Denon 2910: Bra bilde, men hva med lydkvalitet?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Ta en tur på asylet og lån en da vel, vel verdt turen spør du meg.

Kan være du blir positivt overrasket, hvis ikke er ingen skade skjedd.
    Kjøpte en 2 uker gammel brukt en for 2 dager siden, for 4900,-. Tror det blir greit, jeg...... :wink:
    Ja, og hva syns du?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av martin
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Ta en tur på asylet og lån en da vel, vel verdt turen spør du meg.

Kan være du blir positivt overrasket, hvis ikke er ingen skade skjedd.
    Kjøpte en 2 uker gammel brukt en for 2 dager siden, for 4900,-. Tror det blir greit, jeg...... :wink:
    Ja, og hva syns du?
    Får den vel i posten om en dag eller to, tenker jeg. Vær trygg, skal rapportere...... :wink:

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, fint :wink:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag kom min nye 2910 i posten. Har postboks, så det var heldigvis ikke så langt å løpe til postkontoret.... :wink:

Det første som slo meg når jeg pakket opp var fjernkontrollen. For et 1980-retro-look :shock: Skjønner at det er behov for mange knapper, men designavdelingen til Denon burde få fem sure i ræva, og klare å komme opp med noe bedre. Ergonomisk sett ligger den godt i hånden, men det ser jo ikke bra ut....... :cry:

Siden denne tråden omhandler lyden i 2910 skal jeg holde meg til den. Koblet den opp rett ved siden av min to år gamle Samsung DVD-611 som jeg testet mot Marantz DV6400 tidligere. I og med at den motsto 6400en og det endte med retur på Marantzen, var jeg spent på hvordan 2910 ville klare konkurransen.

Ikke det at Samsungen er en enorm spiller, men mitt oppsett heller vel litt mot det lyse for øyeblikket. Da ble Marantzen for lys, mens lydsignaturen i Samsungen passet oppsettet mitt mye bedre.....

Bestemte meg for å bruke et lydklipp jeg kjente godt, og det ble spor nummer to fra D'sounds "Smooth Escapes". Spilte først av klippet på Samsungen. Koblet analogt. Låt selvfølgelig kjent. Koblet så opp 2910 analogt for å teste DA-konverterne i 2910 direkte mot hverandre.

Min første tanke var at det var veldig tett. Synes det var mer fremtredende mellomtone på 2910. Diskanten var faktisk litt tydeligere på Samsungen. Spilte trackene flere ganger, koblet frem og tilbake mot spillerne, alltid analogt og det samme lydsporet flere ganger. Etterhvert ble forskjellen tydeligere.

Konklusjonen blir at jeg "mister" litt diskant i toppen, men jeg tjener det igjen i en mer fremtredende mellomtone og bass. Spiller nå på den tredje timen, og jeg merker nå passelig stor forskjell på fylden i bunnen ( og anlegget var godt og varmt når jeg begynte.... :wink: ). De som har lest mine skriv tidligere, vet at jeg har savnet littegrann i bunnen på mine Audiovectorer. Nå nyter jeg mere og mere av musikken min, med mer fyldig lydbilde enn noen gang. Snart kommer subben og tar det siste.....

Så konklusjonen er at dersom du ikke aspirerer til dyrere anlegg enn mitt, mener jeg at du får mye for pengene, også lydmessig, med en Denon 2910. (Men må innrømme at det frister å teste en dedikert CD i passelig prisklasse for morro skyld mot denne...) Men jeg er som dere skjønner godt fornøyd!

Bildemessig så bøyer jeg meg i støvet allerede. Og jeg har bare testet på min 32" Aventos gjennom scart. Allerede her merkbar forskjell. Er ikke annet å si enn at jeg gleder meg til å kunne koble denne mot en respektabel prosjektor og lene meg tilbake for å nyte en film og en kald øl, mens regnet høljer ned på utsida........

Ha en god forum kveld!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer, Anfield.

Godt du er fornøyd! Du klarte ikke å holde deg unna Denon når alt kommer til alt

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er 2910 på cd-r plater forresten? 3910 har litt problemer med noen :?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal ikke være noe problemer med brente cd'er på noen av dem. generelt bør man ikke brenne cd'ene på for stor hastighet. jeg benytter 8x
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommy_sn
    Har også hørt og lest at der det er problemen med avlesning på DVD-spillere er det ofte på de platene som er brent på veldig høy hastighet.

Men jeg har selv 2910 og Kentis brente plater takler den greit. Og de er vel brent på 32x eller noe slikt...... :roll:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommy_sn
    Har også hørt og lest at der det er problemen med avlesning på DVD-spillere er det ofte på de platene som er brent på veldig høy hastighet.

Men jeg har selv 2910 og Kentis brente plater takler den greit. Og de er vel brent på 32x eller noe slikt...... :roll:

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •