Momitsu V880DX - Billig spiller som utklasser HTPC'en? - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 12 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 239
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har en Yamakawa 375 som er nesten samme spilleren, men jeg synes den hakker på alle oppløsninger. Noen forslag? Brukes på en BG 808s DVI/VGA over til 5 BNC Supra kabel. Får mye bedre bilde med Philips 963SA'n min. :?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Yamakawa 375 som er nesten samme spilleren, men jeg synes den hakker på alle oppløsninger. Noen forslag?
    Har du custom meny for oppløsning og frekvenser på Yamakawa 375 spilleren din også, samt muligheten til å få vekk macrovision sperren?

Hvis du har det, så lurte jeg på om du har testet med 1280x720@71.93 oppløsningen, selv opplevde jeg noe hakking på enkelte frekvenser på momitsuen min også, men med 71.93hz oppfrisknings frekvens, ble hakkingen borte på min spiller i alle fall.

Vet ikke om Macrovisjon har noe å si i denne sammenhengen, men den er i alle fall slått av i mitt tilfelle.

Mvh

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs vel hva den brukes sammen med?.

Den siste firmwaren til 880N modellen gjorde underverker med microhakking.

71,93Hz er vel mest beregnet for CRT projektorer ask4me2?.
    Kjører jeg 71,93Hz mot LCD projektoren min hakker det da panelene er nok native 60Hz. Mot CRT Barcoen er 71,93Hz smooth as silk.

Jeg tror dette vil variere, det spørs hva en kjører spilleren sammen med.

Kjell

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Spørs vel hva den brukes sammen med?.

Den siste firmwaren til 880N modellen gjorde underverker med microhakking.

71,93Hz er vel mest beregnet for CRT projektorer ask4me2?.
    Kjører jeg 71,93Hz mot LCD projektoren min hakker det da panelene er nok native 60Hz. Mot CRT Barcoen er 71,93Hz smooth as silk.

Jeg tror dette vil variere, det spørs hva en kjører spilleren sammen med.

Kjell
    Det stemmer nok bra det Kjelli, 71,93 er en frekvens best egnet på CRT projektorer og ikke LCD eller DLP (har ikke kjørt momitsuen på annet enn crt så det har jeg heller ikke erfaringer med.), men det var en BG 808s som skjalg brukte den sammen med og spurte om i dette tilfelle.

Ettersom dvd spilleren ikke stiller om utgangs frekvensen på dvi/vga utgangen avhengig av om mediet er PAL elle NTSC
    har jeg mistanke om at "micro hakkingen" mange ganger skyldes en slags"resykronisering" for å klokke inn utgangs signalet mot kildematerialet.Det er her etter min mening at 71,93hz kommer til sin rett, og stiller om så ofte, og så lite hver gang, at man ikke opfatter dette som hakking. (det er min teori i alle fall.)

Hvor vidt det lønner seg å software oppgradere, kommer vel litt ann på hvilken spiller man benytter, selv har jeg DX modellen og merket ikke noe serlig forskjell på da jeg la inn den nyeste firmwaren, annet enn at det komm noen fler valg med fler pojektorer i custom menyen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke prøvd 71,93hz, så jeg skal prøve og legge den inn, har kun prøvd 72hz.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er 100% enig med deg.
    Jeg visste ikke at Sjalg hadde barco, derfor min lille påminnelse angåendes frekvensene.

Det er 71,93Hz som gjelder og ikke 72. Men sier en 71,93 fort nok blir det 72

Kjell

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde 1280@720 71,93hz men det hjalp ikke. Dere bruker negativ synk ikke sant? Kan jo se om jeg finner noen nyere firmweare til Yamakawan evt hvis det kan hjelpe.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har kun dvi/vga kablene tilkobblet dvd spilleren på bilde siden, og lar spilleren kun sende digital audio ut, samt benytter en godt lesbar DVD plate ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan ser man firmwearen på spilleren, og hvordan gjør jeg for og legge inn en ny? Bare og sette cd'n i spilleren og trykke play? :?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skjalg
    Hvordan ser man firmwearen på spilleren, og hvordan gjør jeg for og legge inn en ny? Bare og sette cd'n i spilleren og trykke play? :?
    Hei igjen skjalg, fant ikke helt ut hvordan man ser hvilke software som er installert, men fant prosedyren for installasjon av nyeste software under linken
    http://www.yamakawa.de/Firmware/3xx/index_us.htm

PS: Fra Momitsu oppdatteringen fant jeg ut at det lønner seg å ha en annen skjermenhet enn dvi/vga tilkobblet spilleren , og sette opp spilleren til å bruke denne som default skjremenhet før intallerings proseduren kjøres. det blir nemlig ikke bilde på dvi/vga utgangen så vidt jeg husker, og da famler man litt i blinde...

Firmware DVD-365 / DVD-375
    --------------------------------------------------------------------------------
    NOTE: Errors during the update process of your DVD-Player are not covered by the product warranty. In case you are not able to or do not want to do the Firmware Update by yourself, you can use our Yamakawa Update Service. You only need to apply online for a Repair (RMA) Number , print out the online available delivery note, and ship the player to our Service Department. Inside Germany the cost for an update of your player is € 19,90 incl. VAT and postage by COD.

download the firmware file

store the file (CD Image) into a directory on your hard disc

start the CD writer software

load the downloaded CD-Image from the directory of your hard disc into the Emulator of your CD Writer software (Virtual CD) and then copy the virtual CD

only use 4-speed writing during the burning of the CD

close the session

take the finished CD from the CD writer and put it into the DVD-Player and close the drive

switch off DVD-Player

press the STOP key in the front panel of the player

while still holding the STOP key, switch on the DVD-Player unsing the power key on the front panel

keep on holding the STOP key untill CD boot is no longer displayed and you can see Load in the display.

When a blue screen on the TV is asking you to update the firmware, press the PLAY key twice to confirm

After about 30sec. you can see Flash on the display and the update starts with a graphic showing its progress. The update may last 1 to 2 min. During this time the green bar is moving from left to right.

The player opens the drive, when update is finished. Now you can take out the CD.

Switch off the player. Update is done now. When starting player again the new firmware is available.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Momitsu'en husker ikke skjerminnstilling, men det gjør ikke noe. Du kan trykke deg gjennom alle med fjernkontrollen uansett!

Newcomer heddaen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

16x9 ?

Har noen sett the fifth element Norsk utgave, på mommien.
    Det som skjer med min er at den setter biledet i 4x3 format
    men viser det i 16x9, og det som vises på lerretet er et 16x9 med store
    sorte felt både over/under og på sidene.
    Kan noen teste denne filmen på mommien og si meg om det samme
    skjer med deres bilde, på Barcoen eller annen crt.

Heddaen

ps. Har hatt besøk av Bjørn H. http://www.crtht.com/ i dag og har
    fått i farget glycol og farge kalibrering :lol:
    så fargene er topp nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp mottatt denne spilleren fra Momitsu Europe. Til informasjon tok det veldig lang tid (22 dager).

Jeg har planer om å bruke spilleren sammen med en LG prosjeksjons TV (RE 44SZ21 RD). Denne har component inn med en native oppløsning på 1024 * 576.

Imidlertid er jeg ikke i stand til å få frem noe bilde via component
    utgangen på Momitsuen. Jeg får den til å fungere på en TFT Pc skjerm via DVI-D. Jeg får også bilde via scart og de ander "tv utgangene" på momitsuen.

Finnes det en grei måte å finne ut om det er utgangen til Momitsuen eller inngangen til LG TVen det er noe feil med? (Jeg har ikke noen annen dvd spiller med component ut eller skjerm med component inn.)

For å teste har jeg benyttet vanlige RCA audio kabler som component kabler. Selv om dette kanskje ikke er opptimalt så skal de vel overført signaler?

Tips mottas med stor takk.

Bjørn.

Newcomer heddaen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som gidder å sjekke dette for meg? (to innlegg opp)

Heddaen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heddaen
    Er det noen som gidder å sjekke dette for meg? (to innlegg opp)

Heddaen
    Du har helt rett i dine observasjoner heddaen, sjekket det femte element dvden min (norsk utgave) i går på mitt oppsett (BG808s vga inn på port 3 og Momitsuen satt opp for å vise 16:9 format i menyen. (Custom DVI 1280x720@71,93 hz))
    , og film bildet ble en "liten" firkant med filmrute midt på lerretet, med sorte rammer på hver side og over og under.
    Vil tro at Momitsuen tolker kilde materiele som 4:3, og viser et fullhøyde 4:3 bilde innenfor den høyden bildet er satt opp med i 16:9 formatet

Har en annen dvd også , som gir samme problemer, og det er "Mission to Mars" (fra 2000) Husker ikke om den er i sone en eller to, men for den lagde jeg en egen 93 ingangsvalg på Barcoen for 4:3 format og stillte inn Momitsuen til å vise bilde med letterboks.

Testet for gøy Maite dvd spilleren jeg har som reserve dvd spiller, den viste fullbredde bildet på det femte element plata også, både med letterboks og med 16:9 oppsettet.

Mvh

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplevde det samme med min Norske Fifth Element på min Simmetry DVP, så det er nok platen som er noe muffens med.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker jo nesten som platen er flagget feil på en eller annen måte.

K

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som om det er noe galt med platen. Min Fifth Element (superbit) sone 1 gir ingen problemer.

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ???? dere trenger jo ikke å gjenta meg.... :lol: :wink:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Virker jo nesten som platen er flagget feil på en eller annen måte.

K
    Er det noen mulighet for å "flagge" slike plater om, så de blir riktige ,med å brenne en kopi med pcen, noen som har noen synspunkter/erfaringer med det?

Side 10 av 12 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •