Dual layer på stasjonære DVD opptakere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Afseth sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dual layer på stasjonære DVD opptakere?

Nå har jo dual-layer DVD brennere til PC eksistert en evighet (hvis vi ser i forhold til hvor fort teknologien går fremover) men fortsatt eksisterer det ikke i stasjonære DVD opptakere. En kar på Panasonic sa til meg at det var en helt annen teknologi, og det høres jo forsåvidt sannsynlig ut. Han mente imidlertid at det var noe på vei fra Panasonic nå snart, men visste ikke når. Jeg har også snakket med Sony og fikk et langt foredrag derfra om at Sony kom med dual layer på alle sine modeller etterhvert. Våren 2005 skal de visst slippe noe info på hjemmesidene sine. Pioneer, derimot, sa at de ikke hadde fått noe info om dette.

Spørsmålet er om dere vet om andre produsenter som er i ferd med å utvikle dual layer på stasjonære DVD-opptakere, og om dere vet hvem som blir først? Jeg har ikke lyst til å kjøpe dvd-opptaker før dual-layer kommer. DVD opptakeren vil jo da være mer fremtidsrettet.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, dette har vært i "komminga" fra alle produsentene lenge nå.

Får håpe at platene raser i pris når de kommer.

De er jo sinnsykt dyre i dag ihvertfall, og dette skal være noe av grunnen til forsinkelsen ( catch 22 ).

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Dual layer på stasjonære DVD opptakere?

Sitat Opprinnelig postet av Afseth
    Nå har jo dual-layer DVD brennere til PC eksistert en evighet (hvis vi ser i forhold til hvor fort teknologien går fremover) men fortsatt eksisterer det ikke i stasjonære DVD opptakere. En kar på Panasonic sa til meg at det var en helt annen teknologi, og det høres jo forsåvidt sannsynlig ut. Han mente imidlertid at det var noe på vei fra Panasonic nå snart, men visste ikke når. Jeg har også snakket med Sony og fikk et langt foredrag derfra om at Sony kom med dual layer på alle sine modeller etterhvert. Våren 2005 skal de visst slippe noe info på hjemmesidene sine. Pioneer, derimot, sa at de ikke hadde fått noe info om dette.

Spørsmålet er om dere vet om andre produsenter som er i ferd med å utvikle dual layer på stasjonære DVD-opptakere, og om dere vet hvem som blir først? Jeg har ikke lyst til å kjøpe dvd-opptaker før dual-layer kommer. DVD opptakeren vil jo da være mer fremtidsrettet.
    Det er vel bare +RW som har dual layer per i dag, ikke DVD-RW som Pioneer primært støtter.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig så syns jeg ikke at det spiller så enorm rolle. MAn bruker da disken til opptak.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Personlig så syns jeg ikke at det spiller så enorm rolle. MAn bruker da disken til opptak.
    Saken er det at jeg ønsker å overføre alle gamle VHS opptak til DVD, og da er det greit å få mer enn 1-2 timer i god kvalitet pr. DVD. Dual layer kan vel lagre opptil 4 timer i bra kvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer ikke selv til å kjøpe DVD opptaker før de støtter DL plater, *men* nå finnes DL plater så langt kun som R (write once) slik at i mine øyne så er det ikke så store poenget i opptakere før de kommer i RW utgaver.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har mye selvlagde gamle greier på VHS (fra skole og lignende) som jeg vil ta vare på... så da gjør det meg ikke noe at det ikke finnes RW i dual layer enda. Er det ting jeg skal ta vare på bare litt, så bruker jeg harddisken på opptakeren i stedet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •