Momitsu V880DX - Billig spiller som utklasser HTPC'en? - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 12 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 239
    Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er i så fall MPEG strømmen som har feil format, så ved å rippe den og bruke et MPEG tool og sette formatet og så lage ny DVD burde gå på et vis om man har rette verktøy.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På hjemmesiden til Momitsu
    http://www.momitsu.com/products/v880..._firmware.html er det nå lagt ut en ny firware ver.1.1.15 for V880-DX spilleren, det skulle rette noe feil for
    1. Updated 03-17-05.
    2. Fixed V880-DX DVI output issue with VGA Projectors.
    3. Improved VGA output quality and compatibility.
    Firmware filen kan lastes her:
    http://myweb.hinet.net/home1/alwaysonline/031705.zip

mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Ah..dette blir en bra påskeferie ja!
    Har på lån Faroudja NRS scaler i påsken, og for et bilde denne leverer på 1280x720!!

Har nå fått testet Momitsuen mot denne, og bildekvaliteten virker å være den samme både via komponent og DVI utgangene. Det ble merkbart mere detaljer i mørke partier, og fargene ble en god del mere riktig. Jeg mente bildet var uten støy direkte fra DVI utgangen...inntil nå med denne scaleren tilkoblet!

Har kalibrert projektor og Momitsuen til smertegrensen, og ved tilkobling av Faroudjaen fikk jeg nå frem de siste prosentene som skal til for å få dette riktig. :shock:

Ser frem til morgendagen, da vil jeg få sjekket denne nye firmwaren.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk oppdattert Momitsuen med 1.1.15 firmwaren i dag, og det jeg merket meg av forskjeller var hovedsakelig at den nå viste bilde også på de preoppsettene 480p 720p 1080i osv på dvi-i>vga utgangen, noe den ikke gjorde før. Merket ikke noe forskjell på custom oppsettet som jeg kjører med til vanlig, men må kanskje se noen flere filmer jeg har sett tidliger også, for å se eventuelle forbedringer.

hvor mye må man regne med å ut med for å kjøpe en Faroudja NRS scaler du tester nå i påsken Rolf Hult og hvordan mater du den med kildemateriale fra dvd plata?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Har selv ikke merket noe endringer etter fw oppgraderingen annet enn som du nevner bilde ut på VGA på nevnte oppløsninger.
    Faroudja NRS ligger på rundt 1200-1500USD brukt nå (nypris er 4k USD).
    Jeg har nå testet 1280x720p både via komponent og RGB (scart utgangen). Etter litt frem og tilbake må jeg fastslå at PQ er noe bedre via scart fra Momitsuen.

Det er tydelig at scaleren gjør mer enn bare å skalere bildet... Bildet er som "smørt på veggen". Fargene er veldig naturlig fra denne, og fremhever også bedre detaljer i mørke partier. M.t.p at jeg ikke har rørt instillingene på gråskala/farger på skaleren, alle instillinger står nå default...

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Virker jo nesten som platen er flagget feil på en eller annen måte.

K
    Er det noen mulighet for å "flagge" slike plater om, så de blir riktige ,med å brenne en kopi med pcen, noen som har noen synspunkter/erfaringer med det?
    Har samme problem med denne platen selv. Hele platen er nok letterboks, så om man fjerner stripene så har man fortsatt lite linjer i utgangspunktet, så bildet kan ikke bli bra. Zoom gjør vel samme nytten realtime.

Newcomer poda sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er kvaliteten på cdlyd i stereo? Dette er d ingen som har nevnt i denne sinnsykt lange tråden. Dette er litt viktig for meg.

Og,

-går d å sette inn en dvd-brenner

-kan man sette inn et tvkort i pcmcia, og ta opp til hardisk koblet til usb?
    (slik at man faktisk har fått en fullverdig dvd/hd opptaker???)

Men d viktigste spørsmålet var lydkvaliteten. Kan noen hjelpe?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke selv testet analog utgangene på Momitsuen, via digital utgangen skal/bør kvaliteten være som eller på digitalt signal, her kommer mye an på kvaliteten din reciever da leverer...

Det må nok en del modding til på softwaren før det er noen vits å sette inn en brenner i Momitsuen. Det er standard grensesnitt på dette, men hjelper lite uten støtte på FW.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (1)går d å sette inn en dvd-brenner

Du kan sette i en DVD-brenner. Disse har samme størrelse som en DVD-rom. Jeg tror ikke du kan bruke den, uten å gjøre store forandringer.

(2)kan man sette inn et tvkort i pcmcia, og ta opp til hardisk koblet til usb? (slik at man faktisk har fått en fullverdig dvd/hd opptaker???)

Det samme gjelder nok for tvkort og USB HD. Dersom du er i stand til å programmere ny software til spilleren kan det la seg gjøre, men jeg tror ikke det er enkelt.

Det er en lang tråd på www.avsforum.com om Momitsu DVD-V880N. Du bør lese gjenner den. Om det finnes noen muligheter for noe det du nevner er nok det et mye bedre forum å spørre. Det er svært begrenset hvilke svar du kan få på avforum, når det gjelder denne typen ting.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av poda
    Hvordan er kvaliteten på cdlyd i stereo? Dette er d ingen som har nevnt i denne sinnsykt lange tråden. Dette er litt viktig for meg.
    Jeg har ikke testet spillerens analoge lydutganger, så de kan jeg desverre ikke si så veldig mye om. Jeg tror ikke de holder spesielt høy kvalitet. DAC'ene er for eksempel av meget standard utgave. Tror ikke du kan forvente så mye mer av dem enn av andre DVD-spillere i prisklassen rundt 2-3K.

Jeg kjøpte spilleren pga. bildekvaliteten. Det var første prioritet. Jeg bruker DAC'en i min surroundprosessor (Primare P30) og tar derfor ut et digitalt signal fra spilleren (coax). Da blir forskjellene mellom rimelige og dyre spillere ganske marginal. Mange her på forumet vil også argumentere for at det ikke vil blir noen forskjell, men jeg ønsker ikke å gå inn på den debatten her.

Tidligere brukte jeg en Primare V20 dvd-spiller på samme måte. Jeg mener det er forskjell på lydsignaturene fra disse to spillerne. V20 var mørkere, mer tilbakelent og gikk dypere mens Momitsu'en er mer luftig og har bedre perspektiv (som jeg foretrekker). Alt i alt fikk jeg en positiv overraskelse over den lydkvaliteten som jeg oppnår med Momitsu'en som kilde.

Dersom du bruker Momitsu'en som transport med en egen DAC (EC, DP, Benchmark, Ontech, Meridian, etc) vil du oppnå et meget godt resultet. Dette kommer til å bli en av mine kommende innvesteringer. En annen mulighet, som jeg liker godt, er at du da også kan få et meget godt resultat med musikk hentet fra PC'en over nettverket!

Videre vil jeg si at spilleren sannsynligvis har ganske stort tweake-potensiale. PSU mod'en (tidligere nevnt) vil gi det litt bedre bilde (og kanskje gjøre noe for lyden også?) For å gjøre Momitsu'en til et bedre drivverk for musikk kan du f.eks. bytte DVD-rom'en til en som er bedre og mer stabil. Dessuten har du mulighet for å dempe kabinettet og lage til indre skjerming. Det er ganske romslig og godt med plass i spilleren nemlig. En annen mulighet er å ta ut innmaten og plassere den i et eget DIY chassis. Mulig det også kan være hensiktsmessig å bytte klokken. Alt i alt vil jeg tro det er ganske gode muligheter dersom du er interessert i det...

Ellers så har jeg hatt litt problemer med min spiller, men det står nevnt tidligere. I forhold til musikk avspilling er det mest irriterende at drivverket støyer når den spiller av CD'er (men den er lydløs på DVD). Mulig dette kommer av at den har hatt litt hard behandling under transporten. Jeg lurer fremdeles på om jeg skal bytte DVD-rom'en, men har ikke fått gjort det enda.

Håper dette innlegget av til god hjelp.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tok med spilleren hjem til kjhaga ( http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Kjhaga ) i går, og testet den på hans Optoma H57. Skalerte til 720p på Momitsuen...FOR ET BILDE!! :shock:
    Fargene var helt utrolig og støyfritt bilde la siste finish til at bildet var som "malt" på veggen.

At en DLP i denne prisklassen kan levere varene på denne måten, lover ikke godt for fremtidens bruk av CRT 8)

Nå kan nevnes at selv om bildet var meget bra, er det sortnivået som sliter, og dersom dette kan bli xx ganger bedre på nyere modeller, uten at prisene skyter til over 100k ser jeg null problem å "konvertere" i fremtiden :wink:

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult
    ....prisene skyter til over 100k ser jeg null problem å "konvertere" i fremtiden :wink:
    Da må du være sikker på at du ikke er plaget med regnbuer, Rolf

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tok med spilleren hjem til kjhaga ( http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Kjhaga ) i går, og testet den på hans Optoma H57. Skalerte til 720p på Momitsuen...FOR ET BILDE!! :shock:
    Fargene var helt utrolig og støyfritt bilde la siste finish til at bildet var som "malt" på veggen.

At en DLP i denne prisklassen kan levere varene på denne måten, lover ikke godt for fremtidens bruk av CRT 8)

Nå kan nevnes at selv om bildet var meget bra, er det sortnivået som sliter, og dersom dette kan bli xx ganger bedre på nyere modeller, uten at prisene skyter til over 100k ser jeg null problem å "konvertere" i fremtiden :wink:
    For oss som er godt vant med gode crt'er, så kan DLP'er tilsynelatende se bra ut når man tar en titt her og der. Men det er først når man får dem hjem i egne omgivelser og setter seg ned og ser på dem at man oppdager masse ting som man ikke liker med dem - jeg har prøvd mange ganger, men det er ikke sjans i havet at jeg kan leve med noen av dagens dlp'er.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at en CRT-mann som Rolf Hult Begynner å like DLP projektorer som Optoma H57 høres litt skummelt ut synes jeg, litt godt å vite at ikke sortnivået var bra nok ennå da. :wink:
    Går ut i fra at det var et 720p DVI-D signal som momitsu spilleren ble satt til å mate Optoma H57 projektoren med, stemmer det?

Ellers for de som liker "risiko-sport" som å oppdatere Firmware ol., så ser det ut til at Momitsu 880DX har fått en Release2 av Firmwaren 1.1.15
    http://myweb.hinet.net/home1/alwaysonline/032405.zip og denne skulle rette på følgende ting

1. Updated 03-24-05. (Firmware ver. 1.1.15 release2)
    2. Fixed V880-DX DVI 480p, 720p and 1080i output issue with VGA Projectors.
    3. Improved VGA output quality and compatibility.
    4. Added DVI 480i mode for external scaler
    5. Added DVI 576i mode for external scaler
    6. Fixed DVI 576p 60Hz settings
    7. Fixed DVI 576p 50Hz settings
    8. Added Scaling function when playback mp4 files
    Må vel teste ut den også etter hvert, hvis ikke det snart kommer en release3 av 1.1.15 firmwaren da :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer at dette var på DVI 1280x720 ja, via min daværende Momitsu V880DX (Som Kjell nå er ny lykkelig eier av)

Jeg må nok være enig i at mangel på sort vil vært en torn i øyet over tid (Fortsatt lykkelig med CRT) :lol:

Neste prosjekt for meg er nå:
    Ny DVD spiller, modifisert med SDI.
    Add-on kort til min projektor, med skalering 720p, 960p, 1080p og 1080i (Genesis/Faroudja fli2300)

Det vil da bli rent digitalt fra spiller, og rett inn på min CRT!

Driver og sjekker opp SDI modifisering på NAD T562 DVD spilleren. Denne virker å ha bra komponentvalg, og er i god NAD stil skippet for alle unødvendige "tuppervare dibbedutter" :wink:
    Den har også full kontrol på styring av sortnivå (Gamma), som jo er meget greit å ha.

Denne er utgående modell, men regner med at sommer 2005 vil den nye modellen ha bl.a DVI og skalering, noe som jo for meg her vil være unødvendig.

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har også full kontrol på styring av sortnivå (Gamma), som jo er meget greit å ha.
    Sorry, Rolf. Med SDI får du datastrømmen rett ut av MPEG2 dekoderen UTEN noe som helst av justeringer, og det er dette som er poenget med SDI (i allefall i vår CRT verden...).

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bwa
    Med SDI får du datastrømmen rett ut av MPEG2 dekoderen UTEN noe som helst av justeringer, og det er dette som er poenget med SDI
    Det var det jeg også trodde, er det noen som vet om det er mulig å SDI modifisere momitsuen på en enkel måte? Litt kjekt å ha en spiller der man kan skifte løpeverket som jo er en standard pcdvd spiller med ide grensesnitt.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bwa
    Med SDI får du datastrømmen rett ut av MPEG2 dekoderen UTEN noe som helst av justeringer, og det er dette som er poenget med SDI
    Det var det jeg også trodde, er det noen som vet om det er mulig å SDI modifisere momitsuen på en enkel måte? Litt kjekt å ha en spiller der man kan skifte løpeverket som jo er en standard pcdvd spiller med ide grensesnitt.
    Er det ikke dette meridian bruker også? Standard cd-rom/dvd-rom drivverk?
    Kan dog ikke svare på spm ditt...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Er fornøyd med det jeg, å kunne justere dette på skaler kortet istedet er jo bare positivt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at en CRT-mann som Rolf Hult Begynner å like DLP projektorer som Optoma H57 høres litt skummelt ut synes jeg, litt godt å vite at ikke sortnivået var bra nok ennå da. :wink:
    Går ut i fra at det var et 720p DVI-D signal som momitsu spilleren ble satt til å mate Optoma H57 projektoren med, stemmer det?
    Det er som jeg sa tidligere. Dlp kan se veldig forførende ut med første øyekast, men med bruk i egen hjemmekino over en stund så dukker 'faenskapen' opp med engang, da ser du alt som mangler i bildet pluss alle artifaktene som speil og fargehjel introduserer. Jeg har vært med å installere DLP hos tidligere crt-eiere, og det tar ikke lang tid før 'kaldsvetten' kommer frem hos de, da de har brukt dem en stund. Da begynner fort å fantasere om Cine 9 og G90. 8)

Side 11 av 12 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •