre strømforsyning. Regner med de tunge elektro folka på avs allerede er godt i gang med analyseringen av komponentene ellers også.

Det er mer mulighet for tweak på en HTPC, men stort sett er dette innenfor sharpness filtere (ffdshow) og liknende. Problemet for min egen del var rett og slett at jeg gikk lei av hele tiden å forsøke å tyne mer ut av htpc'n...Ble for hekta, og alternativet jeg hadde var enten innleggelse på isolat, eller kjøpe en enkel standalone DVD spiller :?

Edit: Jentene hjemme setter også mer pris på brukervennlighet ;-)

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult

En sånn spiller bør absolutt kunne matche en hvilkensomhelst HTPC. Her kan jo det meste moddes da, renere video-path, MP-1 modifikasjoner og bedre strømforsyning. Regner med de tunge elektro folka på avs allerede er godt i gang med analyseringen av komponentene ellers også.

Det er mer mulighet for tweak på en HTPC, men stort sett er dette innenfor sharpness filtere (ffdshow) og liknende. Problemet for min egen del var rett og slett at jeg gikk lei av hele tiden å forsøke å tyne mer ut av htpc'n...Ble for hekta, og alternativet jeg hadde var enten innleggelse på isolat, eller kjøpe en enkel standalone DVD spiller :?
    Nok av tid til tweaking på isolat, da :wink:
    Men seriøst, jeg avskriver ikke prosjektet helt, og kommer til å følge spent med når dere hiver dere i testingen. Det er noen grå hår spart den dagen en spiller kan matche en HTPC på bildekvalitet, men jeg er usikker på om den dagen er kommet

PS: Go easy on the six-packs, kan hende dere blir de første til å se regnbuer på en crt :wink:

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er den på kopibeskyttede CD-plater da? Det må da være litt problemer ettersom det er en standard DVD-ROM inni? Noen som har lest noe om dette?

-----

Etter å ha lest PDF'en om modding av spilleren sitter jeg igjen med noen ekle spørsmål, nemlig de punktene som står under punkt 4;

"If you add a second capacitor, you can connect it directly to the board edge diode conductors as shown. The negative side of the capacitor is the
    connection closest to the original capacitor in these pictures. Use hot glue to secure them together for physical stability

The three small capacitors here are .1 mfd 50vdc mylar, film or dipped ceramic. The larger two are 4.7 to 10mfd 50vdc tantalum capacitors which are polarity sensitive and should be installed as indicated."

Jeg har ikke noen spesiell elektrisk innsikt, så jeg lurer på hva dette innebærer? Disse komponentene skal loddes på spesielle punkter? Hvilken effekt har det?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Punkt 4 beskriver monteringen av MP-1 modulen med utganger for 5BNC.

Ellers er det påloddingen av ekstra kondensator for bedre strømforsyning.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt en V880N fra Nederland i dag. Skal bli bra.

Tenkte å utføre alle de enkle modd'ene. Tør ikke å begynne å lodde noe på strømforsyningen før noen andre her på forumet har prøvd. Jeg kan ikke verifisere om det som står i guiden er rett eller galt.... Noe som har gjort noe av dette?

Jeg kommer ikke til å utføre noe MP modd på min. Trenger ikke det, for jeg har ikke noe mer enn en AE700. DVI tilkoblingen holder i massevis for meg.

Hva med ny DVD-ROM? Er det noe å hente på det? Hva går i så fall for å være best?

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du trenger ny DVD-ROM på Momitsu 880N og 880DX,det var Momitsu 880 som hadde DVD-ROM problemer.Jeg hadde ingen problemer med DVD-ROM når jeg brukte min Momitsu 880DX.kanskje du finner litt info på denne linken http://www.avsforum.com/avs-vb/attac...amp;fullpage=1

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer, ser selv frem til å få den i hus (kanskje rett over helgen).
    Selv om jeg har CRT, ser jeg ikke at det er forsvarlig m.t.p prisen på den der MP-1 modifiseringen...koster jo mer enn spilleren dette.
    Jeg ser istedet at det kan bli aktuelt å anskaffe et DVI add-on kort til min projektor.

I utgangspunktet vil jeg ikke starte på noe lodding av nye komponenter i spilleren, men mulig det vil bli byttet ut f.eks DVD-Rom, dersom jeg finner at den som står i spilleren får problemer med å lese enkelte plater, eller det oppstår feil i bildet.

Det å bytte IDE' kabelen kan jeg ikke skjønne er nødvendig...dette er jo digitale signaler... :roll:

"Bundling" av power kablene kan nok være ok.

Rusty: Har du hatt en Momitsu tidligere? Synspunkter på denne?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge guiden skulle det vel være en fordel å få en IDE kabel som var bedre skjermet fra DVD-ROM'en til printkortet. Tror forfatterene mente at den var litt for billig til å være skikkelig skjermet. Du kan jo få forstyrrelser på digitale signaler ved f.eks støy. Da må bl.a. feilkorreksjon og slikt brukes. Alltid en fordel å unngå, tipper jeg?

Jeg kommer også til å budle strømkablene og kanksje trekke ut strømmen på hodetelefonamp'en. Tror ikke jeg noensinne kommer til å bruke den.

Lodding tør jeg ikke begynne på, da jeg ikke er noen mesterlodder og heller ikke kan så mye om elektronikk. Da må noen andre gå god for at det fungerer først.

Alle disse tingene over (minus lodding) kan jo omgjøres slik at den kan sendes på service dersom den skulle trenge det.

Det lurer jeg også på "Rusty: Har du hatt en Momitsu tidligere? Synspunkter på denne?"

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk ikke bilde så veldig skarpt og bra når jeg brukte min 880DX på grunn av sync problemer på min Barco 701s projektor når jeg prøvde å bruke den med en vga 4BNC kabel, Hvis jeg hadde kjøpt meg en Extron box så hadde jeg fått riktig sync på min projektor!men jeg kjøpte heller en dvd-spiller med SDI og en Iscan HD scaler.Men du kan bruke DVI-to-VGA adapter og HD15 til 5 BNC RGBHV kabel på din projektor.Men jeg var veldig fornøyd med den,når jeg brukte den med min tv.Jeg testet den med mange DVD-filmer og VCD-filmer og CD'er den hadde ingen problemer med å lese noen av dem. Hvordan det blir med DVI det vet jeg ikke.Men jeg gleder meg til å lese review,når dere har fått testet litt. :wink: jeg hadde ikke moddet den når jeg brukte den.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rusty, kunne ikke du bruke DVI-to-VGA adapter og HD15 til 5 BNC RGBHV?

Ser på avs at andre og har hatt problemer med sync ol, men en tur innom "custom resolution" menyen har visst fikset dette.
    Det anbefales å bestemme seg for en oppløsning og dermed lese av av verdiene i powerstrip, da det er de samme verdiene som skal inn i "custom resolution" menyen på momitsuen. Er noen tall en kan justere for å få bildet større/mindre og negativ/positiv sync osv.
    Vi får smøre oss med litt tålmodighet og teste når den kommer.

Tvinning av noen kabler skal gjøres iallefall. Og den ekstra kondensatoren på strømforsyningen skal visst gjøre mirakler. Er bildet ikke som forventet er det frem med sveiseapparatet og på med ekstra kondensator.

Kjell

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    With out a disc in the machine, use the arrow keys and press, down-up-down-up-right- left. a hidden menu will come up with your firmware date, region, and macrovision.

The synch(s) can be changed by going into the Momitsu custom resolution setup. Do this by going to setup, choosing video, then inputting 9-7-1-3 to get the custom screen. It's how all custom resolution settings are made.

Min barco tar negative sync!og da må jeg bruke en Extron box som fikser det.Jeg fikk bilde når jeg prøvde med DVI-to-VGA adapter og HD15 til 4 BNC kabel,men jeg tror bilde hadde blitt mye bedre hvis jeg hadde brukt en Extron box.
    Her er det noen screenshots fra custom resolution som jeg tok når jeg hadde min 880DX :wink:

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk du ikke negativ sync ut av den?

Kjelli

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk ikke det når jeg prøvde.Men jeg prøvde ikke å fikse det i Momitsu custom resolution setup :?Barco 701s har bare 4BNC.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må ha vært noe feil et sted, da den skal kunne gi ut negavtiv sync.
    Skal teste dette. Heldigvis tar 808S maskinen min både negativ og positiv sync.

Den ligger visst og venter på meg hjemme nå. Kom en hyggelig kar og leverte den på døra klokka 08:30 i morges. Ble sendt ifra Taiwan på mandag og levert på døra fredags morgen, må stå respekt av det.

Kjelli

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Her er første status rapport etter en kort testperiode:

For å ta utgangspunkt i mitt tidligere HTPC oppsett:
    P4 2.53Ghz, 512RAM, Radeon 9000Pro og SBLive5.1 med optical add-on kort.
    Powerstrip 1280x720@72Hz
    TheaterTek 2.06
    ffdshow resize Lanczos 1440x960

Momitsu spilleren overgår htpc'n når det gjelder støy i bildet. Merket straks hvor mer behagelig bildet fra Momo'en var i.f.t pc bildet.

Brukte først standard video valg på 1280x720@60Hz. Overførte mine Powerstrip instillinger til Momo'en, og ved 720p og 72Hz bildet er topp!

Har småjustert noe på både kontrast og brightness (samt noe på saturation). Bildet blir hakket bedre for hver ny instilling jeg prøver ut, men vil gå videre med instilling ved bruk av Avia og DVE diskene, disse kjenner jeg meget godt igjen hvordan 6500k bør være (HTPC'en var kalibrert med PJ til 6500k).

For overføring av powerstrip innstillinger, benyttet jeg dette enkle programmet:
    http://rennfast.dns2go.com/Public/Mo...gs/cr4v880.zip

Regner med det kommer mer etterhvert :wink:

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette lover jo godt, Rolf!
    Kanskje jeg blir nødt til, i ren skam, svelge i meg et par uttalelser som kom tidligere i tråden?
    Men hvor mye er det egentlig å hente på seriøs modding?

Er bildet like skarpt som HTPC? Da tenker jeg på Sharpness-filteret til Dscaler, som gjør underverker...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,det høres bra ut.Kan du ta noen screenshots bare for moro skyld

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Bildet på HTPC'en med dscaler synest jeg selv gir for mye støy i bildet, selv om det blir flere "detaljer". Bildet fra Momo'en er tilnærmet like bra på skarphet som jeg hadde med ffdshow og noe luma sharpen på Lancsoz.

Savner å kunne bruke gamma da, men etter hva jeg ser etterhvert som jeg stiller på brightness/kontrast, samt noe justering på PJ vil jeg kommet til et meget bra endelig resultat.

Jeg fikk bedre lyd også faktisk, nok et pluss!

Screenshots vil jeg ta når jeg synest jeg har justert bildet til ønsket resultat, selv om jeg nå synest dette er topp, vil det alltid være rom for noe forbedringer :wink:

Til under 2k, kan jeg ikke annet enn å anbefale denne på det sterkeste. Har sett en del DVDO iScanHD scalere samt Holo3D...Momoen synest å matche dem alle, basta! 8)

Edit: Har testet med både sone1 og 2 samt superbit, og har ikke funnet problem med sync på lyd/bildet (72Hz).
    Kan ikke helt se at det er nødvendig med modding enda...men vil no ta de enkleste etterhvert (kabel, og bundling av powerkabler samt plugge fra phono utgang.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har såvidt fått testet 880N maskinen med nettverk.

Dette er bare en genial boks. Bildet ut ifra den er meget bra.
    Den kjører alt på 720P@60Hz, både DVI og RGBHV, det er fint lite problemer med panoreringer på PAL materiale. Skal tune den opp til 72 Hz senere.

Nettverksstøtten er meget stilig, streamer film og musikk ifra en eller flere maskiner uten proiblemer, kjører kabel og ikke trådløst nett da. Den finner automatisk andre maskiner som har "media senter" programmet til Momitsu kjørendes og kommer opp med link til dem, meget stilig som fungerte knall.
    Den kan vise bilder som lysbildeshow, men dette er ubrukelig. Verre skalering av bilder skal en lete lenge etter.

Fjernkontrollen er en elsk / hat sak. Det virker som den har et litt svakt Ir signal ut av seg. Fordelern er at den er sprutsikker.

Den støtter ikke DVD menyer over nettverk, men det er visst ingen som gjør dette.

Detaljene i mørke partier er svært bra og den knuser ikke hvitt heller.

Skal senere få koblet den til BG808S maskinen, den vil vise mer om hva som er gale med bildet.
    Enig med Rolf, dette matcher en HTPC lett.

Kjelli

Side 2 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •